וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם יקרה אסון זה על ראשכם": פנייה דחופה לפינוי דיירים בראשל"צ

16.11.2016 / 16:31

כמה חודשים לאחר פרסום תחקיר על מתחם מגורים חדש בעיר, קורא יו"ר ועדת הביקורת בעיר לפנות את דייריו. "הדירות מאוכלסות ללא אישורים", אמר. מלשכת ראש העירייה נמסר: "לא ידוע על סכנת חיים"

דירה בפרויקט דיור 'לופט 57', ראשון לציון. פייסבוק, צילום מסך
מערכת היחסים בין היזם לראש העירייה לא ברור. לופט 57/צילום מסך, פייסבוק

יו"ר ועדת הביקורת בראשון לציון, אסף דעבול, פנה למבקר המדינה יוסף שפירא וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפנות דיירים ממבנה בעיר שאוכלס שלא על פי החוק. "הדירות מאוכלסות על ידי דיירים, בלי אישור של חברת החשמל, בלי אישור של מכבי האש ובלי אישור של פיקוד העורף", כתב דעבול והפנה אצבע מאשימה לכיוונו של ראש העירייה דב צור וחברי המועצה: "אם חלילה תפרוץ שריפה וחיי אדם ייפגעו - זה יהיה על ראשיכם", הוסיף.

הפניה של דעבול נעשתה בעקבות תחקיר שפורסם מוקדם יותר השנה בחדשות 2 על פרויקט הבניה "לופט 57" - 30 יחידות דיור שנבנו במרכז ראשון לציון בלא היתרים על ידי היזם ואיש העסקים ארז מוסצ'ו. לפני כשלוש שנים רכש היזם נכס מחברת "בזק", ששימש עד כה מרכזיית טלפונים, והקים במקומו מתחם מגורים.

התחקיר העלה כמה שאלות לגבי מערכת היחסים וההיכרות המוקדמת של היזם מוסצ'ו עם בכירים בעיריית ראשון לציון ובהם גם ראש העירייה. מתחילת החודש מתקיימים דיונים על הפרויקט במסגרת ועדת הבנייה העירונית.

עוד בוואלה! NEWS:
בבית היהודי הורו להפסיק את המגעים על חוק ההסדרה: "אין פשרה"
מחדל הסלים: סכנת מוות בבתי הספר, איש לא לוקח אחריות
לקראת חקירת מייסד ויקיליקס - גם החתול שלו התהדר בחליפה

ראש עיריית ראשון לציון דב צור. ניב אהרונסון
"לא ידוע על סכנת חיים מיידית". ראש העירייה דב צור/ניב אהרונסון

מלשכתו של ראש עיריית ראשון לציון נמסר בתגובה כי "לא ידוע על מצב של סכנה מידית לחיי אדם, וממילא נושא זה אמור להידון במסגרת ההליך המשפטי המתקיים". דעבול, מצדו, כינה את תגובת הלשכה "הזויה".

לדבריו, "כל תושב שבונה חדר נדרש להציג אישורים מחברת החשמל, ממכבי אש ומפיקוד העורף". הוא הוסיף כי "היזם, חברו של ראש העיר, בנה 30 דירות, כולל גלריות, ללא אישורים. אם חלילה יקרה אסון בבניין – זה יהיה על ראשם של ראש העירייה, חברי המועצה, מבקר המדינה, היועץ המשפטי לממשלה והמנהלת על אגף הביקורות ברשות המקומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully