וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: הנשיא ארדואן הכריז רשמית על מינוי שגריר בישראל

בכיר משרד החוץ כמאל אוקם מונה לשגריר בת"א, לראשונה מאז ניתוק היחסים הדיפלומטיים ב-2010. בשבועות הקרובים יושלם השלב האחרון בהסכם הפיוס, כשאוקם יגיע לישראל, והשגריר הישראלי איתן נאה יגיע לאנקרה

צילום: AP, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: ההכרזה על הסכם הפיוס עם טורקיה, יוני)

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הכריז היום (רביעי) באופן רשמי על מינויו של כמאל אוקם למשרת השגריר הטורקי בישראל, לראשונה מאז ניתוק היחסים הדיפלומטיים בעקבות משט "מאווי מרמרה" בשנת 2010. דבריו של ארדואן נאמרו במסיבת עיתונאים בשדה התעופה אסנבואה שבאנקרה, בטרם יציאתו לביקור מדיני בפקיסטן.

מינויו של אוקם, יועץ בכיר לשר החוץ לשעבר, דווח כבר בחודש אוקטובר, אולם רק כעת, לאחר ההכרזה הישראלית על מינוי איתן נאה לשגריר באנקרה, הכריז הנשיא על המינוי באופן רשמי. אתמול אישרה ועדת המינויים העליונה במשרד החוץ את מינוי נאה, השגריר הראשון שיישלח למדינה לאחר חתימת הסכם הפיוס, שנחתם אחרי שש שנות נתק בין המדינות.

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה זה שנים: שר ישראלי בחגיגות היום הלאומי של טורקיה
הותר לפרסום: אזרח טורקי נעצר בחשד לעבירות ביטחוניות - וגורש מהארץ
פרויקט גז ותיאום ביטחוני: פוטין וארדואן מחממים את היחסים

שגריר טורקיה בישראל כמאל אוקם. טוויטר, צילום מסך
הסכם הפיוס הושלם. אוקם/צילום מסך, טוויטר

נאה, בן 53 שמשמש סגן השגריר בלונדון, שירת כקונסול כללי באנקרה בין השנים 1997-1993 וכשגריר ישראל באזרבייג'ן בשנים 2005-2001. הוא נחשב לאחד מהמומחים לטורקיה במשרד החוץ ובעבר שימש ראש הדסק לענייני טורקיה, יוון וקפריסין במשרד. לפני יציאתו ללונדון הוא כיהן כנציג משרד החוץ במטה לביטחון לאומי שבמשרד ראש הממשלה, תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עם מינויים של אוקם ושל נאה, נכנסות המדינות למעשה לשלב האחרון בהסכם הפיוס שנחתם ביולי האחרון - החלפת השגרירים וחזרה לנורמליזציה של פעילות דיפלומטית. בשבועות הקרובים צפויה להתבצע החלפת השגרירים ההדדית. בחודש שעבר יצא שר האנרגיה יובל שטייניץ לביקור בטורקיה ובמהלכו נפגש עם שר האנרגיה של המדינה בראט אלבאייראק, כדי לשוחח על ייצוא הגז הישראלי למדינה ועל שיתופי פעולה בתחום האנרגיה. הייתה זו פגישה ראשונה בדרג מיניסטריאלי ישראלי-טורקי מאז אירועי המרמרה.

על פי תנאי הסכם הפיוס, ישראל העבירה 20 מיליון דולרים לטורקיה 25 ימים לאחר חתימתו, שתכליתם, על פי הנוסח, "בפיצוי למשפחות השכולות במהלך תקרית המשט". כמו כן, סוכם כי אף אזרח ישראלי לא יואשם בעבירות פליליות או ייקנס בעקבות האירוע, שבו נהרגו עשרה טורקים בהשתלטות חיל הים על המשט לרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully