וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז הסכם הפיוס: שר ישראלי בביקור רשמי בטורקיה

13.10.2016 / 14:42

שר האנרגיה יובל שטייניץ נפגש באיסטנבול עם השר הטורקי בראט אלביראק. השניים הביעו את מחויבותם לפיתוח היחסים הכלכליים, והסכימו על קידום שיח להקמת צינור גז טבעי מישראל. טורקיה הודיעה כי תוך כשבוע יוצבו שגרירים מטעם שתי המדינות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר האנרגיה יובל שטייניץ נועד היום (חמישי) באיסטנבול עם מקבילו הטורקי בראט אלביראק, בשולי ועידת האנרגיה העולמית שנערכת בעיר השבוע. מדובר בפגישה ראשונה בדרג שרים מאז נחתם הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה בחודש יולי האחרון. שני השרים בירכו בפתח הפגישה על הסדרת היחסים והביעו את מחויבותם לצקת ליחסים תוכן ממשי, ובפרט פיתוח יחסים כלכליים.

במהלך הפגישה, דנו השניים בשיתוף פעולה בין המדינות בתחום האנרגיה, כולל תכניות להובלת צינור גז טבעי מישראל לטורקיה ומשם לאירופה. שטייניץ ומקבילו הסכימו על קידום דיאלוג בנושא זה. השניים שוחחו גם על נושא אספקת החשמל והמים לאוכלוסייה הפלסטינית האזרחית ברצועת עזה ובגדה המערבית, ובין היתר על תכניות להקמת תחנות כוח בעזה ובג'נין. זמן קצר לאחר הפגישה הודיעה טורקיה כי אנקרה וירושלים יציבו שגרירים מטעמן בתוך שבוע עד עשרה ימים.

עוד בוואלה! NEWS:
פרויקט גז ותיאום ביטחוני: פוטין וארדואן מחממים את היחסים
דיווח: ישראל שילמה לטורקיה את הפיצויים על תקרית המרמרה
ארדואן נפגש עם ארגוני יהודים בארה"ב: "פתרון שתי המדינות נחוץ"

שר האנרגיה יובל שטייניץ ומקבילו הטורקי בראט אלביראק, איסטנבול, 13 באוקטובר 2016. טוויטר, צילום מסך
"סימן חיובי לתהליך הנורמליזציה". שטייניץ ואלביראק, היום/צילום מסך, טוויטר

"זהו ביקור ראשון מסוגו של שר ישראלי בטורקיה זה כמה שנים, וזה סימן חיובי לתהליך הנורמליזציה שרק התחיל בין שתי המדינות", אמר שטייניץ בתדרוך לעיתונאים בתום הפגישה. לדברי שטייניץ, מגזר האנרגיה הוא קריטי לחיזוק היציבות והשגשוג בחלקו המזרחי של אגן הים התיכון, והוא התייחס בחיוב לאפשרות של הקמת צינור להולכת גז טבעי דרך טורקיה לאירופה.

הוא הוסיף: "אנחנו גם שוקלים ייצוא למדינות נוספות כמו ירדן מצרים, וצינור דרך קפריסין ליוון, אבל האופציה הטורקית מאוד חשובה, ולכן מה שהסכמנו זה לכונן דיאלוג מידי בין הממשלות ומשרדי האנרגיה כדי לבחון את ההיתכנות לפרויקט כזה, שיאפשר לנו לייצא גז טבעי לטורקיה". שטייניץ הביע ביטחון כי בעתיד יתגלו מאגרי גז נוספים ולכן הדגיש כי לישראל "יהיה הרבה יותר גז טבעי ממה שהיא יכולה לצרוך". בנוסף לכך, שטייניץ פנה לחברות הטורקיות והזמין אותן להשתלב בשוק האנרגיה הישראלי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שר האנרגיה יובל שטייניץ, בוועידת האנרגיה העולמית, איסטנבול, 13 באוקטובר 2016. רויטרס
שטייניץ לאחר הפגישה, היום/רויטרס
שר האנרגיה הטורקי בראט אלביראק, בוועידת האנרגיה העולמית, איסטנבול, 9 אוקטובר 2016. רויטרס
אלביראק בוועידה באיסטנבול, השבוע/רויטרס

שר האנרגיה נחשב לאחד התומכים הגדולים בפיוס עם טורקיה. כבר לפני כחצי שנה, עוד לפני שנחתם ההסכם, הוא נועד עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בשולי ועידת הגרעין הבינלאומית שאירח נשיא ארצות הברית ברק אובמה בוושינגטון.

חברות האנרגיה הישראליות לוחצות על הממשלה להתקדם בפיתוח הקשרים האנרגטיים עם טורקיה, אולם קפריסין מתנגדת לתכניות אלו. בחודש יולי האחרון, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס הגיע לביקור בזק בישראל כדי לדון בהשלכות הסכם הפיוס עם טורקיה על התוכניות להקמת צינור גז טבעי דרך קפריסין ליוון, והבהיר כי העברת צינור לטורקיה דורשת אישור של מדינתו, שכן תוואי הצינור המתוכנן עובר דרך המים הטריטוריאליים של קפריסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully