וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן נפגש עם ארגוני יהודים בארה"ב: "פתרון שתי המדינות נחוץ"

נשיא טורקיה נפגש בניו יורק עם בכירים בקהילה היהודית. לפי דיווח באתר "דיילי סבאח", הוא הדגיש בפניהם את החשיבות של נרמול היחסים בין שתי המדינות, והוסיף: "על ישראל להפסיק לפגוע במעמד אל-אקצא"

צילום: רויטרס

(ארדואן בנאום באו"ם: "העולם צריך לנקוט צעדים נגד פתהוללה גולן", ביום שלישי)

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נפגש אמש (חמישי) עם נציגים של ארגוני יהודים בארצות הברית - כך נכתב בחשבון הטוויטר של לשכתו. הפגישה התקיימה בניו יורק, בשולי העצרת הכללית של האו"ם. לפי פרסום באתר החדשות הטורקי "דיילי סבאח", ארדואן דן עם הנציגים ביחסי טורקיה וישראל, ואמר כי פתרון שתי המדינות נחוץ כדי לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הוא הוסיף כי גם הקמת מדינה פלסטינית, שמזרח ירושלים היא בירתה, נחוצה לשם כך.

ארדואן, כך דווח ב"דיילי סבאח", אמר גם כי על ישראל לכבד את המעמד הקדוש של מסגד אל-אקצא עבור המוסלמים, ולהפסיק לפגוע במעמדו. הוא אף הדגיש את החשיבות של נרמול היחסים בין שתי המדינות, למען מציאת פתרונות לבעיות כלכליות והומניטריות שמעלים הפלסטינים. עוד דווח כי הוא אף סיפר לנציגים על מאמציה ההומניטריים של טורקיה ברצועת עזה.

בפגישה נכחו, בין היתר, סגן היו"ר בפועל של ועידת הנשיאים של ארגוני היהודים הגדולים בארצות הברית, מלקולם הונליין; נשיא איפא"ק, רוברט כהן; המנכ"ל והמנהל העולמי של הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט. לאירוע הגיעו גם בכירים טורקים, בהם סגן ראש הממשלה וייסי קיינק, שר האנרגיה ומשאבי הטבע בראט אלברייאק ושגריר טורקיה לארצות הברית סרדר קיליק.

עוד בנושא העצרת הכללית של האו"ם:
ארדואן בנאום באו"ם: "העולם צריך לנקוט צעדים נגד פתהוללה גולן"
"הכול גן עדן": הגימיק של נתניהו לעצרת האו"ם – אופטימיות זהירה
אבו מאזן באו"ם: נעלה בקרוב הצעה חדשה נגד ההתנחלוית במועצת הביטחון

ארדואן נפגש עם נציגי ארגוני יהודים בארצות הברית, 22 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
פגישתו של ארדואן עם המנהיגים של ארגוני היהודים, אמש בניו יורק/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully