וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר פה אחד: יותר לאדם לחשוף את היותו מאומץ

16.11.2016 / 13:39

תיקון החוק עבר בקריאה ראשונה בכנסת. לפי החוק הישן, אדם שחושף כי אומץ, ועושה זאת בלי אישור בית משפט, עלול להביא על עצמו ששה חודשי מאסר, גם אם עשה זאת בהיותו בגיר. "החוקים צריכים להתאים את עצמם לתקופה"

אילוסטרציה סוד. ShutterStock
החוק מטיל עד חצי שנת מאסר לחושף כי הוא מאומץ/ShutterStock

ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת אישרה הבוקר (רביעי) פה אחד בקריאה ראשונה את שינוי חוק האימוץ האוסר על מאומצים לחשוף כי אומצו, גם אם הם בוגרים, אלא אם קיבלו את אישור בית המשפט לכך. סעיף 34 (איסור גילוי) לחוק האימוץ קובע כי "המגלה או המפרסם שמם של מאמץ או של מאומץ או הוריו, דינו - מאסר ששה חודשים" והדבר נכון גם לגבי ההורים הביולוגיים, ההורים המאמצים והמאומצים עצמם.

הוועדה דנה בנוסח שגיבש משרד העבודה והרווחה בהוראת השר חיים כץ. "החוקים צריכים להתאים את עצמם לרוח התקופה", אמר השר כץ, "חוק האימוץ במתכונתו הנוכחית אוסר פרסום מכל סוג שהוא, ובזמן שבו הרשתות החברתיות הן חלק בלתי נפרד מדרך ההתקשרות עם הסביבה, גיבשנו הצעה שתאפשר לאדם בוגר שאומץ לדבר על כך". הוא הוסיף כי ההצעה שומרת על אמצעי זהירות שנועדו למנוע פגיעה במאומצים עצמם או בהורים הביולוגיים. מנהלת שירות האימוץ במשרד העבודה והרווחה הסבירה כי "השינוי המוצע מבטא, בין השאר, את עמדתנו המקצועית המבקשת לעודד את השיח הציבורי על האימוץ ולשלוח מסר של חיזוק וגאווה".

עוד בוואלה! NEWS:
בשמאל שוקלים לא לעתור נגד חוק ההסדרה: "שהממשלה תיקח אחריות"
אסד תומך בטראמפ: "אנחנו עשויים להיות בעלי ברית טבעיים"
טבריה, נצרת וחולון: משרד הבריאות דירג את הפגיות הטובות בארץ

ח"כ חיים כץ, הכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
אמצעי הזהירות נשמרים. השר חיים כץ/נועם מושקוביץ

מטרת התיקון הייתה לצמצם את איסור הפרסום המעוגן בחוק על ההורים הביולוגיים ועל קטינים בלבד, אך החוק החדש יאפשר למאומצים בוגרים ולהוריהם המאמצים לחשוף את דבר האימוץ. זאת, כדי להגן על פרטיות ההורים וכדי למנוע זיהוי של מאומצים קטינים או בגירים על ידי הוריהם הביולוגיים בניגוד לרצונם.

לפני כארבעה חודשים אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק הקוראת לביטול הסעיף בחוק שאוסר על היותו אזרח מאומץ להיחשף בפומבי. לפי ההצעה של ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו) מאומצים שירצו לחשוף את זהותם לא יהיו חייבים לפנות לבית המשפט או לשלם את אגרת הפנייה בשל כך. בהתאם, גם הורים מאמצים שירצו לחשוף זאת לא יידרשו אישור בית משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully