וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב טיפה מדאיג: באמצע נובמבר השמיים כחולים ויש שמש"

15.11.2016 / 20:33

החזאי טל שמאי אמר באולפן וואלה! NEWS כי לא צפויה מערכת גשמים משמעותית בשבוע הקרוב. על התחזית הצפויה לחורף הקרוב אמר כי "אפשר להטיל מטבע והסבירות תצא דומה לזו של תחזית עונתית"

עיכת וידאו: ניר חן.

"עדיין אין סימנים למערכת גשם גדולה בשבעת הימים הקרובים", כך אמר היום (שלישי) באולפן וואלה! NEWS החזאי טל שמאי. עם זאת, לדבריו התחזיות לא מצביעות על שנה ללא גשם. "בתקופה הזאת בכל שנה אנחנו שומעים על תחזיות כאלה ואחרות שטובות לכותרות ולעיתונים. מבחינה מדעית האימות של התחזיות האלה מוטל בספק – אפשר להטיל מטבע והסבירות תצא דומה לזו של תחזית עונתית", הוסיף.

עוד אמר שמאי כי תחזיות אמינות בדרך כלל לטווח של חמישה עד שישה ימים קדימה. "כן, יש תחזיות עונתיות שהדיוק שלהן משתפר משנה לשנה, אך עדיין העמימות שלהן מוטלת בספק, הן יותר תחזיות מחקריות, אולי בעתיד נגיע לתחזיות שיהיו מספיק אמינות", הוסיף. עם זאת הוסיף שמאי כי מחר צפוי גשם קל "אבל לא משהו דרמטי". לדבריו צפויה עננות רבה וסיכוי "לא רע" לגשם מקומי בצפון ובמישור החוף.

עוד בוואלה! NEWS:
"מחלה" וסירוב לעלות למטוס: התשובות שקיבלה אל על מהטייסים
בבית היהודי מאיימים על כחלון: בלי הסדרה אין הסדרים
החייל שהותקף בידי שוטר לבג"ץ: הורו ליועמ"ש לקבל החלטה

גשם בירושלים ה 1 לנובמבר. נועם מושקוביץ
"אירוע גשם אחד יכול לסגור ממוצע של עונה שלמה". גשם בירושלים בתחילת נובמבר/נועם מושקוביץ

לדבריו כמות הגשמים שירדה עד כה אינה משמעותית. "זה נכון שעד עכשיו המצב טיפה מדאיג, אנחנו באמצע חודש נובמבר והייתה לנו מערכת גשם אחת עם כמויות מאוד נמוכות. גם עכשיו יש שמש, השמיים כחולים ואין גשם", אמר. שמאי הוסיף כי בהשוואה לשנה שעברה ישנו פער עצום, מאחר ובתקופה המקבילה בשנה שעברה ירדו בתל אביב לבדה 200 מילימטרים של גשם, לעומת שישה בלבד השנה.

"זה לא אומר שום דבר על ההמשך כי אנחנו מורגלים בשנים האחרונות לכך שאירועי הגשם מתמעטים אבל כל אירוע הוא משמעותי מבחינת הכמויות. לפעמים אירוע אחד יכול לסגור ממוצע של חודש שלם", הדגיש שמאי. "לפני השריפה בכרמל בשנת 2010 הייתה תקופת יובש ממושכת מאוד של כמה שבועות בחודש דצמבר, אבל הייתה סערה היסטרית עם כמויות גדולות שסגרה ממוצע של חודש שלם".

בתוך כך הודיע השירות המטאורולוגי כי לא ניתן לפרסם תחזית מובהקת לעונת הגשמים הקרובה. על פי מודלי החיזוי קיימת הסתברות של 35.3% כי החודשים דצמבר-ינואר יהיו גשומים מהרגיל; בהשוואה להסתברות של 37.3% כי תקופה זו תהיה ממוצעת ו-27.4% כי תהיה שחונה. "בשל העובדה שאין קטגוריה שלה הסתברות גבוהה מ-40%, לא ניתן בשלב זה לקבוע קטגוריה מועדפת לעונת המשקעים הקרובה", נמסר מהשירות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
סערת גשמים היום בתל אביב. ניב אהרונסון
200 מילימטרים ירדו בתל אביב בלבד בנובמבר אשתקד. סערת גשמים בתל אביב בחורף שעבר/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully