וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים ב-HD: הכנסת משיקה אפליקציה ושידורים באיכות גבוהה

15.11.2016 / 17:08

ארבע מצלמות HD החליפו את המצלמות המיושנות בחדרי הוועדה בכנסת. בנוסף, הושקה אפליקציה חדשה שבאמצעותה ניתן יהיה לעקוב אחר חברי הכנסת. יו"ר הכנסת: "מבקשים לחזק את הקשר עם האזרחים"

עריכה: שניר דבוש

הכנסת השיקה היום (שלישי) את "מהפכת השידורים הישירים" החדשה שמאפשרת צפייה באיכות גבוהה מכל דיוני ועדות הכנסת. בכל חדר של ועדות הכנסות מוקמו ארבע מצלמות באיכות HD המאפשרות צפייה מכל זווית בשידור חי. המצלמות החדשות החליפו מצלמות מיושנות שאמנם העבירו את שידורי הוועדות, אך עשו זאת באיכות ירודה. המצלמות נהנות מזום אופטי מתקדם, ונעשתה להן התאמה מקצועית לחדרי הוועדות, כך שהן ממוקמות קרוב יותר למשתתפי הדיונים ובזוויות צילום איכותיות.

בכנסת אמרו כי "חידושים אלה מהווים קפיצת מדרגה בעלת משמעות עצומה בכל הנוגע לשקיפות הכנסת". עם ההשקה, השלימה הכנסת פריסה נרחבת של שידורים חיים מכל ועדות הכנסת באופן שמאפשר לכל כלי תקשורת להעביר כל דיון מהכנסת, במליאה או בוועדות, בשידור ישיר. צילום הוועדות נעשה בשיתוף פעולה עם לשכת העיתונות הממשלתית שמספקת את שירותי ה-live streaming.

כל דיוני הוועדות עוברים בשידור חי באתר האינטרנט של הכנסת בזמן אמת. בנוסף לכך, ניתן לצפות בשידורים המוקלטים בארכיון באתר הכנסת. השידור עומד לרשות כל אזרח, חינם, מכול מחשב ביתי, טאבלט או סמארטפון.

עוד בוואלה! NEWS:
סגן השר קרא על הפרשה הביטחונית: "אני מציל נפשות, המשפחה תומכת"
ח"כ בגין תוקף את חוק ההסדרה: "יש להיזהר מהפעלת כוח מיותר"
בכיר לשעבר במועצה לביטחון לאומי עוכב לחקירה בחשד לקבלת שוחד

ועדת הכספים אישרה את חוק מע"מ אפס על דירה ראשונה, נובמבר 2014. ועדת הכספים,
ניתן יהיה לצפות בוועדות באיכות גבוהה ישירות מהסלולרי. ועדת הכספים/ועדת הכספים

כמו כן, היום הוצגה גם האפליקציה החדשה של הכנסת. האפליקציה תומכת באופן מלא בשידורי המצלמות ומאפשרת צפייה בשידורי הוועדות באיכות גבוהה. היא ניתנת להורדה במכשירי אנדרואיד ואייפון ומאפשרת, לצד קבלת מידע אודות הכנסת, הוועדות, חברי הכנסת ופעילותם, גם רישום לקבלת הודעות מתפרצות של הודעות הכנסת, סדרי יום ועוד. בהמשך, תאפשר האפליקציה לעקוב אחר לוח הנוכחות של חברי הכנסת בבניין, התראות על חוקים שעברו, תקצירי מסמכים, ספרית VOD ועוד.

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין אמר כי המצלמות והאפליקציה החדשים הם חידוש דרמטי בתחום שקיפות הכנסת. "בדרך זו אנו מבקשים לחזק את הקשר עם אזרחי המדינה ולאפשר לציבור לצפות במה שקורה בכנסת באופן שקוף, גלוי ובלתי אמצעי", אמר אדלשטיין. מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורביץ הוסיפה כי "מדובר במהפכה. המצלמות החדשות והאפליקציה הסלולרית הן כלי ראשון במעלה שמאפשר עבודה פרלמנטרית פתוחה וגלויה לציבור. יצפה הציבור וישפוט, כל אחד כהבנתו".

לצד המצלמות החדשות והאפליקציה החדשה, צוינו באירוע ההשקה שני חידושים נוספים באתר הכנסת שעלו לאחרונה לאוויר. פרויקט ישיבות המליאה, המאפשר גישה וחיפוש מתקדם בכל הפרוטוקולים של ישיבות מליאת הכנסת מימי מועצת הממשלה הזמנית ועד לדיון שמתקיים בזמן אמת, וכן מערכת חדשה לרישום לוביסטים לישיבות וועדות עוד לפני הדיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully