וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מינה את יו"ר המפלגה הרפובליקנית לראש מטה הבית הלבן

14.11.2016 / 0:20

ריינס פריבוס, המזוהה עם הממסד הרפובליקני ומקורב ליו"ר בית הנבחרים, נבחר לתפקיד המרכזי, שנועד לקשר בין זרועותיו השונות של הממשל האמריקני. מנהל הקמפיין השמרני מונה ליועץ בכיר בממשל טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: פגישת אובמה וטראמפ בבית הלבן, בסוף השבוע)

יו"ר המפלגה הרפובליקנית ריינס פריבוס מונה על ידי הנשיא הנבחר דונלד טראמפ לתפקיד ראש המטה בבית הלבן – כך נמסר אמש (ראשון) בהודעה רשמית מלשכתו של טראמפ. מנהל הקמפיין שלו, מנכ"ל אתר החדשות השמרני Breitbart סטיב בנון, ששמו עלה כאחד מהמעומדים לתפקיד, מונה ליועץ בכיר.

פריבוס נתפס כחלק מהמיינסטרים של המפלגה הרפובליקנית. כיושב ראש הוועידה הרפובליקנית הלאומית, הוא נחשב לאדם שיידע לתווך בין הבית הלבן והקונגרס, וכמינוי שייתקבל כטבעי בגבעת הקפיטול. הוא רכש את אמונו של טראמפ במהלך הקמפיין, כאשר בכירי המפלגה כמו פול ראיין, לינדזי גראהם, ג'ון מקיין ואחרים הפנו לו גב, ואילו הוא נותר לצידו.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: נגרש באופן מידי שניים עד שלושה מיליון מהגרים לא חוקיים
לה פן שואבת עידוד מניצחון טראמפ: "ניצחון העם על האליטות"
"תתלי את עצמך עם כיסוי הראש": המכתב הגזעני שמסעיר את ארה"ב

יו"ר המפלגה הרפובליקנית ריינס פריבוס, אוקטובר 2016. AP
זכה לתמיכתה של איוונקה. פריבוס/AP

מינויו של סטיב בנון ל"אסטרטג הראשי", מנגד, נותר בגדר תעלומה. יושב ראש אתר Breitbart לשעבר התקרב מאוד לנשיא הנבחר במהלך קמפיין הבחירות, ונבחר לכהן כמנהל הקמפיין בשלביו האחרונים. בזמן שקודמו בתפקיד, פול מנפורט, הוביל גישה לפיה על טראמפ להיות נשיאותי, בנון הוביל את גישת "תנו לטרמאפ להיות טראמפ". לא ברור אילו סמכויות מתכוון טראמפ להעניק לבנון, שנחשב למי שמגיע מן הימין העמוק של ארצות הברית, ונתפס כדמות שנויה במחלוקת.

ביום שישי דווח כי טראמפ שקל את בנון לתפקיד וגורמים המקורבים לנשיא הנבחר מסרו כי טראמפ שוחח גם עם פריבוס, שזכה לתמיכתה של הבת איוונקה טראמפ, בנוגע למינויו למשרה. פריבוס נחשב למועמד שמגיע מלב הממסד הרפובליקני ומקורב ליו"ר בית הנבחרים פול ראיין. ראש המטה אמון על הבטחת תפקודו התקין של הבית הלבן וקישור בין זרועותיו השונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הליגה נגד השמצה, ארגון יהודי-אמריקאי שנלחם באנטישמיות, פרסם הלילה הודעה בתגובה למינויים. באשר למינויו של ריינס פרייבוס לראש הסגל בבית הלבן, כתב מנכ"ל הארגון, ג'ונתן גרינבלט, כי "הארגון משבח את הנשיא הנבחר טראמפ על מינויו של ריינס פרייבוס לתפקיד ראש הסגל בבית הלבן. לפרייבוס קריירה ארוכה בפוליטיקה ובחיים הציבוריים, ואנחנו מאחלים לו הצלחה בתפקידו החדש".

לעומת זאת, בנוגע מינויו של סטיבן באנון לתפקיד "האסטרטג הראשי" בבית הלבן, התגובה הייתה חגיגית הרבה פחות, ומנכ"ל הארגון כתב כי הליגה נגד השמצה "מתנגדת בתקיפות" למינוי. "זהו יום עצוב כאשר אדם שהיה יושב ראש האתר המרכזי של תנועת האלט-רייט, קבוצות אקראיות של לאומנים לבנים, אנטישמים וגזענים, אמור להתמנות לתפקיד מרכזי בבית של העם". עוד כתב גרינבלט כי, "אנחנו קוראים לנשיא הנבחר טראמפ למנות אמריקנים המחויבים לרווחתם של כל האנשים במדינה ומדגימים את הערכים הפלורליסטיים והסובלנות שהופכות את ארצנו לנהדרת".

דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס בנאום הניצחון בבחירות לנשיאות ארצות הברית, 9 בנובמבר 2016. רויטרס
סגנו יהיה אחראי על הרכבת הממשל. טראמפ ופנס/רויטרס

מדובר במינוי הראשון בשורה ארוכה של משרות שיידרש טראמפ למלא בזמן הקרוב, עד להשבעתו לנשיאות ב-20 בינואר. הצוות של טראמפ, כמו גם מטה הקמפיין שלו, כולל הרבה פחות עובדים מהצוותים של מועמדים רפובליקנים קודמים, והוא נדרש כעת למנות לא פחות מ-800 עובדים חדשים למשרות בממשלו החדש, הדורשות סיווג ביטחוני.

במהלך סוף השבוע החליט טראמפ כי סגנו מייק פנס יהיה האחראי על הרכבת הממשל, ובכך נטל את התפקיד מידיו של מקורבו, מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי. כריסטי היה אחראי על הנושא בחודשים האחרונים, אך לטענת הנשיא הנבחר, שרבים בסביבתו הגדירו את המעשה כמפתיע, ניסיונו של פנס בוושינגטון ישחק לטובת הממשל החדש.

שמות נוספים עלו בימים האחרונים בהקשר לתפקידי מפתח בממשל טראמפ. כריסטי, יו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט ג'ינגריץ', וראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, שלושה מהאנשים הקרובים ביותר לטראמפ, שהיו נאמנים לו לאורך כל קמפיין הבחירות, מועמדים על פי הדיווחים בכלי התקשורת לתפקידים מרכזיים.

גם הסנאטור בוב קורקר מטנסי, המכהן כיושב ראש ועדת החוץ של הסנאט, מועמד לתפקיד שר החוץ. שמו של ג'וליאני הוזכר בהקשר למשרת התובע הכללי, וכך גם שמו של כריסטי. לפי דיווח ב"פוליטיקו", הסנאטור ג'ף סשנס מאלבמה נשקל לתפקיד שר ההגנה. שם מסקרן נוסף בבורסת השמות הוא שמה של שרה פיילין, מושלת אלסקה לשעבר והמועמדת לתפקיד סגן הנשיא בשנת 2008. לפי דיווח של "פוליטיקו", היא מועמדת לתפקיד שרת הפנים.

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully