וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: נגרש באופן מידי שניים עד שלושה מיליון מהגרים לא חוקיים

בריאיון לתכנית "60 דקות", שתפורסם הלילה במלואה, הבטיח הנשיא הנבחר כי "הפושעים, סוחרי הסמים וחברי כנופיות" יגורשו. לדבריו, חלקים מהחומה שהבטיח לבנות לאורך הגבול עם מקסיקו יהיו גדרות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ מבטיח לגרש שניים עד שלושה מיליון מהגרים בלתי-חוקיים באופן מידי. בריאיון לתכנית "60 דקות", שיפורסם הלילה (שני) במלואו, הוסיף טראמפ כי חלק מהחומה שהבטיח לבנות לאורך הגבול עם מקסיקו עשויה להיות למעשה גדר. עם זאת, טראמפ הבטיח בתחילת הקמפיין שלו ליצור "כוח גירוש" שיסלק 11 מיליון איש שהגיעו למדינה ללא מסמכים, וכעת נראה שהוא נסוג מכך.

"אנחנו הולכים להוציא מהמדינה שלנו פושעים, חברי כנופיות, סוחרי סמים, בין שניים לשלושה מיליון, אחרת נכלא אותם". לדבריו, "הם נמצאים כאן בניגוד לחוק". טראמפ הוסיף כי לאחר שהגבול יהיה "בטוח", ממשלו יקבע מה לעשות עם יתר המהגרים הלא חוקיים בארצות הברית. "לפני שנעשה את הקביעה הזאת לגבי האנשים שהם מכנים נהדרים, קביעה מאוד חשובה, אנחנו הולכים להפוך את הגבול שלנו לבטוח".

לקריאה נוספת על עידן טראמפ
עבור רוב יהודי ארה"ב, בחירתו של טראמפ היא חורבן הבית
לה פן שואבת עידוד מניצחון טראמפ: "ניצחון העם על האליטות"

דונלד ואיוונקה טראמפ בוועידה הלאומית הרפובליקנית באוהיו, יולי 2016. GettyImages
לא עוצר גם לאחר שנבחר. טראמפ/GettyImages

טראמפ שב לתקוף היום את התקשורת כשטען כי כי עיתון הניו יורק טיימס "איבד אלפי קוראים" מאחר שנכשל בהבנת "תופעת טראמפ". המיליארדר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי העיתון כיסה "בצורה מאוד גרועה ולא מדויקת" את הצלחתו. העיתון פרסם בסוף השבוע מכתב התנצלות על הסיקור שלו במהלך הבחירות הסוערות.

טראמפ ניסה לשמור על ארשת ממלכתית לאחר ניצחונו, שסיים קמפיין מלא השמצות ומתקפות חסרות תקדים על עיתונים ועל רשתות טלוויזיה שסיקרו אותו בעינינו בצורה לא הוגנת. עם זאת, ביום שישי, לאחר עוד לילה של הפגנות נגדו ברחבי ארצות הברית, אמר כי המפגינים "מוסתים על ידי התקשורת". כעבור כמה שעות, הוא חזר בו ושיבח את "התשוקה של המפגינים לארצנו".

מאז ניצחונו של טראמפ ביום שלישי, יצאו אלפי מפגינים לרחובות ארצות הברית מדי יום וגינו את התבטאויותיו השנויות במחלוקת של המועמד הרפובליקני. ההפגנות צפויות להתרחב במהלך היום, שהוא חלק מסוף השבוע במדינה.

(עדכון ראשון: 16:36)

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
הפגנות בעקבות בחירותו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, לאס וגאס, נבאדה, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
הפגנות בלאס וגאס, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully