וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי רעות מתנגדים להקמת בית חב"ד: "לשמור על הצביון החילוני"

16.11.2016 / 20:25

יותר מ-2,000 התנגדויות הוגשו לעיריית מודיעין-מכבים-רעות בעקבות התכנית להקים בית חב"ד חדש ביישוב. "מדובר בשיטה להשתלט על יישובים חילוניים", טענה אחת המתנגדות. נציג חב"ד מבהיר: "אין רצון לגרום אי נוחות"

הכניסה ליישוב רעות. דוברות עיריית מודיעין, מערכת וואלה! NEWS
"מדובר בשיטה של חב"דניקים להשתלט על יישובים חילוניים"/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית מודיעין

יותר מ-2,000 התנגדויות להקמת בית חב"ד ביישוב רעות הוגשו לעיריית מודיעין-מכבים-רעות על ידי תושבים המעוניינים לשמור על הצביון החילוני של היישוב. "לאחר 17 יום של מאמץ אינטנסיבי, במהלכו הוקם צוות פעולה שפעל בכמה מישורים, ביניהם הערוצים התקשורתיים והמשפטיים, הוגשו לעירייה 2,078 התנגדויות חוקיות להקמת בית חב"ד", אמרה לוואלה! NEWS מירב רביב, ממובילת התנגדות להקמת בית חב"ד. "היישוב רעות הוקם כיישוב חילוני, ואנחנו מעוניינים לשמור על צביונו החילוני".

היא הוסיפה כי לדעתה, מקבלי ההחלטות ביישוב צריכים לייצג את הדעה שלה."האם אני יכולה לקנות בית בכפר חב"ד ולעשות בשבת הליכה בבגדי ספורט? התשובה היא לא. ירמסו אותי באבנים", אמרה. "מדובר בשיטה של חב"דניקים להשתלט על יישובים חילוניים. אם יהיה בית כנסת ויהיו חדרי אירוח יתחילו להגיע מתפללים". לדבריה, הצליחו המתנגדים להביא לדחיית הדיון בנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "מוכן להקפיא בנייה מחוץ לגושים במסגרת הבנות עם טראמפ"
חשד לחיסול בראשון לציון: צעיר בן 26 נורה למוות
הטרדה מינית בכור בדימונה: "אתה מרשה לי לעשות לך מין אוראלי?"

י"ט כסלו חג הגאולה בבנייני האומה. מאיר אלפי, מערכת וואלה! NEWS
התושבים רוצים לשמור על הצביון החילוני. למצולמים אין קשר לידיעה/מערכת וואלה! NEWS, מאיר אלפי

רביב סיפרה כי קצינים רבים שחיים ברעות חתמו גם הם על מכתב ההתנגדות להקמת בית חב"ד. בין הקצינים היחידים שהסכימו להיחשף, נמצא תת-אלוף (מיל') דני ארדיטי. "התוצאה מוכיחה שהנושא חשוב וכאוב לתושבים", אמר ארדיטי.

היישוב הוקם בשנת 1988 ביוזמה של העמותה של חיל האוויר שייעדה את המגורים בו למשרתי החיל. שנתיים לאחר מכן הוקמה מועצה מקומית מאוחדת לשני היישובים הסמוכים מכבים-רעות והם הפכו, הלכה למעשה, ליישוב קהילתי אחד. מאז קיבלו היישובים מעמד של מועצה מקומית. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כיום חיים ברעות 6,534 תושבים ובמכבים השכנה עוד 2,867 תושבים. בשנת 2003 הוחלט על איחוד רשויות עם העיר מודיעין. בהודעה שהפיץ בימים האחרונים ועד הרובע רעות עו"ד כפיר כהן, הוא אמר כי "לא ניתן להתעלם מהצונאמי ששטף את היישובים בשבועות האחרונים, קול ההתנגדות הרם, הגיע לכל עבר. זהו רגע מכונן".

נציג חב"ד במכבים-רעות הרב יוסף יצחק נוימן אמר כי "בית חב"ד פועל במקום במשך יותר מ-20 שנה בלי שום ניסיון לשנות את צביון היישוב. הפעילות מוצעת לכל מבקש, ובפועל נוגעת במאות תושבים, שרובם אינם דתיים, הנהנים לקחת חלק וגם לתת את המימון לפעילות". הוא הוסיף כי אנשי הארגון מבקשים להעביר את בית הכנסת שלהם ושל הקהילה התימנית במקום מהמקלטים בהם הם פועלים כיום למבנה קבוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב ההתנגדות של התושבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הנוסח וקו ההתנגדות עליו חתמו יותר מ-2,000 התושבים מטעה. הוא מציג כביכול שתי ברירות - האם יבנו מרכז קהילתי בשטח זה או בית הכנסת", הוסיף הרב נוימן, "זה לא נכון, כי אין שום גוף שאפילו מצהיר שרוצה להקים על שטח זה מרכז קהילתי". לדבריו, העירייה פרסמה הודעה למעוניינים להתמודד על השטח, אך פרט להם לא פנה אף גורם. "אנחנו מציעים מרכז קהילתי שיעמוד לרשות כלל האוכלוסייה במבנה אחד, ובמבנה השני יהיו שני בתי הכנסת. המתנגדים מציעים לא לבנות כלום".

הוא הוסיף כי "הרבה אנשים שחתמו על ההתנגדות חשבו לתומם שבכך הם מסייעים להקמת מרכז קהילתי. אני פונה לתושבים לבוא להידברות כנה ופתוחה, אין לנו רצון חלילה לגרום אי נוחות לאף תושב, אני בטוח שבהידברות יימצאו הפתרונות היצירתיים לשמחת ולרווחת כולם".

מלשכת ראש עיריית מודיעין מכבים-רעות, חיים ביבס, נמסר בתגובה: "בעקבות פניית תושבי רובע מכבים-רעות בבקשה להקים את בית חב"ד ביישוב הגיע עניין הקצאת השטח לדיון בוועד הרובע. בגלל שלא הובעו התנגדויות תושבים בוועד הרובע הועבר הנושא לבחינה מוקדמת של וועדת ההקצאות העירונית. בעקבות זאת פנתה העירייה לתושבים לשמיעת התנגדויות בטרם תגבש החלטה.

"ועדת ההקצאות הכוללת אנשי מקצוע בלבד תגבש את החלטותיה בהתאם לאופי היישוב ולרצון התושבים. הוועדה מאמינה כי ככל שיותר תושבי מכבים-רעות יביעו את דעתם, על הנושא כך יקל הדבר על קבלת ההחלטה שתהיה מקובלת על תושבי הרובע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully