וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח ראאד סלאח פתח בשביתת רעב בכלא במחאה על החזקתו בבידוד

13.11.2016 / 21:30

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, המוחזק בבידוד בכלא רימון, החזיר לסוהרים את ארוחת הערב והעביר להם רשימת דרישות ובהן קבלת ספרים וזכות לביקורים. הבוקר בוצע חיפוש בתאו

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: שייח ראאד סלאח בביקורו אצל העציר שובת הרעב מוחמד אל-קיק)

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, שייח ראאד סלאח, הודיע הערב (ראשון) כי הוא פותח בשביתת רעב. גורמים בשב"ס אישרו כי סלאח, הכלוא בכלא רימון בדרום הארץ, החזיר את ארוחת הערב שהוגשה לו והודיע לסוהרים על השביתה.

בהתאם לנהלי שב"ס, סלאח יוגדר שובת רעב רק לאחר שיחזיר שלוש ארוחות. לפי דיווחים שפורסמו בכלי תקשורת פלסטיניים, סלאח, שכלוא באגף ההפרדה בבית הכלא ומנוע ממגע עם אסירים אחרים, מבקש להביע מחאה על המשך החזקתו בבידוד.

גורם בכיר בשב"ס אישר לוואלה! NEWS כי הבוקר פשטו כוחות על התא של סלאח וביצעו חיפוש יסודי בתאו, דבר שעורר את זעמו. בשיחה עם אנשי שב"ס טען סלאח כי החליט לשבות רעב בשל היחס של סגל שב"ס כלפיו, שהגיע לשיאו בחיפוש הבוקר. סלאח העביר לסוהרים רשימת דרישות, ובהן קבלת ספרים לתאו ומפגש עם אסירים אחרים ועם מבקרים מן החוץ.

סלאח החל לרצות את עונש המאסר שלו בחודש מאי השנה, בעקבות הרשעתו בהסתה לגזענות והסתה לאלימות. נגזרו עליו 11 חודשי מאסר בפועל שהופחתו מאוחר יותר לתשעה. בחודש פברואר השנה הכריז סלאח על שביתת רעב, יחד עם פעילים נוספים, לאות הזדהות עם העציר שובת הרעב מוחמד אל-קיק, שמאז שוחרר ממעצרו.

עוד בוואלה! NEWS:
משפחת שאול עתרה לבג"ץ נגד הממשלה: "תפעלו להשבת אורון"
הותר לפרסום: חמישה נעצרו בחשד לתכנון פיגוע ירי בירושלים - ושוחררו
השכפ"ץ מנע דקירה: מחבל ניסה לדקור חייל בחווארה שליד שכם - ונורה

שייח ראאד סלאח, בימ"ש מחוזי ירושלים, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
מוחה על תנאי מאסרו. סלאח/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully