וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: חמישה נעצרו בחשד לתכנון פיגוע ירי בירושלים - ושוחררו

10.11.2016 / 1:00

במוקד החקירה צעיר בן 18 ודודתו בת ה-35 שנחשדו במעורבות בתכנון פיגוע דומה לזה שארע בחודש שעבר בגבעת התחמושת בירושלים, בו נהרגו שני בני אדם. ארבעה חשודים נוספים נעצרו במסגרת הפרשה. חמישה שוחררו לביתם

פיגוע ירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. AP
שני קרוביו של המחבל מגבעת התחמושת בין העצורים. זירת הפיגוע בחודש שעבר/AP

המשטרה והשב"כ בדקו בשבועות האחרונים חשד שעל פיו תוכנן פיגוע ירי בירושלים, שהיה אמור לצאת לפועל בסמוך לפיגוע הירי ליד גבעת התחמושת שאירע באוקטובר האחרון, ובו נרצחו שני בני אדם - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. זאת, עם סיום תוקפו של צו איסור הפרסום שחל על הפרשה והוטל על ידי בית משפט השלום בירושלים. במוקד החקירה עמדו שני עצורים שהיו מנועים מלפגוש עורך דין במשך כשבועיים, אולם ביום שישי האחרון שוחררו לביתם וההערכות הן כי לא יוגשו נגדם כתבי אישום.

החשוד המרכזי בפרשה הוא צעיר בן 18 המתגורר בשכונת ראס אל עמוד בירושלים, שנעצר שלושה ימים לאחר הפיגוע בגבעת התחמושת. הצעיר נחשד בהשתייכות לארגון טרור, קשירת קשר לעשות פגע וחברות בהתאגדות בלתי מותרת ולפי החשד הוא פעל במסגרת ארגון חמאס וארגון שבאב אל אקצא.

הצעיר, שהכיר את מסבאח אבו סביח - המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני - נחשד כי תכנן לבצע פיגוע ירי באמצעות נשק שהיה ברשותו. בדיוני הארכת מעצרו הוא טען כי הוא חף מפשע ונעצר ללא סיבה על ידי כוחות הביטחון. בעבר, בהיותו קטין, נחקר הצעיר בגין חשד שהיה חבר בחולייה שתכננה חטיפת ישראלי, ואף שהה במעצר מנהלי בעקבות החשדות נגדו, אולם התיק בעניינו נסגר. בעקבות החשד הנוכחי הוא נעצר בביתו שבא-ראם ללא צו מעצר, אך בית המשפט גיבה מהלך זה "נוכח טיב החשדות" שיוחסו לו.

עוד בוואלה! NEWS:
השכפ"ץ מנע דקירה: מחבל ניסה לדקור חייל בחווארה שליד שכם - ונורה
אבי הנער שנפצע בידי בן ה-13: למי שבא למות לא אכפת לשבת 12 שנה
גדל בשומרון, גויס בחו"ל: הרשות עצרה פלסטיני שניסה לבצע פיגוע נגד חיילים

שני קרובי משפחה תושבי ירושלים נעצרו בחשד לתכנון פיגוע ירי בבירה. גדעון צנטנר
חמישה מתוך ששת החשודים שוחררו לביתם/גדעון צנטנר

לפי החשד את הנשק החביא הצעיר בביתה של דודתו, תושבת מזרח ירושלים בת 35 ואם לארבעה ילדים, שנעצרה אף היא בחודש שעבר, שלושה ימים לאחר הפיגוע. היא נחשדה בעבירות דומות, אולם במהלך הדיונים בבית המשפט צומצם החשד העיקרי נגדה לעבירת קשירת קשר לביצוע פשע, וגם היא שוחררה ביום שישי האחרון.

בנוסף לשניים נעצרו עוד כארבעה חשודים במעורבות בפרשה. שלושה מהם שוחררו. קרוב משפחה של אבו סביח שנעצר בשלב מאוחר יחסית של החקירה נותר במעצר עד היום, כשהחשדות נגדו נוגעים לחברות בארגוני חמאס ושבאב אל אקצא וכן לשיבוש מהלכי משפט. כמו כן, נעצרו ושוחררו קרובי משפחה נוספים של המחבל מגבעת התחמושת. אבו סביח עצמו היה פעיל בעבר בארגון שבאב אל אקצא, ואף נטל חלק פעיל בהפרות סדר בהן השתתפו צעירים החברים בארגון, שהוצא מחוץ לחוק בשנת 2011.

כאמור, למרות טיב החשדות נגדם, שוחררו שני החשודים המרכזיים למעצר בית ביום שישי האחרון. נציג המשטרה אמר בדיון מעצרו של הראשון כי תנאי השחרור שהוטלו עליו נועדו למנוע ממנו "לשוב לסורו". ימים ספורים לאחר ששוחרר, הוא נעצר במעצר מנהלי למשך ארבעה חודשים.

מאז הפיגוע בירושלים נעצרו עשרות חשודים במזרח ירושלים. רבים מהעצורים נחשדו בעבירות הסתה לטרור, הבעת תמיכה בארגוני טרור ואיומים לבצע פיגוע. חלק ניכר מהעצורים נחשדו על בסיס תכנים שהעלו לעמודי הפייסבוק שלהם וחלקם אף נחשדו בחברות בארגוני חמאס ושבאב אל אקצא. כמה עצורים נעצרו בחשד כי ידעו על הפיגוע בגבעת התחמושת מראש ונערכו לצלמו לצרכי תעמולה. רבים מהחשודים שנעצרו מאז הפיגוע שוחררו אף הם לביתם בתנאים מגבילים ובהסכמת המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully