וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שאול עתרה לבג"ץ נגד הממשלה: "תפעלו להשבת אורון"

משפחת החלל ביקשה מבית המשפט להוציא צו על תנאי שיורה לממשלה לקיים את החלטתה ולהקים צוות שרים מהקבינט שיטפל באופן רציף בנושא השבויים והנעדרים, אורון שאול והדר גולדין. "לא ניתן להשלים עם מצב שבו מוזנחת אחריות גורלית זו", נכתב בעתירה

צילום: המכון למדיניות נגד טרור, עריכה: מתן חדד

משפחתו של החלל אורון שאול שנהרג במבצע "צוק איתן" ומוחזק בידי חמאס, הגישה היום (ראשון) עתירה לבג"ץ נגד הממשלה, בראשותו של בנימין נתניהו, לקידום השבת בנה מרצועת עזה. המשפחה עתרה לבית המשפט כדי שיוציא צו על תנאי שיורה לממשלה לבצע את החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להקמת צוות שרים מתוך הקבינט שיטפל באופן רציף בנושא השבויים והנעדרים, סמ"ר שאול וסגן הדר גולדין, ויעסוק בקידום שחרורם.

"לא ניתן להשלים עם מצב שבו מוזנחת אחריות גורלית זו והחלטת ועדת השרים נותרת ריקה מתוכן. עד עצם היום הזה ומחלוף יותר משנתיים לא נמצא אורון, חי או מת", נכתב בעתירה. "הבטחות מפורשות שניתנו לעותרים (משפחת שאול) על ידי הדרגים הממלכתיים הבכירים בדבר פעולות שיתבצעו להשבתו הופרו בזו אחר זו. לעותרים יש אף תהיות והשגות ביחס לקביעת צה"ל כי אורון נפל בקרב". לטענת המשפחה, "השיהוי הממושך וכנראה מכוון בכינוס הוועדה שעליה הקימה הממשלה פוגע במאמצים להשבת השבויים והנעדרים. מדובר בדיני נפשות".

לקריאה נוספת:
שליח המו"מ להשבת הגופות חשף: אלה ההצעות שחמאס סירב להן
הוריו של גולדין יוצאים לאו"ם: "לא כולם בממשלה מחויבים לגורל בנינו"
המכתב האחרון של הרצל שאול לבנו אורון: "מדמיין אותך בבית"

משפחתו של אורון שאול בהלווית אביו הרצל שאול בפוריה עילית. ערן גילווארג
"השיהוי הממושך פוגע במאמצים להשבת הבנים". משפחת שאול/ערן גילווארג

בסוף חודש יוני החליט הקבינט המדיני-ביטחוני להקים צוות שרים מתוך חברי הקבינט שידון ויטפל באופן רציף בנושא השבויים והנעדרים ויעסוק בייצור מנופים על החמאס לקידום שחרורם. כמו כן, הוחלט שבצוות יישבו ראש הממשלה, שר האוצר משה כחלון, ושר הפנים אריה דרעי. עם זאת, משפחת שאול טוענת כי צוות מעולם לא התכנס אף שחלפו כבר יותר מארבעה חודשים מאז הוחלט על הקמתו .

אורון נעדר מאז ליל 20 ביולי 2014, אז נתקע הנגמ"ש שבו נסע, והותקף על ידי מארב בפאתי שכונת שג'אעיה ברצועת עזה בזמן מבצע "צוק איתן". חמישה ימים לאחר מכן הודיע צה"ל כי אורון נפל בקרב והוכרז כחלל שמקום קבורתו לא נודע. כשנתיים לאחר מכן, הודיע ראש אכ"א למשפחה כי אורון הוגדר כחלל שמקום קבורתו לא נודע במעמד שבויים ונעדרים.

לפני חודשיים חשף האחראי על השבת הנעדרים מרצועת עזה, אלוף-משנה (מיל') ליאור לוטן, את שתי ההצעות שניתנו לארגון חמאס בתמורה להשבת הישראלים המוחזקים ברצועת עזה: החללים שאול וגולדין והאזרחים ג'ומעה אבו גנימה בן ה-19, אברה מנגיסטו בן ה-28 והישאם א-סייד. ההצעה הראשונה לדברי לוטן, הייתה השבה של כלל הגופות שנמצאות בידי ישראל ממבצע "צוק איתן" בתמורה לגולדין ושאול. הצעה נוספת, הייתה החזרה של עשרות מתושבי הרצועה שחצו מיוזמתם את הגבול לישראל, בתמורה לאבו גנימה, מנגיסטו וא-סייד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully