וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי קבע: בית חולים שדה של צה"ל הוא הטוב בעולם

13.11.2016 / 18:10

לאחר רעידת האדמה הקשה שפקדה את האיטי בשנת 2010, והרמה הירודה של רבים מהצוותים הרפואיים ששלחו מדינות וארגונים שונים, החליט ארגון הבריאות לפעול לדירוג בתי החולים. זה של צה"ל הוא היחיד שדורג ברמה 3 - הגבוהה ביותר

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: הצצה לבית חולים שדה החדש של צה"ל)

בית חולים שדה של צה"ל הוא המתקדם ביותר בעולם - כך הכריז היום (ראשון) ארגון הבריאות העולמי. הארגון, השייך לאו"ם ביקר את בתי החולים מסוג זה שהופעלו על ידי 400 ארגונים ומדינות באזורים מוכי אסון. זאת, לאחר שלאסון בהאיטי, שהתרחש בשנת 2010, נשלחו צוותי רפואה רבים באיכות נמוכה. ארגון הבריאות פרסם חוברת המפרטת ביותר ממאה עמודים את הסטנדרטים והדרישות המצופים מבתי חולים בשדה וסיווג אותם לשלוש רמות, כשדרגה 1 היא הבסיסית ביותר ודרגה 3 היא הגבוהה ביותר.

בשנה האחרונה ערך ארגון הבריאות העולמי ביקורות ביחידות שונות כדי לדרג את בתי החולים השונים. בחודשים האחרונים ביקר צוות רפואי מארגון הבריאות בישראל. אנשי הצוות השתתפו באימונים של חיל הרפואה שהפעיל את בית החולים בשטח.

בסוף השבוע שעבר התקיים הביקור האחרון של רופאים מכמה מדינות. בתום הביקור, קבעו הרופאים כי בית החולים שדה של צה"ל הוא היחידי בעולם שמדורג בדרגה 3, הדרגה הגבוהה ביותר בדירוג בתי החולים מסוג זה. לאחר מכן, הודיעה נשיאת הארגון כי הוא המתקדם ביותר בעולם. היא ציינה כי יש מקום ללמוד מבית החולים שדה של ישראל כיצד יש להתנהג גם מבחינה אתית באזור אסון.

עוד בוואלה! NEWS:
גורל ההסכם עם איראן והסיוע הביטחוני: במערכת הביטחון מחכים לטראמפ
ריבלין באזכרה לרבין: "עלינו להבטיח שהרצח היה אירוע חד-פעמי"
רעידת אדמה עזה הכתה בניו זילנד; צונאמי פגע בחופי המדינה

פצועים מטופלים בביית חולים שדה שהקים צה"ל בקטמנדו, נפאל אפריל 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
בית חולים שדה של צה"ל בקטמנדו, בשנה שעברה/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

מפקד היחידה הכירורגית אשפוזית המטכ"לית אלוף-משנה במיל' ד"ר עופר מרין התייחס לצוותי הרפואה שנשלחו לאסון בשנת 2010 ואמר כי "להאיטי נשלחו יחידות לא מקצועיות ולא מיומנות, בלי ידע רפואי נכון ובלי ציוד מתאים". הוא הוסיף כי הצוותים הרפואיים הרבים נתקלו בקשיים לוגיסטיים שהפכו לנטל.

הוא ציין כי נראה שצוותים רפואיים שונים שנשלחו למקום האסון באו לשם כשהם לא מוכנים ולא מיומנים באירועים מסוג זה. לדבריו, נראה כאילו הצוותים באו כחלק מ"תיירות מרפא". ד"ר מרין ציין כי אחרי האסון, בשנת 2012, יצא מסמך גדול שמסביר מה הם הסטנדרטים לצוותים רפואיים כאלה. עוד סיפר ד"ר מרין לוואלה! NEWS: "בוחנים אותך לא רק על מיומנות ומקצועיו,ת אלא גם על אתיקה, ויש כזו למרות שזה נעשה בתנאים מורכבים של אסון". הוא ציין כי האתיקה נבחנת בעניינים כגון כיבוד החולה והחתמתו לפני ניתוח. "ההחלטה וההכרזה מחממת את הלב", סיכם ד"ר מרין.

משלחת הסיוע של צה"ל שבה מנפאל, מרי 2015. דובר צה"ל
משלחת צה"ל שבה מסיוע בעת אסון מעבר לים/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully