וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת הסיוע הישראלית תצא הלילה להאיטי

יהושע בריינר

14.1.2010 / 21:52

כ-120 אנשי צוות רפואה ועשרות נוספות של אנשי חילוץ וסיוע ייצאו להאיטי במטרה להקים בית חולים שדה ולסייע לנפגעי הרעש. "הדבר הראשון שנעשה - לאתר הנעדרת הישראלית"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

"הדבר הראשון שנעשה כשנגיע להאיטי הוא להגיע לאזור ביתה של הנעדרת הישראלית ולנסות לאתר אותה", כך אמר היום (חמישי) מפקח יחידת החילוץ של פיקוד העורף היוצא בראש המשלחת הישראלית לאזור האסון, תא"ל שלום בן אריה. "יש לנו את כתובתה אבל אין לנו כרגע כל פרטים נוספים לגבי מיקומה".

הלילה יצאו שתי טיסות מיוחדות של חברת "אל על" למקום האירוע – מטוס מטען ראשון יעזוב את ישראל בחצות ומטוס נוסעים נוסף שעל סיפונו מאות מאנשי כוחות הביטחון יעזוב את נתב"ג בשעה חמש לפנות בוקר. המשלחת תכלול 121 אנשי רפואה ובהם רופאים, אחיות וחובשים – אנשי חיל הרפואה אשר יקימו בית חולים שדה מיוחד בשטח האירוע. "בשלב זה אנחנו נערכים לשהייה של שבועיים בהאיטי", אמר קצין רפואה ראשי תא"ל נחמן אש, שהוסיף: "ההיערכות שלנו היא לקלוט כ-500 מטופלים ביום – בנוסף לכחמישים אנשים שיאושפזו בבית החולים".

תמונות מהתארגנות המשלחת להאיטי: חיסונים, כלבי יחידת "עוקץ" ורישום. דובר צה"ל
קציני צה"ל נערכים ליציאתם להאיטי הלילה/דובר צה"ל

תא"ל אש הוסיף כי המשלחת הישראלית תכלול ציוד להקמת חדרי ניתוח, ציוד כירורגי ורופאי נשים וילדים על מנת לסייע לנפגעי הגל השני – כלומר נפגעי טראומה, נפגעי תחלואה זיהומית ומטופלים בעלי צרכים שונים שלא יכולים לקבל כל מענה למצבם לאור קריסת בית החולים בהאיטי.

לצידם יוטס גם צוות חילוץ בתקווה לאתר לכודים מתחת להריסות, זאת על אף הסיכויים ההולכים ופוחתים למצוא אנשים חיים בין המבנים שקרסו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תמונות מהתארגנות המשלחת להאיטי: חיסונים, כלבי יחידת "עוקץ" ורישום. דובר צה"ל
במשלחת הועלה חשש מהידבקות בנגיף האיידס/דובר צה"ל

"בשל החשש הביטחוני, את המתחם יאבטחו לוחמים ישראליים שייצאו עם המשלחת", סיפר תא"ל אש בתדרוך שהתקיים היום במקביל להיערכות המשלחת ליציאה שכללה התחסנות כנגד מחלות שונות שנפוצו באזור האסון. במשלחת אף הועלה החשש מהידבקות בנגיף האיידס וצוותי הרפואה תודרכו לפעול בהתאם. עד כה לא ברור היכן יוקם בית החולים הישראלי, אך כח ישראלי-ראשוני שנמצא כבר בהאיטי מנסה לאתר מיקום מתאים בתיאום עם השלטונות במקום ועם משלחת הסיוע האמריקאית. "המטרה המרכזית היא להתמקם במקום קרוב שממנו יהיה אפשר לסייע", אומר תא"ל אש, "זהו דבר חשוב וקריטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully