וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלוננו על בנם הסובל מפיגור באיום ברצח - כדי לשלוח אותו לאבחון

11.11.2016 / 11:22

הוריו של הצעיר בן ה-19 הגישו תלונה נגד בנם, אך לדבריהם עשו זאת כדי לאלץ את הרשויות להעניק לו טיפול מתאים. רק כעבור שנה בוטל נגדו כתב האישום. "מדינת ישראל נחשפה במערומיה"

בית במשפט השלום ירושלים, יוני 2015. ראובן קסטרו
התלונה הפכה לאישום מבלי לבדוק אם הצעיר כשיר לעמוד לדין/ראובן קסטרו

צעיר בן 19 הסובל מפיגור שכלי ומאפילפסיה, הואשם בסוף השנה שעברה כי תקף את אמו ואיים עליה ברצח. למרות מצבו הקוגנטיבי הוגש נגדו כתב אישום, אולם רק ברביעי, קרוב לשנה אחרי המעשה שיוחס לו, בוטל כתב האישום בהסכמת המשטרה.

לפי כתב האישום, בדצמבר 2015 תקף הצעיר, המתגורר בירושלים, את אמו, והיכה אותה באגרופו בגבה בשעה שאספה צעצועים מרצפת הבית. לאחר מכן, הוא נטל סכין ואיים על האם, על אחותו ועל בתה שהיו שם, ואמר: "אני יודע מה הפתרון, הפתרון זה למות". בשורה של מקרים אחרים אמר הבן לאמו כי ירצח אותה. בגין מעשים אלו הוא הואשם בעבירות של תקיפה ואיומים.

מי שהגיש את התלונה נגד הצעיר היו הוריו, אלא שלדברי עו"ד יפתח לנדאו, המייצג את המשפחה, כוונתם המקורית בהגשת התלונה הייתה לאלץ את הרשויות לשלוח אותו לאבחון פסיכיאטרי, וזאת לאחר שלטענתם לא הצליחו לקבל את הסיוע הנדרש מרשויות הרווחה. בחוות דעת הנוגעת לעניינו של הנאשם תיאר פרופ' תמיר בן חור, מנהל המחלקה הנוירולוגית בהדסה עין כרם, את הפיגור ההתפתחותי וההפרעות ההתנהגותיות שמהם סובל הצעיר, שלמד בחינוך המיוחד. עוד נכתב בחוות הדעת כי הצעיר סובל מאפילפסיה וכי בעבר דווח על עצבנות והתנהגות תוקפנית מצדו.

עוד בוואלה! NEWS:
צעיר זוכה מתקיפה מינית: "איבד שליטה בגופו בגלל התקף אפילפסיה"
בעקבות גרפיטי: נבדקים איומים על נשיא בית המשפט המחוזי מרכז
המוכר סירב למכור להם סיגריות - הצעירים הכו אותו באגרופים. תיעוד

למרות העובדות המתוארות בכתב האישום, ההורים הגיעו לדיונים בבית המשפט בעניינו של בנם והמשיכו לדאוג לו. אולם, במקום שישיגו את התוצאה שלה קיוו, הפכה התלונה לכתב אישום נגד הבן, וזאת בטרם נבדק אם הוא כשיר לעמוד לדין, ולמרות שכבר בשלב הארכת המעצר התייחס שופט בית משפט השלום בירושלים לעובדה כי הוא לוקה בשכלו. רק בעקבות משא ומתן עם המשטרה הוסכם כי הצעיר יאושפז במעון טיפולי חיצוני, וכי אם יתקבל אישור על השתלבותו במעון ועל השתתפות בטיפול הנוגע לפרצי האלימות שמהם סבל, המדינה תחזור בה מהאישום.

עו"ד לנדאו, המייצג גם את הצעיר, מסר כי "בתיק זה נחשפה מדינת ישראל במערומיה, החל מאזלת היד של רשויות הרווחה והבריאות, וכלה באטימות מנהלית וחוסר ירידה לפרטים מצד רשויות החוק". עוד אמר לנדאו כי מדובר במשפחה קשת יום, אשר מטפלת במסירות בבן הלוקה בשכלו, וכי לאורך השנים נתקלה המשפחה באטימות מוחלטת מצד רשויות הרווחה, ולא קיבלה סיוע כיאות.

"כמוצא אחרון ובלית ברירה, החליטו ההורים להגיש תלונות במשטרה נגד בנם האהוב כדי 'לאנוס' את רשויות הבריאות והרווחה להתערב ולסייע להם במצבם העגום", הוסיף לנדאו. "באופן אירוני ומצער, הפכה התלונה במשטרה לחרב פיפיות, ובמקום שהנער יקבל טיפול, הוא קיבל בילוי לילי בבית המעצר, והוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות תקיפה ואיומים נגד הוריו", אמר, והוסיף: "אני שמח על כך שהמשטרה הודיעה היום על חזרה מכתב האישום ובכך באה הטרגדיה הזאת אל סיומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully