וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מותו של פואד לא מנקה חטאי אחרים": נפתח שלב ההוכחות בפרשת בן אליעזר

7.11.2016 / 18:23

המשפט הנוגע לשר לשעבר שהלך לעולמו לפני כחודשיים ממשיך, נגד שלושה נאשמים בלבד: אנשי העסקים רוי מוצפי ואברהם נניקשווילי, ועוזרתו של בן אליעזר. התביעה על טענות הנאשמים: "בן אליעזר לא נזקק לכספם"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: הגשת כתב האישום המתוקן בו נמחקו האישומים נגד בן אליעזר)

שלב ההוכחות במשפטו של בנימין בן אליעזר נפתח היום (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד שלושה נאשמים: איש העסקים רוי מוצפי, איש העסקים אברהם נניקשווילי והעוזרת של פואד, איילת אזולאי. המשפט נמשך רק נגדם בשל מותו של בן אליעזר לפני כחודשיים, ובשל הסדרי טיעון עם שני נאשמים אחרים בפרשה - איש העסקים ג'קי בן זקן וצ'רלי יהודה, מי שהיה "איש הקש" של בן אליעזר. במהלך הדיון עלו לדוכן שני עדים שהעידו בנוגע למוצפי.

התובעת, עו"ד שרון כהנא מפרקליטות מיסוי וכלכלה, אמרה בנאום הפתיחה בבית המשפט כי ההליך התחיל רק היום בשל הדיונים על שאלת התייצבותו של מי בן אליעזר, מי שהיה נאשם מספר אחד בתיק. "במרכז האינטרס הציבורי עמד איש הציבור, בן אליעזר", אמרה כהנא, והוסיפה מיד כי קיים אינטרס ציבורי מובהק בניהול הליך פלילי כלפי מי "שעל פי כתב האישום עשו יד אחת עם עובד הציבור והביאו לסיאוב המערכת הציבורית. מותו של בן אליעזר אינו מנקה חטאי אחרים".

עוד באותו עניין:
היועץ המשפטי דחה את בקשת בן אליעזר לעיכוב ההליכים נגדו
"אירועים שלמים נשכחו ממני": גרסת בנימין בן אליעזר לאישום בשוחד
בן אליעזר מבקש לדחות את התגובה לבית המשפט בגלל מצבו הרפואי

בנימין (פואד) בן-אליעזר (נולד ב-12 בפברואר 1936) הוא חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה. ראובן קסטרו
"ניצל את תפקידו הציבורי לרווחתו הפרטית". בן אליעזר/ראובן קסטרו

התובעת הדגישה כי סכומי השוחד בפרשה הם מהגבוהים שנודעו בתיקי שוחד בישראל. היא ציינה כי לטענת התביעה, אחד הנאשמים נתן לבן אליעזר מיליון וחצי שקלים, והשני נתן לשר לשעבר 760 אלף שקלים. לדבריה, מדובר בסכומי עתק "שלא ניתנים גם בין חברים". היא ציינה כי בן אליעזר לא היה אדם נזקק וכי "הם ידעו היטב למי הם נותנים את הכסף".

כהנא המשיכה בנאומה בבית המשפט והתייחסה לטענות הצפויות של ההגנה. "כצפוי, טענת ההגנה העיקרית תהיה חברות", אמרה כהנא, "הנאשמים יבקשו לטעון כי חברות בלב ונפש היא שהביאה אותם להעביר לעובד הציבור למעלה משני מיליון שקלים - חברות, ודאגה עמוקה למצבו הבריאותי הרופף". היא הוסיפה כי השניים "יעלו טענות כי הם אנשי חסד, וכי חסד הוא זה שהובילם לסייע לאיש הציבור". עם זאת, התובעת הדגישה כי "מדובר באיש ציבור שהיטיב עם עסקיהם בעבר, ושפוטנציאל ההטבה שלו בתפקידיו כאיש ציבור מהבכירים במדינה לא פסק בשום שלב, גם לא בשלב שבו ניתנו הכספים".

אברהם נניקשווילי. תמר מצפי,
בן אליעזר "היטיב עם עסקיו". אברהם נניקשווילי/תמר מצפי

לדבריה, בן אליעזר לא נזקק לכספם של הנאשמים. היא ציינה כי בהמשך המשפט תציג המדינה ראיות שלפיהם התגורר השר לשעבר בבית גדול בראשון לציון, החזיק מאות אלפי דולרים בכספת, זאת בנוסף לשני מיליון שקלים אצל חלפני כספים. כמו כן, היא ציינה כי בן אליעזר מכר נדל"ן בנס ציונה ואף קיבל מהמדינה קרוב לשני מיליון שקלים החזרי מס. כמו כן, כהנא ציינה כי בן אליעזר לא פנה מעולם לבנק כדי לקבל משכנתה.

התובעת ציינה עוד בדבריה כי משכורתו החודשית כוותיק חברי הכנסת וכגמלאי בכיר בצה"ל עמדה על 80 אלף שקלים בחודש. "נדמה שהמשכורת החודשית שלו עלתה על זו של הבכירים ביותר במערכת הממשל והשפיטה בישראל", אמרה התובעת כהנא. לדבריה, בן אליעזר עצמו נותר כחוט המקשר בין הפרשות. "הפרשיות המתוארות בשני האישומים מצביעות על דפוס התנהלות של עובד ציבור רם דרג, אשר לאורך שנים, מקדם את האינטרסים האישיים שלו בצל פעילותו הציבורית, מקבל טובות הנאה ומנצל את תפקידו הציבורי לרווחתו הפרטית. הנאשמים ידעו שזו דרך פעולתו של פואד בן-אליעזר וניצלו אותה לטובתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully