וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלאור אזריה שיקר": צוות התביעה הגיש את מסמכי הסיכום

7.11.2016 / 17:01

לאחר סיום שלב העדויות, התביעה במשפטו של החייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל הגישה את הסיכום שלה ובו לא חסכת בביקורת על אזריה. "טענות הנאשם הן הבל ושקר, מופרכות ומגוחכות, שמן הדין לדחותן"

צילום: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: עמרי וייס וניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

(בווידאו: דיווח על החלק השלישי בעדותו של אלאור אזריה)

"אלאור אזריה שיקר" - כך נכתב פעם אחר פעם בסיכומים שהגישה היום (שני) התביעה הצבאית לבית הדין הצבאי ביפו. התביעה, בראשותו של סא"ל נדב ויסמן, טוענת כי בשלב העדויות הוכח מעל לכל ספק כי אזריה, המואשם בהריגת מחבל מנוטרל, שיקר, וכי עליו להיות מורשע בעבירות בהן הוא מואשם. "טענות הנאשם הן הבל ושקר, מופרכות ומגוחכות, שמן הדין לדחותן במלואן", נכתב בסיכום התביעה, "הנאשם עצמו לא מאמין בהן".

התביעה הוסיפה כי את האמת מסר אזריה מיד לאחר הירי לחברו הטוב: "דקרו את חבר שלו וניסו להרוג אותו אז גם למחבל מגיע למות". התביעה הדגישה את טענתה גם בדברים שאמר אזריה מיד לאחר מכן למפקד הפלוגה רב-סרן תום נעמן: "המחבל הזה היה חי, הוא צריך למות". התביעה הוסיפה עוד כי "לו היה הנאשם יורה בתום לב, במצב של סכנה אמתית ומתוך כוונה להסיר סכנה, היו הצבא והחוק עומדים לצדו. אלא, שהוא ירה במחשבה פלילית, לעבר מחבל שנוטרל דקות ארוכות לפני הירי, כתגובה על מעשי המחבל בעבר ולא כדי להסיר סכנה עתידית, והצהיר זאת בגלוי".

"בית הדין הנכבד מתבקש לקבוע שהנאשם שיקר, גם לאור העובדה שגרסתו סותרת כל ממצא אובייקטיבי בשטח", ביקשה התביעה במסמך הסיכום, "בית הדין הנכבד מתבקש לקבוע שהנאשם שיקר בעניין מיקום הסכין, עיתוי צעקת האזהרה, מזג האוויר וחריגו?ת המעיל". במסמך שהוגש לבית הדין, טענה התביעה כי אזריה שיקר לא מעט פעמים. בין השאר, התביעה טענה עוד כי מצבו של המחבל בעת הירי עומד בסתירה מוחלטת לגרסתו של אזריה שלפיה המחבל היווה סכנה וכי התנהגותו במהלך האירוע לא מתיישבת עם התנהגות אדם שחש סכנת חיים ממשית ומידית".

עוד באותו עניין:
אחרי 52 עדים: הסתיים שלב ההוכחות במשפטו של אלאור אזריה
פרקליטו של אזריה כתב לעד: "אתה יכול לסייע בחיסול המח"ט"
בדרך לחנינה, "הילד של כולנו" יצטרך לשכנע שפעל לטובת הציבור

החייל אלאור אזריה, הנאשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, והוריו (מאחוריו).. אמיר כהן / רויטרס,
"כל הצופה בסרט מבין את שאירע". אלאור אזריה בבית המשפט/אמיר כהן / רויטרס
"כל הצופה בתיעוד מבין מיד את שאירע. האמת הברורה מזדקרת מן הסרט"

כמו כן, התביעה ביקשה מבית הדין לקבוע שעל פי התנהגותו של אזריה, הוא לא באמת סבר כי יש על המחבל המנוטרל מטען. "כל הצופה בסרט מבין מיד את שאירע", נכתב בסיכומים. צוות התביעה ציין עוד כי אזריה מבין היטב ש"האמת הברורה שמזדקרת מן הסרט פועלת כנגדו", ולכן טען כי אינו מאמין לתיעוד. התביעה הדגישה כי אמינות הסרטונים הוכחה מעל לכל ספק גם על ידי מומחה זיהוי פלילי שהעיד כי לא נערך בהם כל שינוי".

בין השאר, כך לדברי התביעה, אזריה שיקר כשהתייחס לעדות כלפי מפקדיו וכלפי עדים אחרים. התביעה מבקשת מבין הדין לקבוע כי עדותו של עזריה שקרית, וכי יש לדחות באופן מלא את גרסתו לאירוע. "אין דרך ליישב בין גרסתו הסופית של הנאשם באשר לדבריו בשטח, לבין דבריו בפועל כפי שתוארו על ידי העדים", ציינה התביעה בסיכומים, והוסיפה כי אזריה עצמו המחיש זאת היטב כשטען שעדי התביעה שיקרו, בלי שניסה להסביר את פערי הגרסאות באי הבנה כלשהי. התביעה קראה לבית הדין לקבוע שאזריה שיקר גם משום שלירי לא היתה שום הצדקה מבצעית.

תום נעמן המ"פ של אלאור אזריה בבית הדין הצבאי ביפו. ניב אהרונסון
אמר למפקדו את האמת. רס"ן תום נעמן בבית המשפט/ניב אהרונסון

לטענת התביעה, עדותו של אזריה לא עוררה "אפילו ספק סביר", וכי הירי בוצע מסיבה אחת ויחידה - כיוון שדקרו את חברו של אזריה, וכי הנאשם החליט שגם למחבל מגיע למות. כמו כן, התביעה התייחסה לעדותו של פרופסור היס ולפיה הירי בוצע ככל הנראה במחבל מת. לדברי התובעים, אם המחבל אכן היה מת בזמן שבוצע הירי, אזריה לא יכול היה לראות אותו זז ולחוש בסכנה.

התובעים טוענים כי ירי כזה מותר על פי החוק וכללי הצבא אך ורק שמדובר בסכנה מוחשית ומיידית, ולא "בחשש ערטיאלי", כפי שלטענתם היה באירוע הזה. לדברי התביעה, החשש בזירת האירוע לא היה מבוסס והוא הומצא על ידי הנאשם רק לאחר שהתייעץ עם עורכי דינו. בשל כך הם מבקשים שבית הדין ירשיע את אזריה בשני הסעיפים שבהם הואשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully