וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהקים מפעל חיים לנתינה – הפעיל החברתי מנסה להציל את בנו

5.11.2016 / 14:30

גדי שבתאי הקדיש 35 שנים לפרויקטים למען הקהילה, בהם טקס בר מצווה מוקדם לבנה של חולת הסרטן ימית קרנט. לאחר שבנו אובחן במחלת מעיים קשה, פתח בפרויקט מימון המונים, כדי לכסות את עלות הטיפולים. "לא תיארתי לעצמי שאזדקק בעצמי לתמיכה"

גדי שבתאי, ספטמבר 2015. אדריאן הרבשטיין
"תמיד נתתי מה שיכולתי, לא חשבתי שאזדקק לתמיכה". שבתאי/אדריאן הרבשטיין

גדי שבתאי, בן 52 מקיבוץ ראש הנקרה, הקים מפעל חיים לנתינה. היום, אחרי למעלה משלושה עשורים שבהם היה פעיל חברתי מוכר באזור הצפון, תמך בנזקקים ופעל ללא לאות בעשרות פרויקטים למען הקהילה, נמצא שבתאי בצדו השני של המתרס, כאשר בנו דור, בן 22, לוקה במחלת המעיים הקשה קוליטיס כיבית. כעת מבקש שבתאי את תמיכת הציבור, שיסייע לו להציל את חיי בנו.

"תמיד נתתי את כל מה שיכולתי לחברה כשכל שכרי היה חיבוק, חיוך ותחושת סיפוק אדירה", אמר שבתאי בשיחה עם וואלה! NEWS. "מעולם לא תיארתי לעצמי שיום יבוא ואזדקק בעצמי לתמיכה". סיוע לילדים נכים וחולים, ניצולי שואה, חלוקת חבילות לחיילים ולילדים בעתות מלחמה בגבולות הדרום והצפון, השתתפות במאבק לשחרורו של גלעד שליט, סיוע למשפחתו של אורון שאול החייל הנעדר ממבצע צוק איתן הם רק חלק מהפעילות החברתית אותה שבתאי יזם או נטל בה חלק.

עוד בוואלה! NEWS:
"כושר התבטאות של ילד": בית המשפט ביטל צוואה של פגוע מוח
תאונה קטלנית בכביש 1: הרוג ופצוע קשה לאחר מרדף משטרתי בבית דגן
עימות בין סמוטריץ' לזנדברג סביב הנצחת זאבי: "הפגיעה בנשים - תירוץ"

דור שבתאי, שלוקה במחלה קוליטיס כיבית, לפני שאובחן. באדיבות המשפחה
קיבל תעודת הצטיינות מהנשיא אובמה. דור לפני שאובחן/באדיבות המשפחה

כיום שבתי נשוי ואב לארבעה ילדים. לפני 13 שנים נפרד מילדיו הגדולים דור, ובתו בת אל, שעזבו לארצות הברית עם גירושיו מאשתו הראשונה. בשנת 2008 זכה דור בתעודת הצטיינות בלימודים מנשיא ארה"ב דאז ג'ורג' בוש וב-2012 קיבל שוב את תעודת ההצטיינות היוקרתית, הפעם מהנשיא ברק אובמה. את המכתב שצורף לתעודת ההצטיינות חתמה הגברת הראשונה של ארה"ב, מישל אובמה במילים: "אני מודה לך על היותך דוגמא ומופת לכל הצעירים האמריקנים. אני מעודדת אותך תמיד לשאוף להישגים גבוהים יותר ומאחלת לך את הטוב ביותר שניתן לאחל לשנים הבאות".

למרות המילים החמות והעתיד המזהיר שציפה לו בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, החל דור בהכנות לחזור לישראל, על מנת לתת את חלקו למדינה ולהתגייס לצה"ל. דווקא אז התגלתה בגופו מחלת הקוליטיס כיבית. אחרי טיפולים ממושכים, לפני שנה וחצי נאלצו רופאיו לכרות את המעי הגס שלו ולהשתיל בגופו מערכת מלאכותית חלופית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
משפחת שבתאי שבנם דור לוקה בקוליטיס כיבית. באדיבות המשפחה
משפחת שבתאי/באדיבות המשפחה

באותם ימים הצליח שבתאי לרגש מדינה שלמה כשמילא את משאלתה האחרונה של ימית קרנט אם לחמישה ילדים שנפטרה ממחלת הסרטן. בפברואר 2015 ארגן לבקשתה טקס בר מצווה מוקדם לבנה בן ה-11 וחצי, על מנת שתזכה לראות את השמחה עוד בחייה. המסיבה המרגשת שערבבה בתוכה דמעות של עצב ושמחה, התקיימה שנה וחצי בלבד אחרי בת המצווה שארגן שבתאי לבתה, אחרי שביתם נשרף כליל ומשפחתה נפגעה.

בחודשיים שנותרו לחייה ביקשה קרנט להחזיר תודה לשבתאי. "ימית ועופר בעלה קראו לי לחדר שלה ואז היא אמרה לי 'גדי, הגשמת לי כבר שתי משאלות בחיים, אבל יש לי עוד משאלה אחת אחרונה: אנחנו רוצים שתטוס לבקר את הבן שלך בארה"ב. החלטנו לממן לך זוג כרטיסי טיסה ורכב לשבועיים'", סיפר.

המחווה המרגשת הזאת, לא הייתה היחידה. בארבע השנים שחלפו מאז לקה דור במחלה הקשה, ביקשו לסייע לשבתאי במימון הטיסות היקרות גם תושבים מיישובי עוטף עזה שלהם חילק חבילות סיוע בעתות חירום, ופעילי מטה לשחרור גלעד שליט עימם חלק את המאבק.

גדי שבתאי עם ימית קרנט ושני בניה. באדיבות המשפחה
הצליח לרגש מדינה שלמה. שבתאי עם קרנט ושני בניה/באדיבות המשפחה

בשנים האחרונות מצבו הבריאותי של דור המשיך להתדרדר עד שהגיע למצב של סכנת חיים. היום הוא נמצא בעיצומה של סדרת ניתוחים נוספת, בניסיון שני להשתיל בגופו מערכת מלאכותית חדשה שתהווה תחליף למעי הגס, תוציא אותו מכלל סכנה ותשפר בצורה ניכרת את איכות חייו. אולם בשנתיים האחרונות, גם כשהוא לא מאושפז בבית החולים, נאלץ דור להישאר מרותק למיטתו.

במקביל, אובחן דור בשנה האחרונה כלוקה בדיכאון קליני. כדי לסייע לו להתמודד עם המצב הקשה, קנתה לו חברתו תוכי שיארח לו לחברה. "דור מאכיל אותו ויכול לשחק אתו גם בלי לזוז מהמיטה", סיפר שבתאי. "הוא מתעופף בחדר ומאולף כך שהוא תמיד חוזר לאדם שמאכיל אותו. הוא מאוד עוזר לדור להסיח את דעתו מבדידותו ומהמצב העגום שהוא נמצא בו".

דור שבתאי, שלוקה במחלה קוליטיס כיבית, לפני שאובחן. באדיבות המשפחה
64% מהסכום כבר גויס. דור לפני שאובחן/באדיבות המשפחה

בשל צרכיו המיוחדים שכרה עבורו המשפחה יחידת דיור מיוחדת שהותאמה למגבלותיו. הטיפולים, שכירת האמבולנסים שמשנעים אותו לבית החולים ורכישת התרופות מהווים גם הם הוצאה משמעותית עבור המשפחה כאשר שבתאי נאלץ לשבור את החסכונות שצבר כל חייו.

הנטל הכלכלי הכבד שנאמד בכ-50 אלף דולר בשנה הוביל את שבתאי לצאת לאחרונה בפרויקט מימון המונים באתר "מימונה". הראשון שנחלץ לעזרתו הוא חבר ילדותו הנמנה היום עם אלופי צה"ל שתרם לפרויקט 5,000 שקלים. אחריו הגיעו עוד מאות רבות של תורמים שהצליחו לעזור לשבתאי לגייס עד כה 64% מהסכום הנדרש, זאת, כדי לתת בחזרה לאדם שהקדיש את חייו לנתינה.

לתמיכה בפרויקט מימון ההמונים:
https://www.mimoona.co.il/ProjectsMobile/3657

לתרומות ישירות:
בנק הפועלים, סניף 792, חשבון 313615

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully