וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפש דגים ומצא פצצה: האם צוללן גילה נשק גרעיני בקרקעית הים?

דייג שצלל בסמוך לחופי קולומביה הבריטית שבקנדה נתקל בחפץ משונה. בתחילה חשב שמדובר בעב"מ, אך ייתכן שמדובר בפצצת אטום אמריקנית שאבדה לפני 66 שנה. עם זאת, היא כנראה אינה מכילה פלוטוניום. הצי הקנדי יבדוק את הנושא

פצצת אטום סימן 4. Creative Commons
פצצת אטום מהסוג שאבדה, וייתכן ונמצאה/Creative Commons

הצי הקנדי יחקור טענות של צוללן שלפיו הוא נתקל בפצצת אטום שנעלמה בעת שמפציץ אמריקני התרסק באזור בזמן המלחמה הקרה - כך הודיע אתמול (שישי) צבא קנדה. ההודעה באה לאחר שדייג שערך צלילה באזור בשביל לחפש מקום טוב לדוג בו מצא חפץ משונה שנראה ממש כמו הפצצה שאבדה לפני יותר מ-66 שנה. עם זאת, נראה כי אף גורם אינו נלהב מדי מהתקרית משום שהצבא ציין כי אוניה של הצי תישלח למקום רק בשבועות הקרובים.

ההודעה באה לאחר שהדייג שון סמיריצ'ינסקי ערך צלילה לחיפוש דגים בארכיפלג שנמצא 80 קילומטרים מחופי קולומביה הבריטית, כשלפתע הבחין במה שעשוי להיות ה"חץ שבור" הראשון בהיסטוריה - שם קוד לאירועים שמעורבים בהם פצצות אטום אמריקניות. "ערכתי צלילת היכרות במקום כדי למצוא היכן עדיף לדוג. התרחקתי מהסירה ואז ראיתי משהו שלא ראיתי בעבר", סיפר סמיריצ'ינסקי לתאגיד השידור הקנדי. הוא הוסיף כי מדובר בחפץ שאורכו יותר משלושה מטרים וחצי. "הוא מזכיר בייגל חתוך לחצי", אמר הצוללן, "זה הדבר המוזר ביותר שראיתי בחיי". כשחזר לסירה, סיפר הדייג לאנשי הצוות שלו כי הוא מצא עב"מ, ושרבט על מפית את החפץ המשונה. כששאל את הסובבים אותו אם מישהו נתקל בעצם דומה, כולם ענו בשלילה.

עוד בוואלה! NEWS:
"הצלחה בתפקיד ואריכות ימים": נסראללה בירך את נשיא לבנון הנבחר
תאונה שנייה בכביש 6 בשבוע: שלושה נפצעו בהתנגשות אופנועים ורכב
שנה אחרי הטבח בפריז: ה"בטקלאן" ייפתח מחדש - עם הופעה של סטינג

מפציץ B-36. AP
הפצצה אבדה במהלך התרסקות מפציץ אמריקני. מטוס B-36/AP

לאחר מכן הוא החליט לבדוק את הנושא באינטרנט, וגילה כי מה שהוא ראה אכן היה הפצצה האבודה. "מה עוד זה יכול להיות?" תהה סמיריצ'ינסקי, "חשבתי שזה עב"מ, אבל כנראה זה לא". הצוללן המופתע שלח מייל עם הפרטים על המציאה המוזרה למשרד ההגנה הקנדי, שענה בתגובה כי הוא בוחן את העניין.

ייתכן כי מדובר בפצצת אטום "סימן 4" במשקל חמש טונות שנעלמה במהלך התרסקות של מפציץ אמריקני מסוג B-36 ב-13 בפברואר 1950. המפציץ המריא מבסיס של חיל האוויר האמריקני באלסקה לטיסת תרגול, אך שלושה מתוך ששת מנועיו כבו במהלכה. הצוות נאלץ לנטוש את המטוס, אך לא לפני שהשליכו את הפצצה מעל מימי האוקינוס השקט. גורמי ביטחון אמריקניים אמרו אז כי הם איבדו פצצת תרגול מלאה בעופרת במקום בפלוטוניום.

המפציץ נעלם ממסכי הרדאר מעט לפני חצות הליל והוא התרסק בהרי צפון קולומביה הבריטית. כמה ימים אחר כך, נמצאו 12 מתוך 17 אנשי הצוות שלו בחיים. למרות העובדה כי ייתכן שמדובר בפצצת דמה, דובר של הצבא הקנדי אמר כי הם מעוניינים לוודא את העניין ולחקור את הנושא. הוא הוסיף כי צוות מומחים של סילוק פצצות יבדוק את הפצצה, אם היא מהווה סיכון ואם להשאיר אותה במקום או לפנות אותה.

(עדכון ראשון: 23:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully