וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברקזיט מסתבך: הממשלה תוכל לעזוב את האיחוד רק באישור הפרלמנט

3.11.2016 / 13:18

בית המשפט במדינה קבע כי הממשלה זקוקה לאישור הפרלמנט, למרות משאל העם שנערך בנושא. שרים בממשלה מאוכזבים: "הממשלה נחושה לכבד את תוצאות המשאל". דיון בערעור על ההחלטה יתקיים בחודש הבא

ספק 500

(בווידאו: אזרחי בריטניה מפגינים במחאה על תוצאות משאל העם בלונדון)

בית משפט בבריטניה פסק היום (חמישי) כי על הממשלה לקבל את הסכמת הפרלמנט כדי להפעיל את סעיף 50 של אמנת האיחוד האירופי המאפשר לחברה בו לצאת מהאיחוד. בית המשפט איפשר לממשלה לערער לבית המשפט העליון על ההחלטה. נציג הממשלה בדיונים המשפטיים אמר כי הדיון בערעור ייערך בעוד בחודש.

בחודש יוני נערך משאל עם ברחבי הממלכה הבריטית בו בחרו רוב תושבי הממלכה לפרוש מהאיחוד האירופי. הפרישה באה לאחר 43 שנות חברות, שהחלו עם הצטרפות בריטניה לשוק האירופי המשותף, הארגון שהפך עם הימים לאיחוד האירופי.
שר המסחר ליאם פוקס אמר כי הממשלה מאוכזבת מהחלטת בית המשפט. "המדינה בחרה לעזוב את האיחוד במשאל עם שאושר על ידי הפרלמנט", אמר פוקס, "הממשלה נחושה לכבד את תוצאות המשאל". הוא הוסיף כי הממשלה שוקלת את צעדיה בזהירות.

עוד באותו עניין:
ראשת ממשלת בריטניה: נתחיל בהליך היציאה מהאיחוד עד מרץ 2017
בריטניה: מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין נבחר לכהונה נוספת
עקב הברקזיט: יהודי בריטניה מתנתקים מהעבר ומבקשים דרכון גרמני

עשרות אלפים בהפגנה נגד ההחלטה לעזוב את האיחוד האירופי בלונדון, בריטניה. 2 ביולי 2016. רויטרס
אזרחי הממלכה מפגינים נגד עזיבת האיחוד/רויטרס

לפני כחודש אמרה ראשת הממשלה תרזה מיי בראיון ל-BBC כי תהליך היציאה מהאיחוד האירופי יחל באופן רשמי עד סוף מרץ 2017. היא נשאלה מתי תפעיל את סעיף 50 לעזיבת האיחוד והשיבה: "נפעיל אותו עד סוף מרץ שנה הבאה". מיי אמרה גם כי ממשלת בריטניה דנה עם המגזר העסקי בממלכה כדי לברר איזה סוג של עסקה הם מעוניינים לראות מתקבלת מהמשא ומתן עם האיחוד האירופי".

אני רוצה את העסקה הטובה ביותר לענפי המסחר והשירותים", אמרה לכתב רשת השידור הבריטית אנדרו מר כשנשאלה כמה חשוב שלעסקים הבריטיים תהיה גישה חופשית ממכסים לשוק האיחוד האירופי. "מה שאנחנו עושים כרגע, מה שהשר לענייני הברקזיט דייוויד דייוויס ומשרדו עושים, זה להקשיב לעסקים בבריטניה, להקשיב לענפים השונים ולגלות מה הכי חשוב להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully