וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כאילו נלקחו ממני הילדות": זוג הגברים שנאבק על מתן אזרחות לבנותיהם

3.11.2016 / 7:45

בעוד בתם הבכורה של בני הזוג ברמן ישראלית, המדינה מסרבת להעניק אזרחות לאחיותיה הקטנות. זאת, מאחר שבן הזוג שהוא אביהן הביולוגי אינו אזרח ישראל. כעת, הם ממתינים להכרעת העליון בעניינם. עורך דינם: "המדינה מציבה מכשולים מיותרים"

בנות של זוג גברים שנאבק על הכרתן כאזרחיות. באדיבות המשפחה
המדינה מסרבת להכיר בילדות כאזרחיות בגלל שאביהן הביולוגי אינו אזרח/באדיבות המשפחה

זוג גברים שהביא לעולם שלוש בנות בהליך פונדקאות בחו"ל, נאבק על רישום שתיים מהן כבעלות מעמד קבע בישראל. בעוד האב הביולוגי של הבת הבכורה מחזיק באזרח ישראלית, אביהן הביולוגי של התאומות, בנות השנה, אינו אזרח ישראלי.

לפני שלוש שנים הביאו לעולם הזוג ברמן (שם בדוי) את בתם הבכורה בהליך פונדקאות. מכיוון שהאב שנעשה שימוש בזרעו בהליך מחזיק באזרחות ישראלית, קיבלה התינוקת אזרחות ישראלית. שנתיים לאחר מכן ביצעו הזוג ברמן את אותו ההליך במדינה אחרת, ומאותה תורמת ביצית נולדו לזוג תאומות. הפעם האב הביולוגי היה בן הזוג השני, שאינו אזרח ישראלי, אך לו מעמד ארעי עקב היותו נשוי לאזרח.

לפני עשרה חודשים פנו בני הזוג לבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, בבקשה שיצהיר על הקשר בין התאומות לבין האב המחזיק באזרחות ישראלית. בית המשפט נענה לבקשת הזוג והוציא צו הורות המצהיר על האב הישראלי כאביהן של התאומות. היועץ המשפטי לממשלה, שתפקידו להשיב לבקשות לצווי הורות, התנגד להחלטת בית המשפט לענייני משפחה. הוא ערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי, שקיבל את הערעור וביטל את צו ההורות. בפסק הדין קבע בית המשפט ששיקוליו של היועץ המשפטי לממשלה מוצדקים, בשל החשש כי צווי הורות ינוצלו בעתיד לצורך הקניית מעמד בישראל, גם אם הקשר ההורי אינו אותנטי.

עוד בוואלה! NEWS:
"השפלה וזלזול": משרד הפנים סירב לרשום תינוק - כי אביו טרנסג'נדר
"עבודה בעיניים": חוק פונדקאות חדש הוגש יממה לפני הדיון בבג"ץ
ויצו ביטלה הרצאה של מרצה בשל נטייתה המינית – ותפצה ב-25 אלף שקל

בנות של זוג גברים שנאבק על הכרתן כאזרחיות. באדיבות המשפחה
הבת הבכורה היא בתו הביולוגית של האב שלו אזרחות ישראלית/באדיבות המשפחה

לאחר מכן, הגישו בני הזוג בקשת ערעור לבית המשפט העליון, שצפוי לדון בתיק וייתכן שיהפוך את פסק הדין של בית המשפט המחוזי. בבקשה, שהוגשה על ידי עו"ד חגי קלעי, הסבירו בני הזוג כי טובת הקטינות מחייבת הכרה בתא המשפחתי המלא שלהם, ושאין מחלוקת על כך שהילדות נולדו לתוך התא המשפחתי במכוון. עוד הדגישו המבקשים כי דרישות היועץ המשפטי לממשלה בכל הנוגע לצווי הורות, מפלות משפחות להט"ביות ופוגעות בזכות לשוויון בחיי המשפחה.

"פסק הדין גרם לי להרגיש שלקחו ממני את הילדות, שאסור לי להציג את עצמי יותר כאבא שלהן", סיפר אחד מבני הזוג בשיחה עם וואלה! NEWS. "מעבר לכך, מצער שעלינו לבקש הכרה מהמדינה בתא משפחתי שהקמנו, וכל דבר כזה דורש מאיתנו לפנות להליכים יקרים, בגלל שאנו שני גברים ולא גבר ואישה".

עו"ד חגי קלעי, המייצג את בני הזוג, אמר כי "המקרה הנוכחי הוא אחד משורת מקרים שבה נתקלנו לאחרונה, בהם המדינה מציבה מכשולים מיותרים וחסרי פשר בפני הורים להט"בים. אנחנו רואים בחומרה את האפליה בהתנהלות זו של המדינה ונפעל בכל מישור על מנת להבטיח יחס מכבד ושוויוני לכל משפחה באשר היא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully