וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ציר המוות" גבה עוד קורבן: "אנחנו במלחמה, אין מי שיגן עלינו"

2.11.2016 / 19:33

מלכה חכם איבדה שני בנים בתאונה בדרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה, שבה נהרגה כבר 21 בני אדם. פציעתה של הולכת רגל במקום החזירה אותה לאותו יום. "משרד התחבורה צריך לקבל אחריות", אמרה לאולפן וואלה! NEWS

צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן.

"כל תאונה מחזירה אותי למקום המאוד כואב הזה", אמרה מלכה חכם, ששכלה את שני בניה, יותם ויואב, בתאונת דרכים בתחילת שנת 2013 בציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה, לאולפן וואלה! NEWS. "כל התאונות שקורות לאחרונה מחזירות אותי להבנה שאנחנו מדינה במלחמה - רק שאין מי שיגונן עלינו". יותם ויואב חצו מעבר חצייה, ונהרגו מפגיעת אוטובוס נוסף כשחצו את נתיב התחבורה הציבורית. הכביש זכה לכינוי "ציר המוות" לאחר שגבה את חייהם של 21 הולכי רגל בשנים האחרונות. ב-13 השנים האחרונות מצאו את מותם עוד ארבעה בני אדם באותה צומת בה נהרגו שני האחים. שניים אחרים נפצעו פצעים קשים ו-79 נפצעו.

אתמול נפצעה באותו כביש הולכת רגל באורח קשה בשל פגיעת רכב, אף שנתיב התחבורה הציבורית במקום נסגר לפני כשנתיים לאחר מאבק ארוך שאותו הובילה חכם לאחר מות בניה. בתוך כך, מבקר המדינה פרסם אתמול את הדוח בנושא הבטיחות בכבישים וחשף תמונה קשה בכל הנוגע למאבקה של הממשלה בסוגיה. הדוח התייחס להיעדר פיקוח על אוטובוסים ומשאיות, לתחזוקה לקויה של כבישים, למספרן המועט של ניידות התנועה ולעבודה לא יעילה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה מתח ביקורת על ה-FBI: "הנורמה היא שלא פועלים לפי מידע חסר"
"היערכות של גדוד": כך מתמודדים כוחות הביטחון עם עונת המסיק הנפיצה
"הנתונים מפחידים": הכנסת תדון באלימות מורים כלפי אתיופים

"ציר המוות"-רחוב ז'בוטינסקי  בפתח תקווה, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
גבה את חייהם של 21 בני אדם. "ציר המוות" בפתח תקווה/ראובן קסטרו

"יואב ויותם חצו את הכביש במעבר חצייה, ואוטובוס שלא ראה אותם בגלל הבעיות והלקויות בכביש דרס אותם למוות", סיפרה חכם. היא ציינה כי הכביש יועד לרכבת הקלה, אך משזו לא הוקמה - הפך הכביש להיות נתיב לאוטובוסים. על המאבק לסגירת הנתיב סיפרה חכם: "השקעתי משאבים בלתי ניתנים לתיאור, למרות המצב הקשה מבחינת רגשית. אמרתי שאני לא מוכנה שייהרג עוד מישהו בכביש הזה".

האם השכולה מתחה ביקורת חריפה על שר התחבורה ישראל כץ. "מי שאחראי על תשתיות בכבישים ומי שלא מזרים כסף לטיפול בכבישים האדומים, מי שחושב לבנות רק גשרים ומחלפים, מי שגוזר סרטים ומי שרוצה רק את האייטם בטלוויזיה זה ישראל כץ", אמרה. "בכל מה שקשור בכבישים אדומים הוא לא פועל, כי אין שם זוהר ופרסום. זה לא מעניין אותו". היא טענה עוד כי שר התחבורה ניסה להסיט ממנו את האש של דוח מבקר המדינה על ידי פרסום התכנון להקים קו רכבת שיגיע לכותל המערבי בירושלים. "משרדי הממשלה ומשרד התחבורה צריכים לקחת אחריות. מי שמשרת אותנו צריך לתת את הדין, זה בוער בעצמותינו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השקעתי משאבים בלתי ניתנים לתיאור". מלכה חכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully