וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה סגרה את משרדי "אמנסטי" במוסקבה: "לא ניתנה התראה"

פקידי הרשויות חסמו את הכניסות למשרדי ארגון זכויות האדם, שינו את המנעולים וניתקו את החשמל, מבלי להסביר מדוע. "לנוכח האקלים הנוכחי שבו פועלים ארגוני חברה אזרחית ברוסיה, יש כמובן כמה הסברים אפשריים"

צילום: רויטרס, עריכה:

משרדי ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" במוסקבה נסגרו על ידי הרשויות וכניסת העובדים נחסמה – כך מסר היום (רביעי) פעיל הארגון, אלכסנדר ארטמייב לרויטרס. הוא טען כי פקידים אטמו את הכניסות למשרדים, שינו את המנעולים וניתקו את החשמל. לדבריו, לא ניתנה כל אזהרה לכך.

משרד רכוש המדינה במוסקבה, שממנו משכיר "אמנסטי" את המשרדים זה 20 שנים, לא הגיב חרף הפניות אליו. "תמיד שילמנו את שכר הדירה בזמן", אמר ארטמייב לאתר החדשות העצמאי,Dozhd TV. ג'ון דל הוזן, מנכ"ל "אמנסטי אינטרנשיונל" אירופה, מסר בתגובה: "אנחנו לא יודעים מה גרם לרשויות במוסקבה למנוע מהצוות שלנו להיכנס למשרדיו – הפתעה לא נעימה שלה לא קיבלנו שום התראה".

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: שני שוטרים נורו למוות במארב מתוכנן באיווה, החשוד נמלט
צרפת: החל המבצע לפינוי 1,500 הנערים שנותרו ב"ג'ונגל"
קשר אמריקני-איראני? הקרב האמתי במוסול טרם החל וכבר מחבר בין אויבים

משרדי אמנסטי אינטרנשיונל נאטמו על ידי הרשויות במוסקבה, רוסיה, 2 בנובמבר 2016. רויטרס
הדלתות הנעולות בהוראת הרשויות הרוסיות. מוסקבה/רויטרס

"לנוכח האקלים הנוכחי שבו פועלים ארגוני חברה אזרחית ברוסיה, יש כמובן כמה הסברים אפשריים", הוסיף דל הוזן. "אך מוקדם מדי להסיק מסקנות. אנחנו פועלים לפתור את המצב במהירות האפשרית ומקווים מאוד שיהיה הסבר מנהלי פשוט לעיכוב זה בעבודתנו. אנחנו בטוחים במאת האחוזים שמילאנו את כל חובותינו כשוכרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מנכ"ל הארגון במוסקבה מודיע על סגירת המשרדים בפייסבוק:

ארגוני זכויות אדם, שמקבלים מימון זר ומרבים למתוח ביקורת על הקרמלין, נתונים לאחרונה ללחץ מצד הרשויות. החוק ברוסיה מחייב את כל הארגונים המקבלים מימון זר להירשם כ"סוכנים זרים" ולהיות נתונים תחת הגבלות. ברוסיה הסבירו כי החוק דרוש כדי להגן על המדינה מניסיונות חיצוניים להשפיע על הפוליטיקה הפנימית בה, אך עמותות רבות מתלוננות שהחוק נועד לשתק את עבודתם.

בשנה שעברה העבירה מוסקבה חוק המאפשר לאסור על ארגונים זרים מלפעול במדינה אם כוחות הביטחון במדינה מגדירים אותם "לא רצויים". "אמנסטי" מוסקבה הגדיר אז את החוק כ"סימן נוסף המראה כיצד הרשויות הרוסיות מונעות את הזכויות הבסיסיות ואת העבודה העצמאית של ארגוני חברה אזרחית במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully