וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלס הכנרת עלה, גשמים רבים בצפון: יממה חורפית ברחבי הארץ

כבר ביום הראשון של נובמבר נרשמה עלייה של סנטימטר וכעת המפלס באגם הלאומי הוא 71 סנטימטר מתחת לקו האדום התחתון. לקראת יום רביעי ייחלשו הגשמים. איזה יישוב היה שיאן הגשם?

צילום: רשות שדות התעופה, רשות הטבע והגנים

הגשמים העזים שפקדו היום (שלישי) את רחבי הארץ הביאה לעלייה של סנטימטר אחד במפלס הכנרת לראשונה ממאי 2016. כעת, עומד המפלס על 213.71- מטר – 71 סנטימטרים מתחת לקו האדום התחתון – ולכנרת חסרים 4.91 מטרים של מים. ואולם, אין שאיבה ממכוני ההתפלה שממלאים את מקומה של הימה ובאתר אשכול שליד צומת המוביל, ובו נאגרים המים שנשאבים למוביל הארצי, רוקנו לחלוטין בריכות השיקוע.

למרות עליית המפלס, מדגישים ברשות המים כי לא מדובר בשינוי מגמתי. עוד מעריכים ברשות כי בימים הקרובים יחזור המפלס לרדת מתחת לקו האדום בשל שלושת החורפים האחרונים שהיו שחונים במיוחד באזור הצפון.

מעבר לימה הגלילית, הגשמים הגיעו גם למישור החוף ולמרכז הארץ. שיאן הגשם הוא קיבוץ דפנה שבצפון עם 15.2 מילימטר, אחריו בית צידה הסמוך לכנרת עם 13.9 מילימטר, אבני איתן עם 31.3 מילימטר, כפר נחום עם 12.5 מילימטרים וקצרין עם 12.4 מילימטרים. בתל אביב ירדו 4.9 מילימטרים של גשם, בחיפה נמדדו 0.6 מילימטר באוניברסיטה שבעיר, בירושלים 4.5 ובמרכז החיזוי בבית דגן נמדדו 6.2 מילימטר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
דוח המבקר: חרף האיומים - המדינה התעכבה בהיערכות למתקפות סייבר
דיווח: טראמפ התחמק ממסים בהליך שעורכי דינו הגדירו "מפוקפק"
אחרי 52 עדים: הסתיים שלב ההוכחות במשפטו של אלאור אזריה

ירושלים בגשם – 1 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
ירושלים הגשומה, היום/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסך הכול, בחודש אוקטובר היו הטמפרטורות גבוהות מהממוצע בשעות היום, וקרובות אליו בלילות. ברוב חלקי הארץ ירד מעט גשם בלבד במהלך החודש – אך בדרום הארץ, ובפרט באילת, ירדו בסוף אוקטובר גשמים משמעותיים כשבאילת נמדדו 35 מילימטר, יותר מהממוצע הרב שנתי הנמדד בתחנה.

בתחילת החודש היה חם מהרגיל כשבראש השנה אף שרר שרב כבד עם טמפרטורות שהגיעו ל-39-37 מעלות במישור החוף, בשפלה, בעמקי הצפון ובצפון הנגב. בעמק הירדן ובערבה נמדדו אז 42-40 ובהרים 35-33 מעלות.

גשם בירושלים ה 1 לנובמבר. נועם מושקוביץ
ביום רביעי צפויה להיגמר מערכת הגשם/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת יום רביעי צפויה להסתיים רוב מערכת הגשם, כשרק בשעות הבוקר ישנו סיכוי לגשם מקומי קל שייחלש בהדרגה עד לשעות הצהריים. יחד עם זאת, תחול ירידה נוספת בטמפרטורות ויהיה זה היום הקר בשבוע. בחמישי צפויה עלייה בטמפרטורות ותורגש התחממות, בעוד הגשם ייפסק ומעלות החום יהיו רגילות לעונה, כמו גם במהלך סוף השבוע.

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully