וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קל לצרוך פורנו מלקנות ארטיק": עימות באולפן על"חוק הפורנו"

1.11.2016 / 0:05

בעימות שנערך באולפן וואלה! NEWS ניסתה ח"כ שולי מועלם מהבית היהודי להגן על הצעת החוק שיזמה: "המיניות הבריאה של ילדים ובני נוער נהרסת". לעומתה אמר היועץ המשפטי של התנועה לזכויות דיגיטליות כי מדובר בחוק עקר

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

"חוק הפורנו" שאושר שלשום בוועדת השרים לענייני חקיקה מעורר מחלוקת בין התומכים בחוק לבין מי שטוען שמדובר בפגיעה בפרטיות ובכלי לא יעיל למניעת צריכת תכנים פורנוגרפיים. בעימות שנערך באולפן וואלה! NEWS בין יוזמת החוק, ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) לבין היועץ המשפטי של התנועה לזכויות דיגיטליות עו"ד יהונתן קלינגר, אמרה מועלם-רפאל כי "הבעיה היא שבמדינת ישראל 2016 לילד היום יותר קל לגלוש בפורנו מאשר לקנות ארטיק".

היא אמרה כי אין בהצעת החוק שום שינוי מהנוהג שקיים כיום בקרב חברות הכבלים, לפיו רק לאחר בקשה מפורשת, יכולים לקוחות לצפות בתכנים פורנוגרפיים. "מחקרים מראים שהגיל הממוצע של ילדים שגולשים בתכני פורנו הוא שמונה. המיניות הבריאה של ילדים ובני נוער נהרסת", אמרה יוזמת החוק, "והמצב אינו יכול להישאר כמו שהוא. הגבולות היום פרוצים ולשמור על איזון בריא בין זכויות הפרט לבין המחיר החברתי שאנחנו משלמים". היא הוסיפה כי במדינות מערביות אחרות יש רגולציה דומה וציינה את בריטניה, שם חסימת התכנים היא ברירת המחדל. לדבריה, יש ניסיון ליצור היסטריה בקרב הציבור כדי למנוע את חקיקת החוק. "בני נוער וילדים נחשפים לתכנים קשים שהורסים את החברה", אמרה ח"כ מועלם-רפאלי.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: נתניהו דיבר איתי על התאגיד עוד לפני הצטרפותי לממשלה
לאחר התנגדות עזה של דאעש: "צבא עיראק חדר לראשונה למוסול"
"אני חייל טוב, לא מפקד": ההקלטות שחושפות את המשבר בש"ס

ח"כ שולי מועלם בכנס חירום בנושא שכחת ילדים ברכב. יולי 2013. יואב דודקביץ'
"המצב אינו יכול להישאר כמו שהוא". ח"כ שולי מועלם-רפאלי/יואב דודקביץ'

לעומתה טען עו"ד קלינגר כי הצעת החוק אינה ישימה טכנולוגית, אך זו אינה הבעיה היחידה עמה. "אני מתנגד לה כי היא יכולה לפגוע בפרטיות שלי ויוצרת רשימות שחורות". לדבריו, "לא בהכרח כל מי שרוצה להסיר חסימה הוא צרכן פורנו". הוא ציין כי בבריטניה בוטל החוק שעסק בנושא משום שנוצרה חסימת יתר - נחסמו אתרים לסיוע לנפגעות תקיפה מינית, אתרים לחינוך מיני ואתרים שרק הזכירו את המילה "מין".

הוא ציין חוק שכבר קיים המחייב את ספקיות האינטרנט ליידע הורים על הסכנות בגלישה ולספק כלים לחסימה של אתרים כאלה. "אפשר לטפל בבעיה באכיפה של החוק הקיים, בהטלת קנסות של מאות אלפי שקלים על ספקיות שלא עושות את זה ולא מיידעות את הצרכנים על הזכויות שלהם", אמר. כמו כן, הוא הביע ספק כי הצעת החוק תעבור את כל הקריאות הדרושות לחקיקתו. לדבריו, במשך עשור מנסים לחוקק חוקים דומים, אך לבסוף הם נופלים בגלל הפרטים הקטנים.

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully