וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: נתניהו דיבר איתי על התאגיד עוד לפני הצטרפותי לממשלה

31.10.2016 / 15:00

אחרי שלושה חודשי פגרה, הח"כים יתכנסו במליאה לישיבה חגיגית שבה ינאמו יו"ר הכנסת, הנשיא, ראש הממשלה וראש האופוזיציה. על האווירה החגיגית יעיבו הסערה הפוליטית בנוגע לעתיד התאגיד והחלטת הקואליציה על החרמת הרשימה המשותפת

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

מושב החורף של הכנסת ייפתח היום (שני) רשמית בישיבת מליאה חגיגית שבה ינאמו יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו וראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג. הישיבה עשויה להיות סוערת על רקע סוגיית תאגיד השידור הישראלי וכן בעקבות הודעת הקואליציה שכל חברי סיעותיה יצאו ממליאת הכנסת בכל פעם שיעלה לנאום חבר מסיעת הרשימה המשותפת, במחאה על החרמת חברי הסיעה את הלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס לפני כחודש.

זמן קצר לפני הטקס, התייחס ליברמן בישיבת סיעה להצעה לסגירת התאגיד, שאותה מקדם נתניהו. "מבחינתנו זה פשוט. מילה זאת מילה. חתמנו על הסכם קואליציוני ויש בו סעיף מפורש על תקשורת", אמר. "יתרה מכך ראש הממשלה דיבר איתי לפני שחתמנו ואנחנו מחויבים בנושא, כבר אז נתניהו אמר שיהיו התפתחויות בנושא התאגיד. אנחנו לא מחויבים לקיצוצים במשרד כזה או אחר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון הנכנס אביגדור ליברמן בהצהרות לתקשורת בכנסת. לשכת העיתונות הממשלתית
"כבר אז נתניהו אמר שיהיו התפתחויות בנושא התאגיד". נתניהו וליברמן/לשכת העיתונות הממשלתית

לאחר נאומי אדלשטיין, ריבלין, נתניהו והרצוג יתקיים דיון בהצעות אי-אמון של מפלגות האופוזיציה. לכן, על רקע החלטת הקואליציה על החרמת הרשימה המשותפת, צפוי נאומו של ח"כ טאלב אבו ערר, שיגיש את הצעת האי-אמון בשמה של סיעתו, למשוך תשומת לב רבה. היחיד מהקואליציה שהודיע כי יישאר במליאה הוא חבר הכנסת אורן חזן מהליכוד.

באשר להחרמת הרשימה המשותפת אמר ליברמן כי הוא מברך את הנהלת הקואליציה שקיבלה את עמדת ישראל ביתנו להחרים את ההופעות והנאומים של הח"כים מהרשימה המשותפת. "מדינת ישראל לא יכולה לעבור לסדר היום כשנציגות של ארגוני טרור בכנסת מחליטה להחרים את הלוויית פרס. ואם לוקחים את כל האירועים - הסירוב לחתום על הסכם עודפים עם מרצ ומה שקרה באמצע, מהמפגש עם משפחות המחבלים שבו הם קראו להם שהידים בפברואר, וכל השבחים שהם הרעיפו על אותם מחבלים בלי שום חמלה והזדהות עם הקורבנות בצד הישראלי".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

השר בנט: "נצביע בממשלה נגד סגירת התאגיד"

במוקד העשייה הפרלמנטרית במושב הקרוב יעמוד התקציב הדו-שנתי, שיובא כבר השבוע לקריאה ראשונה יחד עם חוק ההסדרים. ואולם הסוגיות הפוליטיות הבוערות של עתיד תאגיד השידור הציבורי ופינוי המאחז הבלתי חוקי עמונה, היוצרות סדקים בקואליציה, צפויות לעמוד במרכז סדר היום הפוליטי בשבועות הקרובים ועשויות להקשות על הקואליציה בהעברת התקציב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
"אני עקבי בעניין הזה". בנט ונתניהו בישיבת ממשלה/פול צלמים, אמיל סלמן

מוקדם יותר הבוקר, עם פתיחת מושב החורף, התייחס שר האוצר משה כחלון בוועדת הכספים, לסוגיית תאגיד השידור הציבורי. "אני לא מתכוון לוותר, אם אצטרך להטיל וטו, אטיל", הצהיר שר האוצר משה כחלון, המתנגד להצעה לסגירת התאגיד, בפני הוועדה. כחלון הוא זה שמוביל את חזית ההתנגדות למהלך בקרב סיעות הקואליציה. וכך בעקבותיו, הצהיר היום שוב שר החינוך נפתלי בנט כי יצביע נגד ההצעה. "אמרתי ואני עקבי בעניין הזה, לכשיעלה הנושא בממשלה אנחנו נצביע נגד", אמר בביקור במכללה האקדמית תל אביב-יפו .

בתגובה לדבריו של כחלון, אמר מי שרקח את הצעת החוק לביטול התאגיד, יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), כי "ברגע שכחלון התחיל לדבר על הכסף הוא זנח את כל הטענות האחרות שלו ונתן לעצמו את הסולם לרדת מהעץ". לדבריו, לא הוצג לו דוח כספי בעניין אך ראש הממשלה "יודע את המספרים". הוא הוסיף כי צפוי ויכוח בנושא הממשלה, אך לא יהיה גירעון תקציבי בשל כך. "הדרך של האוצר לעשות מניפולציות במספרים על מנת להשתמש בהם בוויכוחים פוליטיים לא מקובלת עליי", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully