וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של אברה מנגיסטו עולה לכנסת: "הממשלה שותקת מול הפשע"

31.10.2016 / 11:00

בני המשפחה מוחים על כך שאינם מקבלים עדכונים על התקדמות במאמצים לשחרור יקירם, שנמצא בידי חמאס כבר שנתיים. "זה קורה בזמן שהממשלה דואגת לתנאים הומניטריים ולביקורי משפחות של אסירי חמאס", אמר אחיו אילן בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכת וידאו: ניר חן

"עברו עלינו חגים מאוד קשים", אמר היום (שני) אילן מנגיסטו, שאחיו אברה מוחזק ברצועת עזה זה שנתיים, בריאיון באולפן וואלה! NEWS. משפחת מנגיסטו החליטה לעלות לירושלים כדי למחות בכנסת על חוסר ההתקדמות במאמצים להשבת בנם. "היום חוזרים חברי הכנסת מחופשת הקיץ, ולצערנו היום ימלאו 785 ימים שאברה עדיין נמק בכלא והמשפחה כאובה", ציין אילן, "הגיע הזמן לעצור את הדבר הזה. אסור להשלים עם השבי הנפשע של חמאס". הוא הוסיף כי "הממשלה שותקת מול הפשע הזה".

בני המשפחה טוענים כי אינם מקבלים עדכונים מגורמים רשמיים על התקדמות במאמצים לשחרור אברה. "אנחנו בקשר רציף אתם, אבל הממשלה עוד לא הבינה שאין לשתוק על המקרה ההומניטרי הקשה הזה", אמר אילן, "צריך לרתום את דעת הקהל הבינלאומית. אסור להפקיר חיי אדם". מנגיסטו מתח ביקורת על התנהלות הממשלה בנוגע לאחיו הוא אמר כי חמאס לא מאפשר לאחיו ביקורים מארגון הומניטרי "וכל זה קורה בזמן שממשלת ישראל דואגת לתנאים הומניטריים ולביקורי משפחות של אסירי חמאס. אפילו את הדרישה הלגיטימית הזאת ממשלת ישראל לא דורשת".

אילן סיפר גם על מצב הרוח הקשה בקרב בני המשפחה בשנתיים האחרונות מאז הגיע מנגיסטו לרצועת עזה. "אמא בוכה וכאובה, אין יום שהיא לא בוכה ושואלת עליו". הוא הוסיף כי "מדובר באדם עם מצוקה נפשית. למה ראש הממשלה לא מדבר על העוול הזה? זה כואב לה". אגרנש מנגיסטו, אמו של אברה, חיזקה את דברי בנה והוסיפה שהוא מתקוממת על כך שאין שום מגעים מול הצלב האדום. היא הוסיפה כי בני המשפחה באו לז'נבה כדי לבקש סיוע מגורמים בינלאומיים, אך הממשלה לא מפעילה לחץ בנושא.

עוד בנושא:
"שנתיים של חושך": משפחת מנגיסטו הפגינה מול בית ראש הממשלה
"השתדלנו שתהיה אווירת חג": משפחת מנגיסטו מחכה לחירות של בנה
משפחת מנגיסטו לנתניהו: אל תחתום על הסכם עם טורקיה בלי מידע על אברה

אברהם מנגיסטו, הצעיר הישראלי שנמצא בידי חמאס. באדיבות המשפחה
"785 ימים שאברה עדיין נמק בכלא". אברה מנגיסטו/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully