וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו התעמלות למוח": הסטודנטיות שלומדות בגיל 13 ו-91

30.10.2016 / 22:45

מעיה זילברבך, התלמידה המבוגרת ביותר באקדמיה, החליטה ללמוד כחלק משמירה על הכושר השכלי. ענבר תבורי, הצעירה ביותר, רוצה להיות מנתחת מוח. ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכת וידאו: ניר חן

לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית סיפרו הסטודנטיות המבוגרת והצעירה ביותר באולפן וואלה! NEWS על הסיבות שהובילו אותן לשורות האקדמיה בגילאים לא שגרתיים. מעיה זילברבך, בת 91, היא סטודנטית לפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. לדבריה, החליטה ללמוד כחלק משמירה על הכושר השכלי. "זה כמו התעמלות", הסבירה.

גם ענבר תבורי הפכה היום לסטודנטית באוניברסיטה הפתוחה, בגיל 13 בלבד. "אני עושה תואר במדע החיים, קדם רפואה. זה יעזור לי להתקבל לתכנית ארבע-שנתית ללימודי רפואה בהמשך וזה מקטין את משך הלימודים משבע שנים לארבע", הסבירה תבורי.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: בשבוע הבא סגירת התאגיד תעלה להצבעה בישיבת הממשלה
התושבים יסבלו: שני מסלולים בנתב"ג ייסגרו לצורך שדרוג - והרעש יגבר
החשוד באונס יולדות בי-ם: "יש לי ילדים, רק חולה נפש היה עושה זאת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זילברבך ותבורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי תבורי, החליטה להתחיל את דרכה באקדמיה בגילה הצעיר משום שרצתה להרחיב את הלימודים בתחום המדעים. "אני מרגישה שאני מאוד אוהבת את המדעים המדויקים בבית הספר אבל לא מצליחה ללמוד אותם עד הסוף, אלא לומדת חלקית. התעניינתי להעשיר אותם יותר ובאוניברסיטה הפתוחה אני יכולה ללמוד בגיל צעיר ולמלא את החלל", אמרה.

"המקצוע שאני הכי אוהבת הוא מתמטיקה ואני אעשה חמש יחידות בפיזיקה, כימיה וביולוגיה. עברתי כמה מבחנים כדי להתקבל לתכנית הזאת, הצטיינתי בלימודים וזה הספיק", הוסיפה. על התכניות לעתיד אמרה: "אני רוצה להיות מנתחת מוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ז, אוניברסיטת תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
פתיחת שנת הלימודים האקדמית באוניברסיטת תל אביב, הבוקר/ראובן קסטרו

זילברבך סיפרה כי "בחרתי ללמוד כי רציתי להיות אקדמאית. יש לי עבר גדול מאחוריי. המקצוע הראשון שלי היה תופרת, בגיל 30 עשיתי הסבה מקצועית לעיצוב פנים ואדריכלות פנים. את הבגרות בגלל כל מיני סיבות יכולתי לעשות רק מאחור יותר, בגיל 40 בלימודים אקסטרניים".

אחרי שהשלימה את הבגרויות רצתה ללמוד באוניברסיטה, "אבל אימא שלי התמוטטה", סיפרה זילברבך, שנאלצה לשנות את התכניות ולטפל באמה החולה עד שמתה. לבסוף, בגיל 56 החלה זילברבך את דכה באקדמיה, "ומאז לא הפסקתי ללמוד". על שמה הייחודי אמרה: "אימא החליטה שבמקום בא', אני אקרא מעיה בע'. כדי לא להיות מזוהה עם חודש מאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully