וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהוי טנקים והישרדות: המדריך של ליטא להתמודדות עם פלישה רוסית

וילנה עדכנה את החוברת לאפשרות שתותקף על ידי שכנתה והפעם החששות בוטים יותר. נפתח "קו חם" לדיווח על אזרחים החשודים כמרגלים של מוסקבה. "חשוב שהאזרחים יהיו נכונים להתנגד", נכתב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: ארגוני הביון האוקראיניים טוענים כי רוסיה מתכוננת למתקפה בחצי האי קרים)

החשש מפלישה צבאית של רוסיה מדאיג את שכנותיה הבלטיות, דבר שהוביל את ליטא לפרסם חוברת מעודכנת לאזרחיה על הדרכים להתמודד עם פלישה כזאת. העדכון החדש, השלישי במספר, מציג טון חריף המביע דאגה גדולה מכניסת כוחות רוסיים לתוך המדינה שבעבר היתה חלק מברית המועצות, והיום היא חברה בברית נאט"ו.

המדריך החדש, שהופץ כבר בעשרות אלפי עותקים, מכיל 75 עמודים המפרטים שיטות לזיהוי טנקים, תחמושת ומוקשים רוסיים, כללים להישרדות בטבע וכללים שנועדו להקשות על רוסיה לצאת לפלישה צבאית. "חשוב מאוד שלאזרחים תהיה מודעות והם יהיו נכונים להתנגד", נכתב בחוברת, "כשהאלמנטים האלה חזקים - לתוקף יהיו קשיים ליצור אווירה נוחה לפלישה צבאית".

עוד באותו עניין:
רשימות הרוגים ושרים: ההדלפות שחושפות את הקשר הרוסי לבדלנים
מטוסים, טנקים ואלפי חיילים: נאט"ו נערכת להגברת נוכחותה מול רוסיה
מונטנגרו: ראש הממשלה רמז למעורבות רוסית בבחירות - והתפטר

מצעד יום הניצחון השנתי במרכז מוסקבה, מאי 2016. AP
חוששים מפלישה. מצעד צבאי במוסקבה/AP

במקביל לחוברת החדשה, פתחה וילנה גם "קו חם" שאליו יוכלו אזרחי המדינה להתקשר במידה והם חושדים כי אדם שהם מכירים פועל כמרגל לטובת הרוסים. "כל אזרח ליטאי עלול להפוך למטרה לריגול", אמר דריוס ג'אונישקיס, ראש המחלקה לביטחון לאומי במדינה.

יחסי רוסיה עם שכנותיה הבלטיות הידרדרו מאז שמוסקבה סיפחה את חצי האי קרים לפני כשנתיים. ליטא היתה בעבר חלק מברית המועצות, ובשנת 2004 הצטרפה לברית נאט"ו. היא גובלת במובלעת הרוסית קלילינגרד ששוכנת לחופי הים הבלטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully