וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כותרות השבת: ה-FBI פתח מחדש את חקירת המיילים של קלינטון

מיליציות שיעיות בעיראק פתחו במתקפה נגד דאעש ממערב למוסול. פלסטיני שניסה לדרוס חיילים ליד עפרה נורה ונפצע באורח קשה. אלפים התכנסו בכפר קאסם לציון 60 שנה לטבח במקום. אלה הסיפורים שעשו את השבת

שבוע וחצי לפני הבחירות: ה-FBI פתח מחדש את חקירת המיילים של קלינטון

הבולשת הפדרלית של ארצות הברית (ה-FBI) החליטה לפתוח מחדש את חקירת פרשת המיילים שבה מעורבת המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון - כך הודיע ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, במכתב ששלח לחברי קונגרס בולטים. לדבריו, החקירה נפתחת בעקבות מיילים חדשים שהתגלו במסגרת חקירה אחרת, שעשויים להכיל מידע חדש.

קלינטון התייחסה להתפתחות במסיבת עיתונאים באיווה. "קומי בעצמו אמר שהוא לא יודע האם המיילים שמוזכרים במכתב שלו משמעותיים או לא. אני משוכנעת שיהיו אשר יהיו, זה לא ישנה את המסקנות שהתקבלו ביולי", אמרה, בהתייחסה להחלטה בזמנו לא להגיש כתבי אישום.

"לכן זה הכרחי שה-FBI יסביר את העניין הזה ללא דיחוי", הוסיפה. "אני מצפה להתקדם הלאה ולהתמקד באתגרים הניצבים בפני הציבור האמריקני, לנצח בשמונה בנובמבר, ולעבוד עם כל האמריקנים כדי לבנות עתיד טוב יותר לארצנו", אמרה.

מיליציות פרו-איראניות הצטרפו ללחימה נגד דאעש במוסול

מיליציות שיעיות הנתמכות בידי איראן הצטרפו היום ללחימה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק ופתחו במתקפה על עיירה ממערב למעוז הארגון במדינה, מוסול. חיילי צבא עיראק התקדמו במקביל לעבר העיירה שורה, בחסות תקיפות אוויריות והפגזות ארטילריה של כוחות הקואליציה בהנהגת ארצות הברית.

מפקדים שלחמו במבצע דיווחו כי רוב אנשי דאעש נסגו מהאזור לפני כמה ימים ולקחו עמם אזרחים במטרה להשתמש בהם כמגנים אנושיים. לדבריהם, תקיפות הקואליציה הפריעו למנוסת פעילי הארגון ואפשרו לכמות קטנה של אזרחים להימלט.

"בירושלים זועמים": משרד החוץ גינה את דברי קרא על אונסק"ו

משרד החוץ גינה היום את דבריו של סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא (ליכוד), שטען השבוע במהלך ביקור בוותיקן כי רעידת האדמה האחרונה באיטליה קשורה להחלטת אונסק"ו, המבקרת את ישראל בחריפות בנוגע למדיניותה באתרים הקדושים בירושלים. "אנו מגנים את דבריו של סגן השר קרא", נמסר ממשרד החוץ, "הם אינם ראויים ומוטב היה שלא היו נאמרים כלל".

"משנאמרו, סגן השר מתנצל על הדברים ואנו מצטרפים להתנצלות זו", עוד נמסר בהודעה רשמית מדובר משרד החוץ עמנואל נחשון. "הדברים אינם משקפים את עוצמת היחסים בין ישראל לבין איטליה, העמים והממשלות כאחד". נחשון הוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "יערוך שיחת בירור עם סגן השר בהקדם". גורם מדיני בכיר הוסיף כי "בירושלים זועמים על איוב קרא".

אחרי הטענות להטרדה מינית: ארי שביט "לוקח פסק זמן"

העיתונאי ארי שביט הודיע להנהלת עיתון "הארץ" כי הוא "לוקח פסק זמן מעבודתו העיתונאית", לשון ההודעה. זאת בעקבות הפרסום השבוע של העיתונאית האמריקנית דניאל ברין, לפיו שביט הטריד אותה מינית.

בהודעה שפרסם הלילה עיתון "הארץ" נכתב: "'הארץ' מתנגד בכל תוקף להטרדות מיניות ורואה בהן התנהגות פסולה שיש לעקור מהשורש. 'הארץ' מצפה מעובדיו להקפיד על התנהגות מקצועית. ארי שביט הוא עיתונאי בכיר ורב הישגים ב'הארץ' יותר מעשרים שנה. היום הוא הודיע לנו שבעקבות הפרסומים האחרונים, החליט לקחת פסק זמן מעבודתו העיתונאית".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

פלסטיני שניסה לדרוס ולדקור חיילים ליד עפרה נורה ונפצע קשה

פלסטיני כבן 30 שניסה לדרוס ולדקור חיילים במוצב ליד ההתנחלות עפרה נורה ונפצע באורח קשה, מבלי שהצליח לפגוע באיש. הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים.

על פי דובר צה"ל, הפלסטיני ניסה לדרוס את החיילים במהלך בידוק כלי רכב שגרתי במחסום. הלוחמים הגיבו בירי אך לא פגעו בו. או אז הוא יצא מהרכב וניסה לדקור אותם עם סכין קצבים.

אלפים ציינו 60 שנים לטבח בכפר קאסם: "על המדינה להכיר בפשע"

כ-4,000 בני אדם השתתפו היום בתהלוכת זיכרון לציון 60 שנים לטבח בכפר קאסם, ובהם גם חברי הכנסת איימן עודה, דב חנין ואחמד טיבי (הרשימה המשותפת). הצעדה התקיימה בסימן הדרישה ממדינת ישראל להתנצל על הטבח באופן ישיר ולהכיר בו.

"אנו מציינים היום את הטבח הנורא שאירע בכפר קאסם שבו נרצחו 49 אזרחים על ידי כוחות משמר הגבול", אמר ח"כ עודה בצעדה. "על ממשלת ישראל להכיר בטבח הנורא בכפר קאסם ובפשעים ההיסטוריים. הכרה לא במובן של 'הבעת צער וכאב' אלא דרך עקירה מהשורש של התפיסה הגזענית שהובילה לטבח".

לראשונה: רוסיה איבדה את מושבה במועצת האו"ם לזכויות אדם

העצרת הכללית של האו"ם הדיחה הלילה את רוסיה ממועצת זכויות האדם של הארגון. זאת, לאחר שלראשונה מאז הוקמה מועצת האו"ם לזכויות אדם ב-2006, רוסיה לא נבחרה בבחירות שהתקיימו למועצה. מדובר במסר נוזף שמעבירות המדינות החברות באו"ם לרוסיה, שמואשמת לאחרונה בפשעי מלחמה בגין מעורבותה במלחמת האזרחים בסוריה.

ההצבעה על הרכב מועצת זכויות האדם התקיימה בעצרת הכללית, ולראשונה איבדה רוסיה את מקום מושבה. 193 מדינות החברות באו"ם בוחרות את המדינות שירכיבו את המועצה. רוסיה קיבלה 112 קולות ואיבדה את מקומה. מי שנכנס במקומה למועצה היו אלה הונגריה, עם 144 קולות, וקרואטיה, עם 114 קולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully