וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית: המורדים מתימן שיגרו טיל לעבר מכה

28.10.2016 / 9:21

לטענת החות'ים, הטיל הבליסטי ששוגר נועד לפגוע בשדה תעופה המרוחק 75 קילומטרים מהעיר שבה נמצאת האבן הקדושה למוסלמים. הצבא הסעודי הודיע כי השיגור, שנחשב לניסיון הפגיעה העמוק ביותר בשטח הממלכה, יורט בהצלחה

המורדים החות'ים שיגרו טילים בליסטיים לעבר המשחתת האמריקנית/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: המורדים החות'ים שיגרו טיל לעבר משחתת אמריקנית, אוקטובר)

צבא ערב הסעודית טען היום (שישי) כי המורדים החות'ים בתימן שיגרו טיל בליסטי לעבר העיר הקדושה מכה שבממלכה. לפי כלי תקשורת המזוהים עם המורדים, הטיל כוון לנמל התעופה הבינלאומי בעיר ג'דה שבמערב ערב הסעודית, כ-75 קילומטרים ממכה. לטענת הסעודים, הטיל יורט והושמד.

שיגור הטיל נחשב לניסיון הפגיעה העמוק ביותר לתוך שטח ערב הסעודית מצד המורדים החות'ים. מפגן היכולת עורר זעם רב בקרב אזרחי הממלכה, המאמינים כי ההגנה על מכה, שבה נמצאת האבן הקדושה למוסלמים, היא אחד מעמודי התווך של זהותם הלאומית.

לפי הצבא הסעודי, הטיל שוגר במהלך הלילה ממחוז סעדה שבצפון-מערב תימן. לא נגרם נזק והוא יורט בידי סוללת טילי קרקע-אוויר מסוג פטריוט. כמו כן, נמסר כי האזור שממנו שוגר הטיל הותקף מידית בידי חיל האוויר הסעודי.

עוד בנושא:
בצל הטענות לפשעי מלחמה בתימן: בריטניה מאמנת טייסים סעודים
צבא ארה"ב תקף לראשונה מטרות של המורדים בתימן: "נשיב לכל איום"
סעודיה מודה: התקיפה הקטלנית בתימן - עקב מודיעין שגוי

עולים לרגל בחאג', מכה, ערב הסעודית, ספטמבר 2016. AP
הכעבה שבמכה, ערב הסעודית/AP

החות'ים ובעלי בריתם בתימן מחזיקים במלאי טילי סקאד וטילים נוספים מתוצרת מקומית. על פי פרסום בערוץ הטלוויזיה "אל-מסירה" המזוהה עם המורדים, הכוחות שיגרו טיל מדגם וולקנו-1 לעבר נמל התעופה הבינלאומי המלך עבד אל-עזיז שבג'דה. בהודעה לא צוינה העיר מכה. לפי סוכנות הידיעות SABA הנשלטת בידי החות'ים, הטיל "פגע ישירות" בשדה התעופה וגרם להרס רב. עם זאת, לא היו עיכובים או ביטולים בלוח הטיסות.

מלחמת האזרחים בתימן מתחוללת עוד מספטמבר 2014 ותקיפותיה של הקואליציה בהנהגת ערב הסעודית נגד המורדים החות'ים, הנתמכים בידי איראן, החלו במהלך שנת 2015. הפצצה של הקואליציה מוקדם יותר החודש גרמה למותם של כ-140 בני אדם ולפציעתם של 600 נוספים במהלך הלוויה בבירת תימן, צנעא. המורדים החות'ים מצדם שיגרו במהלך אוקטובר טיל שניסה לפגוע בבסיס חיל האוויר המלך פאהד הסמוך גם הוא למכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully