וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה מודה: התקיפה הקטלנית בתימן - עקב מודיעין שגוי

15.10.2016 / 20:38

הגוף שמונה לחקירת ההפצצה, שבה נהרגו 140 בני אדם שהשתתפו בהלוויה בצנעא, מסר כי היא בוצעה בשל מידע שלפיו מנהיגי החות'ים נמצאים באזור. החוקרים קראו לפצות את משפחות הקורבנות ולנקוט צעדים נגד האחראים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

תקיפת הקואליציה בהנהגת ערב הסעודית על אולם ההלוויות בצנעא שבתימן, שגרמה למותם של 140 בני אדם, הוצאה לפועל עקב קבלת מודיעין שגוי לפיו מנהיגים חות'ים נמצאים באזור – כך נמסר היום (שבת) מגוף החקירה שמונה לבדיקת התקיפה מטעם הקואליציה. בתקיפה, שהתרחשה לפני שבוע, נהרגו מתאבלים רבים שנכחו בהלוויה – חלקם דמויות מפתח בפוליטיקה בתימן ואף אנשי ביטחון.

חוקרי צוות ההערכה שמונה לבדיקת התקיפה הסבירו כי מפלגה הקשורה למפקד הצבא של תימן העבירה מודיעין לא נכון, לפיו בבית ההלווות מתקיים כינוס של מנהיגים חות'ים. "המקור התעקש כי יש לתקוף את המקום מיידית", הדגישו, ואף ציינו כי לאחר ההפצצה לא הצליחו המפקדים לקבל אישור על ביצועה, באופן המפר את הפרוטוקול.

גוף החקירה קרא לפצות את משפחות הקורבנות והוסיף כי "פעולה נאותה" צריכה להתבצע נגד האחראים לתקרית. כמו כן, חוקריו אמרו כי ימשיכו בניסיון להעריך את מניין ההרוגים המדויק, זאת עקב דיווחים סותרים בין אלו של האו"ם ושל החות'ים עצמם.

עוד בוואלה! NEWS:
צבא ארה"ב תקף לראשונה מטרות של המורדים בתימן: "נשיב לכל איום"
לאחר ההפצצה בבירת תימן: המורדים ירו טילים לעבר משחתת אמריקנית
אחרי התקיפה בצנעא: ארה"ב תבחן המשך התמיכה בערב הסעודית בתימן

תקיפה של הקואליציה בהובלת ערב הסעודית על אולם שבו נערך ניחום אבלים בצנעא, בירת תימן, אוקטובר 2016. רויטרס
אולם ההלוויות לאחר ההפצצה, שבת שעברה/רויטרס

לאחר ההפצצה, הבית הלבן הודיע כי יבחן באופן מידי את תמיכתו במאמץ המלחמתי בן 18 החודשים לדחיקת המורדים החות'ים בתימן. זאת, לאחר שבכיר אמריקני ציין כי בתקיפה נהרגו דמויות חשובות בתימן, שהיו יכולות להיות בעלות תפקיד משמעותי בתהליך הפיוס במדינה.

בתגובה להפצצה, המורדים החות'ים שיגרו טילים לעבר ערב הסעודית ואף ייתכן שלעבר משחתת אמריקנית הממוקמת לחופי תימן. בעקבות זאת, ארצות הברית תקפה לטענתה אתרי מכ"מים של המורדים, שהכחישו בתוקף כי תקפו את הספינה האמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully