וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים יפתחו בשבוע הבא בעיצומים: "שכר הוגן בזמן זו חובת המדינה"

27.10.2016 / 22:50

ארגון המורים החליט לממש את איומיו בעקבות משבר תשלום המשכורות והחל מיום ראשון לא יתקיימו פעילויות מחוץ לבתי הספר. יו"ר הארגון רן ארז: "לא ניתן למדינה לטאטא את הבעיה מתחת לשטיח"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: עשרות אנשי הוראה הפגינו מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט)

ארגון המורים הודיע הערב (חמישי) כי יפתח בעיצומים בתחילת השבוע הבא, בעקבות מחאת המורים על הבעיות בתשלום המשכורות. החל מיום ראשון לא יערכו פעילויות מחוץ לבתי הספר. יו"ר הארגון רן ארז מסר לציבור המורים כי "לא ניתן למדינה לטאטא את הבעיה מתחת לשטיח". הוא הוסיף כי "שכר הוגן בזמן זו חובה של המדינה כלפי מוריה".

לפני יומיים איים ארז כי העיצומים יחלו כבר היום, זאת במידה ששר החינוך נפתלי בנט לא יחתום על התחייבות שלטונית ליישום דרישות הארגון. ארז פנה לבנט במכתב העוסק ברפורמה במערך תשלום השכר למורים שבו הוא פירט את הבעיות עמן מתמודדים עובדי ההוראה מול משרד החינוך ואת הדרכים לפתרונן.

עוד באותו עניין:
ארגון המורים מאיים: "התחייבות למילוי הדרישות - או עיצומים מיום חמישי"
"שכר? אין לי מושג מהו": מורים הפגינו מול ביתו של בנט
מחאת השכר יוצאת לרחובות: מאות מורים הפגינו מול משרד החינוך

רן ארז, מסיבת עיתונאים בנוגע להכרזת מועד שביתה במגזר הציבורי. 16 בדצמבר 2015. מגד גוזני
"לוודא שהמערכת פועלת באורח תקין". רן ארז/מגד גוזני

ארז טען במכתב שלח אז לשר החינוך כי עובדי הגזברויות ומחלקות כוח האדם במשרד החינוך מגלים תודעת שירות לקויה ומפגינים חוסר ידע בזכויות המורים. עוד ציין יו"ר ארגון המורים כי המורים נמצאים בחוסר ודאות בנוגע לשיבוצם במערכת השעות של בתי הספר - לעתים גם לאחר תחילת הלימודים - דבר המקשה גם על תשלום שכר הוגן על עבודת המורה בחודש ספטמבר.

במכתב הוא פירט את הפתרונות שהוא רואה לנכון כדי להסדיר את בעיית תשלום השכר למורים. כמו כן, הוא ציין לוח זמנים מדוייק להיערכות בתי הספר לפתיחת שנת הלימודים ולשיבוץ המורים. נוסף לכך, הוא דורש שתתקיים הדרכה מקצועית לאחראים על דיווח שעות עבודת המורים ותשלום שכרם ולהנחות את עובדי הגזברות להתייחס באופן אדיב וסבלני למורים.

עוד דרש ארז משר החינוך להקים נציב תלונות שיהיה זמין לתלונות ולפניות של מורים ויעסוק בתנאי השכר. "כך ניתן לוודא שהמערכת פועלת באורח תקין ותוכל לתקן עצמה לפני שיתרחשו תקלות על חשבון המורים", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully