וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגלחים זקנים ומחליפים בגדים: לוחמי דאעש מתכוננים למתקפה במוסול

תושבים בעיר סיפרו כי אנשי הארגון מתנהגים בצורה חריגה ועוברים לחלק המערבי שלה, הסמוך לגבול סוריה: "הם מפחדים". צבא עיראק נמצא כחמישה קילומטרים מהעיר וזרם העקורים מתגבר

עריכה: ניב מעוז

(תיעוד שפרסם דאעש ובו נראית פגיעה לכאורה בטנק אמריקני באזור מוסול)

תושבים במוסול מספרים כי לוחמי דאעש מגלחים את זקניהם ומחליפים את מקומות המסתור שלהם במקביל להתקדמות של צבא עיראק לעבר מעוזם. כמה תושבים בעיר סיפרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי אנשי הארגון הקיצוני מתכוננים למתקפה אחרי שיחידות העלית התקרבו למרחק של חמישה קילומטרים מהעיר, מהחזית המזרחית.

"ראיתי כמה אנשי דאעש והם נראו שונה למדי מהפעם האחרונה שראיתי אותם", אמר תושב שהזדהה בשם אבו סאיף. "הם קיצצו את זקניהם ושינו את הבגדים. הם בטח מפחידים והם כנראה מתכוננים לברוח מהעיר".

תושבים וגורמי צבא סיפרו כי לוחמי דאעש רבים עברו ממזרח העיר אל הגדה המערבית של נהר החידקל, משם נוח יותר להימלט לסוריה השכנה. בין 3,000 ל-5,000 חמושים נמצאים לפי ההערכות במוסול, יחד עם עוד כמיליון תושבים. ארגוני סיוע מזהירים מפני משבר הומניטרי חסר תקדים שיפרוץ עם תחילת הקרבות בעיר עצמה.

לקריאה נוספת בנושא
בעיצומו של הקרב במוסול: ארה"ב נערכת לשחרור "בירת דאעש" בסוריה
מבעד לעשן הקרבות רואים את מוסול: דיווח מיוחד מחזית המאבק בדאעש

כוחות של צבא עיראק בעיירה ברטלה, הסמוכה למוסול, 20 באוקטובר 2016. רויטרס
כוחות עיראקיים בפאתי מוסול, בשבוע שעבר/רויטרס

עשרות אלפי חיילים עיראקים ולוחמים כורדים מתקדמים לעבר העיר מדרום, ממזרח ומצפון מאז החל המבצע בשבוע שעבר. הם כבשו עשרות עיירות וכפרים, כשהם נעים בזהירות בשל מכוניות תופת, מטענים וירי צלפים של דאעש. תושבים בעיר מספרים שקולות הלחימה מפאתיה הצפוניים והמזרחיים של מוסול כבר נשמעים בתוכה וכי כלי טיס של הקואליציה האמריקנית טסים בשמי העיר בגובה נמוך יותר מבדרך כלל.

השר האחראי על העקורים ועל ההגירה, ג'סם מוחמד אל-ג'אף, אמר כי יותר מ-3,300 אזרחים שנמלטו מהלחימה ביקשו אתמול מקלט, המספר הגבוה ביותר ליום אחד מאז החל המבצע ביום שני שעבר. לפי האו"ם, מספר העקורים גדל ועתה מתקרב לכ-9,000 איש, אך הוא עדיין נמוך באופן יחסי לנוכח העובדה שהקרבות מתרכזים באזורים שבהם האוכלוסייה דלילה.

במקביל למבצע במוסול, התכנסו אתמול בפריז 13 שרי הגנה מהקואליציה הבינלאומית בת 60 המדינות, כדי לתכן את המבצע העתידי לשחרור א-רקה, המעוז האחרון שיישאר בידי דאעש אם יאבד את מוסול. שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר אמר כי הפעולה בא-רקה תהיה חופפת לזו שבמוסול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully