וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 15 נורה למוות במהלך עבודות בגבול: "דם ילדים אינו הפקר"

26.10.2016 / 0:20

ארגוני זכויות עובדים וילדים התרעמו על הימצאותו של הקטין, נימר אבו עמאר, באתר עבודות צבאי בגבול מצרים. בין הקולות נשמעה גם ביקורת על הזנחת בטיחותם של עובדי קבלן במקום, ובהם כמה מקרוביו של הנער

צילום: שי מכלוף, עריכה: אביב אירגז

נימר אבו עמאר בן ה-15 נורה למוות אתמול (שלישי) במרחב הר חריף שבגבול מצרים, במהלך עבודות תחזוקה בגדר הגבול. ארגוני זכויות אזרח - וזכויות ילדים בפרט - הביעו תמיהה ותקפו בחריפות את הימצאותו של קטין באתר עבודות צבאי, וכן את האפשרות שהועסק במקום. עם זאת, בבית משפחת ההרוג בלקיה שבנגב טענו כי הנער לא עבד באופן פורמלי במקום, ותקפו את משרד הביטחון בגין מה שהגדירו כאבטחה לקויה באתר העבודות.

בהסתדרות הנוער העובד והלומד מסרו תנחומים למשפחה, שכמה ממנה עובדי קבלן באתר העבודות, והזכירו כי "יש לדרוש מהמעסיקים - ובמקרה של קבלנים, גם ממזמיני עבודה - הקפדה על החוק בשמירה על חיי העובדים, ובמיוחד על הצעירים שבהם". "אנו קוראים לברר את נסיבות המקרה עד תום, דם ילדים אינו הפקר", נמסר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
רצח ביפו: אישה בת 37 נדקרה למוות; אחיה נעצר
גייסו "מוכרים" וליוו בהליך הרפואי: נחשפה רשת סחר באיברים
"שכר? אין לי מושג מהו": מורים הפגינו מול ביתו של בנט

נמר בסאם אבו עמאר, הרוג בתקרית ירי בהר חריף, סמוך למצרים. אוקטובר 2016. ספק 500
"אכיפה ברורה של החוק היא בגדר פיקוח נפש". נימר אבו עמאר/ספק 500

עו"ד שרון אברהם-ויס, מנכ"לית האגודה לזכויות האזרח, מזכירה שבכל מקרה, החוק מתיר להעסיק בני נוער אך ורק במהלך חופשות רשמיות של משרד החינוך. "חוק עבודת נוער נועד למנוע העסקת קטינים במקומות שבהם העבודה עלולה לפגוע בשלומם, ולהבטיח שילדים ישהו בבית הספר בשעות הלימודים ולא יעבדו", הבהירה עו"ד ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד. "אכיפה ברורה של החוק היא בגדר פיקוח נפש", הוסיפה.

לפני כשנתיים אירע מקרה דומה ברמת הגולן, אז נער בן 14, בנו של עובד קבלן של משרד הביטחון, נהרג מפגיעת רקטה באזור תל חזקה, בסמוך לגדר הגבול עם סוריה.

(עדכון ראשון: 22:45)

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פינוי פצוע מתקרית ירי באיזור הר חריף, סמוך למצרים, בית החולים סורוקה. אוקטובר 2016. ספק 500
פינויו של אבו עמר לבית החולים סורוקה, אתמול/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully