וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכנעו עניים למכור כליה: נחשפה רשת סחר באיברים

25.10.2016 / 22:30

בתום חקירה סמויה שנמשכה חודשים, עצרה המשטרה שלושה בני אדם החשודים בניהול והפעלת רשת סחר באיברים, ובהם רופא, שגבו מאות אלפי שקלים. לפי החשד, הם שכנעו אנשים במצב כלכלי ירוד למכור כליה ומצאו מושתלים בעלי יכולות כספיות שירכשו את האיברים

גבר אזוק. ShutterStock
חיפוש בבתיהם סיפק ראיות שקושרות אותם לחשדות/ShutterStock

שלושה בני אדם נעצרו היום (שלישי) בחשד לעבירות של ניהול רשת סחר באיברים. השלושה נעצרו על ידי היחידה הארצית של משטרת ישראל בתום חקירה סמויה של כמה חודשים. לפי החשד, השלושה חברו יחד והקימו רשת לסחר באיברים תוך חלוקת תפקידים ברורה של איתור וגיוס מוכרי ורוכשי איברים וליווי ההליך הרפואי. כל זאת, תמורת גבייה לא חוקית של מאות אלפי שקלים.

מחקירת המשטרה עולה החשד כי תפקיד השלושה היה לאתר מוכרים פוטנציאליים בעלי רקע סוציואקונומי נמוך הזקוקים לכסף ולשכנע אותם למכור כליה. במקביל, כך לפי החשד, הוא איתרו מושתלים בעלי יכולות כספיות לרכוש כליה ולממן השתלה בלתי חוקית מסוג זה. אחד מבין השלושה הוא רופא במקצועו ולפי החשד הוא סייע לקידום ההליך.

במסגרת החקירה נאספו ראיות נגד שלושת חברי הרשת בנוגע למקרים שהסתיימו ועברו הליך מלא – מאיתור המשתתפים ועד הניתוח – וכן בנוגע למספר רב של מקרים שהיו בעיצומם של התהליך בימים אלו. לאחר מעצרם של נערך חיפוש בבתיהם שסיפק אף הוא ראיות הקושרות אותם לעבירות המיוחסות להם. מחר יובאו השלושה לדיון בהארכת מעצרם.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
רצח ביפו: אישה בת 37 נדקרה למוות; אחיה נעצר
ה"חייל" שנבגד וזימר על הבוס: ניסיון החיסול שהפיל את ארגונו של אברג'יל
קיבוץ בצפון יפצה שני תושבי נהריה שהורחקו מהבריכה בשל מוצאם המזרחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully