וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בדאעש בסיני: צבא מצרים מתגבר כוחות ליד הגבול עם ישראל

30.10.2016 / 11:20

על רקע החרפת החיכוכים עם הלוחמים האסלאמיסטים, מעבה מצרים את מערכי ההגנה שלה, בונה עמדות חדשות ופורשת קווי חשמל. קהיר נואשת למודיעין איכותי, וגם בישראל עוקבים בדאגה: "האויב מאוד חכם, אסור לזלזל בו"

צלמים זמניים מורשים

על רקע החרפת הלחימה עם ה"מדינה האסלאמית" (דאעש), מתגבר צבא מצרים את כוחותיו לאורך חלקו הדרומי של הגבול עם ישראל, בונה מוצבים ועמדות חדשות, מעבה את מערכי ההגנה של המוצבים הקיימים ופורש קווי חשמל. גורמים ביטחוניים בזירה הדרומית הסבירו כי ההשקעה המשמעותית לאורך הגבול הישראלי מעידה על המצב הביטחוני הבעייתי בסיני.

אחד ממוקדי השינויים האלה בשטח המצרי נמצא בין נחל רחם להר חזקיהו, במרחק של כ-150 מטרים מהמקום בו נהרג צלף הימ"מ פסקל אברהמי לאחר מתקפת הטרור ב-2011, שבמהלכה נהרגו שישה אזרחים ולוחם חטיבת גולני על ידי מחבלים שחדרו ממצרים. במרחק של כשתי דקות נסיעה מהר חזקיהו לכיוון דרום, על כביש 12, ניתן לראות את תשתיות החשמל החדשות שבנתה מצרים בסיני. באמצעות קווי החשמל החדשים יוכל הצבא המצרי לשפר את מערכי ההגנה והמודיעין שלו בשטח.

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השנייה בשלושה ימים: פעיל חמאס נהרג בהתמוטטות מנהרה בעזה
רקטה שוגרה לעבר ישראל, לא זוהתה נפילה; צה"ל תקף ברצועה
"בלי העדפה מתקנת": מפקדים יוצאי אתיופיה על השינוי בצה"ל

מוצב של הצבא המצרי באזור הגבול בין ישראל ומצרים. אמיר בוחבוט
בנייה באחד המוצבים המצריים בסמוך לגבול הישראלי/אמיר בוחבוט

"האויב שאיתו מתמודד הצבא המצרי בסיני הוא מאוד חכם, פועל במסגרות קטנות, תחת מידור וחשאיות", הסביר אחד הגורמים בזירה הדרומית. לדבריו, "כשהוא מכה, הוא עושה זאת בעוצמה רבה". כמו כן, הוא הבהיר כי "אחד היתרונות המובהקים שלו הוא התמיכה מהאוכלוסייה המקומית ברוב האזורים".

לדברי הגורמים הביטחוניים, הצבא המצרי משקיע משאבים רבים ביבשה ובאוויר כדי לפגוע בתשתיות טרור שהתפתחו בסיני. בשנה האחרונה נרשמו לזכותו הצלחות גדולות, אך הן עדיין לא ממוקדות. בשל מחסור במודיעין איכותי ומדויק מצליחים עדיין ארגוני הטרור לצאת להתקפות קטלניות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מוצב של הצבא המצרי באזור הגבול בין ישראל ומצרים. אמיר בוחבוט
בישראל "עוקבים מרחוק". הגבול עם מצרים/אמיר בוחבוט

"הלחימה מול ארגוני הטרור בסיני לא תיעלם בשנים הקרובות. כדי למנוע התעצמות של הקרבות משקיע הצבא המצרי בתשתיות, בכפוף לנספח הצבאי של הסכם השלום עם ישראל", הסביר אחד הגורמים. הוא הוסיף כי בנוסף לארגון המקומי שנשבע אמונים לדאעש, קמו בסיני ארגוני טרור נוספים שגורמים לאבדות כבדות בצבא המצרי.

בצד הישראלי ממשיכים לעקוב אחר המצב בחצי האי, תוך בחינת שיטות איסוף חדשות, ונערכים באמצעים הנדרשים כדי להגן על הגבול. לדברי גורם צבאי, "האויב שפועל באזור הגבול מכוון את הכוח שלו נגד הצבא המצרי, אבל אנחנו עוקבים מרחוק. אסור לזלזל בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully