וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: ייצור האופיום באפגניסטן גדל בשנה האחרונה ב-43%

לפי נתוני הארגון, בשנה האחרונה עקרו הרשויות 90% פחות דונמים של אופיום מאשר בשנת 2015. למרות שגידול האופיום מנוגד לחוק במדינה, הרשויות מעלימות עין. "הם יודעים שזו הדרך היחידה שבה אנחנו מרוויחים כסף"

חקלאים קוצרים גידולי פרג המשמש לייצור אופיום באפגניסטן. AP
חקלאים קוצרים את יבולי הפרג, שישמש בהמשך לייצור אופיום/AP

ייצור האופיום באפגניסטן גדל ב-43% בשנה האחרונה – כך נמסר אמש (ראשון) מהרשות למלחמה בסמים של האו"ם (UNODC). אפגניסטן היא היצרנית הגדולה ביותר בעולם של אופיום, שמהווה המרכיב העיקרי של הסם הקשה הרואין ואת מקור ההכנסה העיקרי של הטליבאן. גידול אופיום אינו חוקי במדינה, אך למרות זאת הוא מהווה נתח גדול מהכנסותיהן של הקהילות החקלאיות העניות במדינה.

לפי הארגון, האזור שבו מגדלים את פרח הפרג, שממנו מיוצר האופיום, התרחב ב-10% ושטחו היום מעל שני מיליון דונם. על פי הנתונים, במהלך השנה עקרו הרשויות באפגניסטן רק 3,550 דונמים של גידולי פרגים - ירידה של יותר מ-90% מהשנה שעברה, שבה נעקרו כמעט 40,000 דונמים של אופיום.

עוד בוואלה! NEWS:
רקטה שוגרה לעבר ישראל, לא זוהתה נפילה; צה"ל תקף ברצועה
קלינטון עוקצת את טראמפ: "רוצה לתת לו הזדמנות לשלם עוד מסים"
"חשבתי שלא תגיעו": בת 10 מודה לחיילים שהצילו אותה מדאעש בעיראק

חקלאים קוצרים גידולי פרג המשמש לייצור אופיום באפגניסטן. AP
הרשויות מעלימות עין. מטע פרג באפגניסטן/AP

"הנתונים האלה הם מכה קשה למאמצים למיגור התופעה", אמר יו"ר UNODC יורי פדוטוב. למרות שהאופיום הוא מרכיבם העיקרי של חלק ממשככי הכאבים החזקים ביותר, כמו המורפין, מדינות רבות מגדלות את הפרג בעצמן לשימושים רפואיים. לכן, גידולי האופיום באפגניסטן משמשים בעיקר לסחר בסמים אסורים.

הממשלה בקאבול החלה אמנם במדיניות למיגור גידולי הפרג, אך חקלאות האופיום עדיין נפוצה מאוד באזורים הנשלטים בידי הממשלה, וגורמים רשמיים מאשימים אותה לעיתים קרובות בהעלמת עין. למעשה, חקלאי פרג אמר מוקדם יותר השנה בריאיון לרשת BBC כי השלטון המקומי ידע על הגידולים שלו, אך "הם גם יודעים שזו הדרך היחידה שבה אנחנו יכולים להרוויח כסף".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חקלאים קוצרים גידולי פרג המשמש לייצור אופיום באפגניסטן. AP
"הדרך היחידה שבה אנו מרוויחים כסף". חקלאי אופיום באפגניסטן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully