וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקואליציה מכחישים יוזמה חדשה לחיסול התאגיד: "ספין לא מוצלח"

20.10.2016 / 0:05

יו"ר הקואליציה דוד ביטן, שהגיש בעבר הצעה לסגירת התאגיד, כינה את הפרסום ב"הארץ" על קידום יצירת גוף חדש מחלקי רשות השידור, גל"צ והחינוכית "שמועה חסרת בסיס". גורם ברשות השידור לוואלה! NEWS: "רעיון מופרך"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: הכנסת אישרה את תחילת שידורי התאגיד ב-2017)

בקואליציה דחו אמש (רביעי) את הפרסום ב"הארץ" לפיו גורם מרכזי בממשלה מנסה לקדם הצעה שנועדה לסכל את הקמת תאגיד השידור הציבורי במתכונתו הנוכחית. "הפרסום על תכנית חדשה לשידור הציבורי אינה ישימה ואיני יודע מה מקורה", אמר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד).

ביטן הוסיף: "מדובר בספין לא מוצלח שמטרתו להכניס משתנים חדשים ולסבך את המצב". הוא הדגיש כי הפרסום נועד לעכב את הצעת החוק שהגיש בנושא ופורסמה לראשונה בוואלה! NEWS, ולדבריו "כל השאר הם שמועות חסרות בסיס".

גם ח"כ רועי פולקמן (כולנו) התייחס לפרסום וציין כי עם מפלגתו לא מתקיימים דיונים בנושא. "מפלגת כולנו עסוקה בימים אלו בהעברת תקציב המדינה ורפורמות שישפיעו על חייו של כל אזרח בישראל", אמר פולקמן, והוסיף כי "אין שינוי בעמדת כולנו בעניין תאגיד השידור הציבורי. אנו מצפים שהתאגיד יחל את שידוריו בתחילת 2017 כפי שסוכם".

עוד בנושא:
"חוסר אחריות ציבורית": בכנסת זועמים על הצעת החוק לסגירת התאגיד
הכנסת אישרה: שידורי התאגיד הציבורי יחלו באפריל 2017

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
ההצעה הנרקמת תאחד בין הרשות לחלקים מהתאגיד/ראובן קסטרו

על פי הפרסום, מטרת היוזמה החדשה היא להקים גוף שידורים חדש שיחליף את התאגיד, ויכלול חלקים מרשות השידור ומהתאגיד, את גלי צה"ל ואת הטלוויזיה החינוכית. הרשות האחת שתאגד את כלל גופי השידור הציבורי תהיה כפופה לרגולטור אחד. המהלך החדש יצריך חקיקה בנושא ועד ליישומו אמורה רשות השידור להמשיך ולתפקד במתכונתה הנוכחית.

כמו כן, בערוץ 10 פורסם כי מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו העבירו לאחרונה לתאגיד השידור רשימות עיתונאים שגויסו לתאגיד ושאינם מקובלים עליו, ועיתונאים שטרם גויסו אך ישמח לראות בשורות הגוף החדש.

גורם ברשות השידור הגיב לנושא ואמר לוואלה! NEWS כי מדובר ברעיון שנשמע "מופרך". "זה בלון ניסוי שהממשלה מנסה לבדוק. מה הקשר בין תחנה צבאית לרשות השידור?", אמר הגורם. "אם כבר, מה שעומד על הפרק זה מעין איחוד בין הרשות לחלק מהתאגיד – שכנראה לא יקום".

הפרסום זכה לתגובה גם מיו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, שמסר כי שוחח עם חברו לסיעה איתן כבל על התאגיד. "האיומים על הקמת תאגיד השידור הציבורי מתאימים לדיקטטורות חשוכות", אמר הרצוג. "בזירת הקרב הזו אנחנו נעמוד לצידה של הדמוקרטיה, לצדו של חופש הביטוי ולצדה של התקשורת החופשית ונגד הקומבינה הצבועה והאפלה. נעשה כל שנוכל כדי לבלום את ביבי ושותפיו מלדרוס ולדרדר את מדינת ישראל למקומות מסוכנים מאד".

ח"כ ציפי לבני התייחסה גם היא לפרסומים, ואמרה כי "השתלטות על התקשורת וחיסול השידור הציבורי - היא לא בעיה של התקשורת אלא של הציבור כולו". לדבריה, "לא פתיחת השוק לתחרות מעניינת את נתניהו - אלא שימת סכי עיניים על עיני הציבור, כך שיראה רק את מה שהמוביל רוצה שיראו, מבלי אפשרות להביט לצדדים. זה נשמע כמו סיפור היסטורי חשוך של מדינה אחרת אבל זה הסיפור של מדינת ישראל כיום, ובזה חייבים להיאבק עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי"

במכון הישראלי לדמוקרטיה גם כינו את הרעיון "מופרך", ומסרו כי מדובר בהצעה לא מקצועית ולא הגיונית. ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר, ראשת התכנית לרפורמות במדיה במכון, הסבירה כי "לפי החוק החינוכית אמורה ממילא להיות חלק מן התאגיד. הניסיון לקדם את הרעיון להמשיך את קיומה של רשות השידור ולעצור את הקמת התאגיד מנוגד לכל חוות הדעת המקצועיות לאורך השנים וכמובן לכל הגיון כלכלי. כל מטרתו אחת - להתנקם בשידור הציבורי בישראל. מדובר ביוזמה שהיא חלק מתהליך הטורקיזציה של התקשורת, שמטרתה להכניס את כל שוק התקשורת בישראל למצב של חוסר וודאות, המצב הרע ביותר עבור עצמאות עיתונאית".

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully