וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוסר אחריות ציבורית": בכנסת זועמים על הצעת החוק לסגירת התאגיד

27.9.2016 / 17:29

ח"כ רועי פולקמן מכולנו התייחס להצעה שפורסמה בוואלה! NEWS, והבהיר כי פתיחת התאגיד ב-2017 עומדת בעינה והתרעם על המשך העיסוק בנושא. ח"כ רוזנטל: "ביטן השליח של נתניהו"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביב אירגז

(בחודש שעבר: הכנסת אישרה כי התאגיד יתחיל לפעול באפריל 2017)

חברי הכנסת – מהקואליציה ומהאופוזיציה – הביעו היום (שלישי) התנגדות נחרצת להצעת החוק של ח"כ דוד ביטן (הליכוד) שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS, ומטרתה סגירת תאגיד השידור הציבורי. על פי הצעת החוק, יבוטל חוק השידור הציבורי הישראלי מ-2014, שקבע את הרפורמה בשידור הציבורי - פירוק רשות השידור והקמתו של תאגיד השידור הציבורי - ובמקומו ייכנס מחדש לתוקפו חוק רשות השידור מ-1965, שמיסד את עבודת הרשות עד 2014, כשחלק מסעיפיו יבוטלו או ישונו.

יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן, הבהיר כי "עד רגע זה לא התקיים שום דיון בנושא ואין כרגע שום שיח או הסכמות על סגירת התאגיד". לדבריו, "עד היום הושקעו בפירוק רשות השידור והקמת התאגיד 'כאן' כמיליארד שקל במהלך שמתנהל כבר יותר משנתיים. נכון להיום, הסיכום בו התאגיד יפתח בינואר - אפריל 2017 עומד בעינו. המשך העיסוק בנושא, הוא חסר אחריות ציבורית".

רונן פלוט, מנכ"ל הכנסת ודוד ביטן יור ועדת הכנסת, 8 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
רונן פלוט, מנכ"ל הכנסת ודוד ביטן יור ועדת הכנסת, 8 בפברואר 2016/נועם מושקוביץ

"התאגיד שנתניהו הבטיח לנו שיחסוך כסף לקופת המדינה, מצטייר פתאום על ידי הממשלה כנטל כלכלי. האמנם?", תמהה ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), שעומדת בראש השדולה לחופש הביטוי והעיתונות. "נתניהו ידע היטב מהי העלות הצפויה כשניסה לשווק לציבור את הקמת התאגיד בתקופה שעוד תמך בו. מה עם הכסף שכבר הושקע בתאגיד ובהליכי סגירת רשות השידור? אני קוראת לכל מי שמאמין בעיתונות עצמאית משמאל וכן, גם מימין, להתנגד להצעת החוק ההזויה הזו".

גם ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) התייחס לנושא, ואמר כי "ביטן הוא רק השליח. המשחק האכזרי בתאגיד השידור ושאר האיומים על כלי תקשורת לא היו מתאפשרים ללא ידיעתו וללא הסכמתו של ראש הממשלה, המנצח על מהלך רחב של השתקת הביקורת נגדו". לדבריו, "לכל פארסת התאגיד יש מטרה אחת - להחליש את השידור הציבורי הקיים ולשמרו בגסיסה, תוך בלימת התחזקותו של התאגיד החדש. יש פה ניסיון שקוף להפחיד עיתונאים ועובדים איכותיים מלעבור ולשפר את התאגיד החדש. לא יעזרו כל ניסיונות הסרק של נתניהו וחבורת החנפנים שלו. התאגיד יקום ואנחנו נבטיח שיהיה שידור ציבורי חופשי וביקורתי בישראל".

מיקי רוזנטל במליאת הכנסת בדיון על חוק המשילות. יואב דודקביץ'
"נתניהו מנצח על מהלך השתקת הביקורת נגדו". רוזנטל/יואב דודקביץ'

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) כינתה את המהלך "מסעות הצלב של נתניהו נגד התקשורת". "נושא הכלים הנאמן דוד ביטן נקרא שוב להוציא לפועל את מזימותיו של נתניהו ולפגוע בדמוקרטיה ובחופש הביטוי. רק נתניהו, שמסית כנגד עובדים באופן שיטתי, יכול להמציא מתנת חג בדמות חוסר יציבות תעסוקתית למאות עובדי התאגיד והרשות", אמרה. "את הרפורמה שבזמנו חתמו עליה ריסק נתניהו ובמקומה קידם את התאגיד - פעם עובדי התאגיד הקשורים ברשות חוטפים ופעם אלה שהוצרחו מכלי תקשורת אחרים לטובת התאגיד - העיקר שנתניהו ישלוט בתקשורת".

ביטן הגיב לביקורת ואמר: "החוק יניב חסכון משמעותי לתקציב המדינה, שילך לרווחה, לחינוך, ולתשתיות, ויקל על התקציב במקום לבנות אולפני טלוויזיה שכבר קיימים. היום ניתן לנהל רשות שידור נקייה, עם דרגות שכר הגיוניות ולא בזבזניות, לייצר תוצר איכותי ללא עלות לציבור וללא הכבדה על קופת המדינה. התאגיד החדש לא הצליח להתרומם, למרות הזמן הרב שעבר מאז חקיקת החוק, ובאותו הזמן נוצרה הזדמנות לייעל את התאגיד הישן. נתנו ביטוי לזמן מסך רב ליוצרים הישראלים וליצירה הישראלית, שתתן ביטוי שוויוני לכל התרבויות והדעות במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully