וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנון קרא לאו"ם להפסיק את מימון "בצלם": "ארגון קיצוני הפוגע בישראל"

20.10.2016 / 0:22

שגריר ישראל באו"ם טען בפני מועצת הביטחון כי "בצלם", כמו גופים נוספים, נהנה ממימון המהווה "התערבות בוטה בדמוקרטיה הישראלית". הוא התייחס גם לאשרור החלטת אונסק"ו וכינה אותה "כתם של בושה בהיסטוריית האו"ם"

צילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם

שגריר ישראל באו"ם דני דנון קרא אתמול (רביעי) למועצת הביטחון להפסיק לממן את "בצלם" וציין את החלטת אונסק"ו, המתעלמת מהקשר בין העם היהודי וירושלים, וכינה אותה "כתם של בושה בהיסטוריה של האו"ם". "יש להפסיק את השימוש בכספי האו"ם כדי לממן ארגונים קיצוניים הפוגעים במדינת ישראל", דרש.

דנון תקף את הופעת נציגי "בצלם" בפני המועצה במהלך דיון מיוחד על המצב במזרח התיכון. לדבריו, "בשנת 2016 שלושה גופים של האו"ם העבירו כספים למימון ארגון 'בצלם'. זוהי אינה מקריות, האו"ם מממן את 'בצלם' וארגונים נוספים בעלי אג'נדה ספציפית, זו התערבות בוטה בדמוקרטיה הישראלית המקודמת על ידי הגורמים האנטי-ישראליים שנמצאים כאן באו"ם".

הוא הוסיף כי האו"ם מזמין את הארגונים שאותם הוא מממן כדי "לתת חוות דעת, כביכול אובייקטיבית, נגד מדינת ישראל".

עוד בנושא:
בשמאל תומכים במנכ"ל "בצלם": "מי שגורם נזק לישראל זה נתניהו"
חוטובלי נגד אונסק"ו: "ניתוק הקשר בין הר הבית ליהודים - פארסה היסטורית"
נתניהו תקף את "בצלם": ארגון הזוי שהעלה טענות שקריות באו"ם

דני דנון בנאומו במועצת הביטחון של האו"ם - מציג ארגז ובו דפי ההחלטות והדו"חות נגד ישראל מאז אוקטובר 2015. UN PHOTO, ספק 500
"נישאר בארצנו ובירושלים". דנון באו"ם, היום/ספק 500, UN PHOTO

השגריר התייחס גם לאשרור החלטת אונסק"ו המתעלמת מהקשר בין העם היהודי להר הבית שבירושלים, ופתח את דבריו בקריאת התפילה "אם אשכחך ירושלים". "את הפסוקים האלה, המופיעים בתנ"ך, אמרו היהודים אחרי שהוגלו מירושלים. את הפסוקים האלה אומר כל חתן בטקס חתונתו כבר מאות שנים", אמר דנון, והוסיף: "ההחלטה של אונסק"ו המכחישה את הקשר בין היהודים לירושלים היא כתם של בושה בדפי ההיסטוריה של האו"ם. הניסיונות לנתק את היהודים מארצם לא יועילו. אנחנו נישאר בארצנו ובירושלים".

בסיום דבריו, הציג דנון ארגז ובו דפי ההחלטות והדוחות נגד ישראל מאז אוקטובר 2015. "זוהי ההוכחה לצביעות של האו"ם בנוגע לישראל", אמר. "יותר אנשים נהרגו בסוריה בחודשים האחרונים מכל שנות הסכסוך הערבי-הישראלי, ולמרות זאת התקבלו פי שישה יותר החלטות נגד ישראל מאשר נגד יתר מדינות העולם יחד".

גם שר השיכון יואב גלנט, העומד בראש המשלחת הישראלית לוועידת העירוניות של ארגון הביטאט של האו"ם, נאם היום בפני המדינות החברות והתייחס להחלטת אונסק"ו. "ישראל היא המקום היחיד במזרח התיכון בו מכבדים ומשמרים את ערך הפלורליזם", אמר גלנט. "החלטת אונסק"ו איננה רק זילות בירושלים ופגיעה מרה במורשת העם היהודי לדורותיו, זהו עיוות ושכתוב ההיסטוריה בשל צרכים פוליטיים".

גלנט הוסיף כי ירושלים היא "הלב הפועם" של העם היהודי וקדושה גם לדתות האחרות. "אסור למדינות העולם לאפשר לארגון הזה להמשיך ולנהוג בצביעות. מצד אחד הוא מקדש אמונות, מנהגים וזהות ייחודית של קבוצות, ובו בזמן, ארגון השייך לו מבטל בהינף יד, בהחלטה מקוממת, את לב ליבה של הזהות היהודית", אמר.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יואב גלנט בוועידת נדלן גלובס. ניב אהרונסון
"ההחלטה מוחקת את לב לבה של הזהות היהודית". גלנט/ניב אהרונסון

בתוך כך, הפרלמנט בצ'כיה אימץ אמש החלטה המגנה בחריפות את קביעת הוועד המנהל של אונסק"ו על ירושלים. החלטת בית הנבחרים בפראג מגנה גם את הכחשת קשרה של הנצרות למקומות הקדושים. על פי הודעתו, "הפרלמנט מגנה את ההחלטה של אונסק"ו כסותרת את הערכים הטבעיים וככזו שאינה מתיישבת עם מאבק באנטישמיות, וקוראת לממשלה להנחות את נציגיה בארגונים השונים להתנגד להחלטות דומות".

שגריר ישראל לאונסק"ו, כרמל שאמה הכהן בירך על החלטת הפרלמנט הצ'כי וכינה אותה "מחממת את הלב". "לפי הפניות שמגיעות אלי מגורמים שונים באירופה, זו החלטת הגינוי הראשונה להחלטת מדינות ערב והפלסטינים אך לא האחרונה. נושא ירושלים באונסק"ו הופך להיות פחות ופחות עניין ישראלי-פלסטיני-ערבי, ויותר עניין של היהדות והנצרות, שנאלצות בעל כורחן להתמודד מול שימוש פסול ומעוות באסלאם כפייתי שמסרב להעניק לדתות האחרות את הכבוד שהוא מקבל מהן".

(עדכון ראשון: 19:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully