וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצועדות לשלום יגיעו לבית רה"מ: "לא צריך עוד מתווה, אלא כוונה"

19.10.2016 / 18:00

אלפי נשים השתתפו בשבועיים אחרונים בצעדת תנועת "נשים עושות שלום" הקוראת לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני ותגיע לשיאה מול בית נתניהו. "קוראות לחידוש המשא ומתן", אמרה אחת ממארגנות הצעדה לאולפן וואלה! NEWS

עריכת וידאו: ניר חן.

צעדת תנועת "נשים עושות שלום", שהחלה לפני כשבועיים בראש הנקרה בקריאה למנהיגים ישראלים ופלסטינים להגיע להסכם בין העמים, צפויה להסתיים הערב (רביעי) מול בית ראש הממשלה בירושלים. חמוטל גורי, ממארגנות הצעדה, סיפרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על השיח הפוליטי שמנסה התנועה לקדם באמצעות הצעדה, על האורחות שהגיעו מהעולם להשתתף באירוע ועל העצרת שתתקיים לציון קצה של "צעדת התקווה".

"נשים עושות שלום" הוקמה לפני שנתיים בעקבות מבצע "צוק איתן" ומרכזת בשורותיה נשים מכל הקשת הפוליטית והחברתית בישראל. בתנועה אלפי פעילות ושותפות גם בגדה המערבית וברצועת עזה. "צעדת התקווה" כללה אלפי נשים שצעדו באירועים אזוריים ומקומיים ברחבי הארץ, ולכבודה הגיעה לארץ לימה בואי, כלת פרס נובל לשלום מליבריה, שהנהיגה את נשות ארצה במחאה שהובילה להפסקת מלחמת האזרחים במדינה ולהפלת הרודן צ'רלס טיילור.

"הבוקר צעדנו 3,000 נשים מישראל ומהרשות הפלסטינית וגם אורחות מהעולם הגיעו לצעוד איתנו", סיפרה גורי. "זה היה מעמד מרגש שלא ניתן לתאר במילים". לדבריה, הנשים יצעדו מהכניסה לבירה עד לבית ראש הממשלה – שם יקיימו עצרת מרכזית בקריאה לפתרון לסכסוך.

עוד בוואלה! NEWS:
ארבעה פגים נדבקו בחיידק אלים בבית החולים איכילוב - והועברו לבידוד
פלסטינית התקדמה לעבר כוח מג"ב בצומת תפוח עם סכין - ונורתה למוות
מחאת השכר יוצאת לרחובות: מאות מורים הפגינו מול משרד החינוך

צעדת תנועת "נשים עושות שלום" מראש הנקרה לבית ראש הממשלה. אוקטובר 2016. נשים עושות שלום, ספק 500
"אחווה עמוקה". צעדת "נשים עושות שלום", השבוע/ספק 500, נשים עושות שלום

גורי התייחסה לטענות כלפי התנועה, שאינה מבקשת לקדם פתרון ספציפי ובכך מביעה עמדה "חלבית". "אני לא חושבת שאנחנו חלביות. יש כל כך הרבה מתווים, היוזמה הסעודית והצרפתית, וכולן די דומות", אמרה. "העולם לא זקוק לעוד יוזמה ועוד מתווה. מה שהעולם זקוק הוא לכוונה גדולה של המנהיגים לחדש את המשא ומתן, להתיישב ולהגיע להסכם הדדי ומכבד. הוא צריך אלפי נשים נחושות ואמיצות שקוראות למנהיגים שלהן".

גורי הוסיפה כי השלום הוא "חלום גדול שיש לו מחירים", וסיפרה כי הנחתה עם אישה פלסטינית את היציאה לישורת האחרונה בצעדה. "עמדנו שם חבוקות, שרות, בוכות ומחייכות, בתחושה של אחווה עמוקה", אמרה. "אנחנו רוצות ליצור כאן שיח אחר. כולנו זקוקים לשיח הזה, שיש בו קבלה ויש בו כבוד ויש בו חמלה. יש פה הרבה עבודה ותמיד בכל יום יכול לקרות משהו שייקח אותנו אחורה, אבל אנחנו חייבים להאמין שיש תקווה לנו ולשכנינו הפלסטינים".

האירועים השונים לאורך ימי הצעדה כללו, בין היתר, תפילה המונית בהשתתפות אלפי נשים ישראליות, פלסטיניות וירדניות בקאסר אל-יהוד, בהובלתה של כלת פרס נובל לשלום ליימה בואי, מפגש בהשתתפות ירדנים וישראלים באי השלום בנהריים, הקמת סוכת שלום בהשתתפות חברי כנסת בכפר סבא, קבלת פנים בנווה שלום, צעדה גדולה בחוף הים בתל אביב, אירוע בגדר הטובה במטולה ועוד. במהלך ימי הצעדה לקחו חלק באירועים כאלף נשים פלסטיניות וכן ח"כים ואישי ציבור.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
צעדת תנועת "נשים עושות שלום" מראש הנקרה לבית ראש הממשלה. אוקטובר 2016. נשים עושות שלום, ספק 500
"חייבים להאמין שיש תקווה לנו ולשכנינו". צעדת הנשים/ספק 500, נשים עושות שלום
צעדת תנועת "נשים עושות שלום" מראש הנקרה לבית ראש הממשלה. אוקטובר 2016. נשים עושות שלום, ספק 500
צעדת הנשים/ספק 500, נשים עושות שלום
צעדת תנועת "נשים עושות שלום" מראש הנקרה לבית ראש הממשלה. אוקטובר 2016. נשים עושות שלום, ספק 500
צעדת הנשים/ספק 500, נשים עושות שלום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully