וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירוש האזרח הטורקי: "כנראה שלא היה שווה לקלקל היחסים עם טורקיה"

19.10.2016 / 16:51

עו"ד לאה צמל, המייצגת את אורהן בוירוק שנעצר בישראל בחשד לעבירות ביטחוניות וגורש בחזרה למדינתו, רמזה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי גם שיקולים מדיניים נלקחו בחשבון בהחלטה לשחררו. לדבריה, "אין די בחשדות נגדו"

עריכה: ניר חן

עורכת דינו של אורהן בוירוק, אזרח טורקי שנעצר בנמל התעופה בן גוריון בחשד לעבירות ביטחוניות, סבורה ששחרורו נבע בין היתר מהרצון שלא לקלקל את היחסים המחודשים בין ישראל לטורקיה. "בשל חיסיון שמוטל על הפרשה אני יכולה רק לומר שהוא שוחרר כי אין די בחשדות, ולא שווה בשביל חשדות כאלה לקלקל את היחסים עם טורקיה", אמרה היום (רביעי) עו"ד לאה צמל בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. לדבריה, "זה לא מן הנמנע".

בוירוק, שביקר כבר כמה פעמים בישראל במסגרת עבודתו כמדריך תיירים, נעצר לפני שלושה שבועות. הפרשה נאסרה לפרסום עד היום, שעות ספורות לאחר שחרורו של בוירוק בנמל התעופה, משם הוא עשה את דרכו לאיסטנבול. "אני שמחה מאוד שהוא שוחרר לבסוף", אמרה צמל. "הוא נחקר תחת איפול בחקירה לא כל כך פשוטה. הוא שיתף פעולה ובסופו של דבר יצא שלא ניתן ואין צורך להגיש נגדו כתב אישום". היא סיפרה כי "הרוחות זזו עבורו בטורקיה" וכי "מלכתחילה טענו שהוא לא ניסה לעשות נזק ביטחוני".

עוד בוואלה! NEWS:
פלסטינית התקדמה לעבר כוח מג"ב בצומת תפוח עם סכין - ונורתה למוות
מה תוקע את הפרויקט הענק להקמת מכשול נגד מנהרות בעזה?
תחקיר צה"ל על "צוק איתן": המנהרות היו בחזקת נעלם עבור המפקדים

אורהן בוירוק, אזרח טורקי שנעצר בחשד לריגול לטובת איראן, עם נחיתתו בשדה התעופה סביחה גוקצ'ן, איסטנבול. אוקטובר 2016. טוויטר, צילום מסך
בוירוק/צילום מסך, טוויטר

צמל סיפרה כי בוירוק אוהב את ירושלים. לפי עורכת הדין, בוירוק הוא מוסלמי מהוגן לגמרי, הנחשב מכובד מאוד בקהילתו. סקירה של עמוד הפייסבוק שלו גילתה פוסטים רבים העוסקים במסגד אל-אקצא ובהר הבית, וכן התייחסויות למצבו הרפואי של הנשיא המנוח שמעון פרס - התייחסויות הכוללות עלבונות קשים. באחד הפוסטים שפרסם מדריך הטיולים הוא כינה את הנשיא המנוח "כלב", ובפוסט אחר הוא כתב "אלוהים, תעשה שהוא יחוש את הכאב". "אמרו לי שהוא שמח על אשפוזו של פרס, לא ראיתי את זה בעצמי", אמרה צמל. "אבל המלהגים בפייסבוק נמצאים בכל מחנה. זה לא בסיס להגשת כתב אישום".

דבר מעצרו של בוירוק דווח בכלי תקשורת בטורקיה ובעולם הערבי בהרחבה ונערכו הפגנות הקוראות לשחרורו. נציג ממשלת טורקיה אמר בריאיון לאתר החדשות הטורקי "הורייט": "אנחנו עוקבים מקרוב אחר כל שלב בפרשה". המקרה עורר תשומת לב ציבורית רבה בטורקיה, וזכה להתייחסות מצד אישי ציבור, פוליטיקאים ממפלגת השלטון וממפלגות אחרות ומארגונים, בהם IHH, שהוביל את משט המרמרה. היום, לפני המראתו של בוירוק לאיסטנבול התייחס לפרשה שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו, וכתב בטוויטר: "מקווה שישוב לחיק משפחתו בקרוב".

מעצרו של בוירוק מגיע בתקופה של עדנה מחודשת ביחסים שבין אנקרה לירושלים. בחודש יוני האחרון נחתם הסכם פיוס בין שתי המדינות שבמסגרתו שילמה ישראל לטורקיה פיצויים בסך 20 מיליון דולרים בגין תקרית משט המרמרה. בשבוע שעבר ביקר שר האנרגיה יובל שטייניץ במדינה, בביקור הבכיר הראשון שנערך מאז הסכם הפיוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אורהן בוירוק, אזרח טורקי שנעצר בחשד לריגול לטובת איראן, עם נחיתתו בשדה התעופה סביחה גוקצ'ן, איסטנבול. אוקטובר 2016. טוויטר, צילום מסך
"איש מהוגן". בוירוק באיסטנבול/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully