וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היונה שידעה יותר מדי: 150 ציפורים נתפסו בהודו בחשד לריגול

עשרות יונים נמצאו דחוסות בקופסאות בקשמיר, סמוך לגבול פקיסטן, ובין היתר נבדק החשד כי הן שימשו למטרת טרור או תכנון התקוממות. בשבוע שעבר, נלכדה יונה שנשאה נייר עם "מסר פוגעני" כלפי ראש הממשלה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בחודש שעבר: חילופי אש באזור קשמיר, גבול הודו-פקיסטן)

יותר מ-150 יונים נתפסו בתחילת החודש על ידי משטרת הודו בעיר ג'מו שבקשמיר, סמוך לגבול הפקיסטני, והמשטרה מעריכה כי הן שימשו למטרות ריגול. דובר המשטרה המקומית מסר השבוע כי היונים נמצאו כשהן דחוסות בקופסאות שנועדו לאחסון בננות, ונלקחו על ידי המשטרה תחת חוק צער בעלי חיים, לאחר שנחשפו במהלך ביקורת שגרתית.

היונים נמצאו עם טבעות בצבעים שונים שהוצדו לרגליהן וצמידים מגנטיים סביב לצווארן. כמו כן, רבות מהיונים סבלו מהתייבשות חמורה והועברו לטיפול ארגון מקומי המסייע לבעלי חיים. פעיל בארגון, SAVE, סיפר לעיתון ההודי "טיימס אוף אינדיה" כי כנפיהן של היונים הגדולות קוצצו.

עוד בוואלה! NEWS:
הסלמה בקשמיר: כוחות הודיים מיוחדים פשטו על יעדי טרור בפקיסטן
אחרי המתקפה הקטלנית: חילופי אש בין הודו ופקיסטן בקשמיר
מנהיג הבדלנים החתיך בקשמיר שחיסולו הדליק אינתיפאדה נגד הודו

יונים שנתפסו בקשמיר בחשד לריגול, הודו, אוקטובר 2016. ANI, צילום מסך
היונים נמצאו עם טבעות בצבעים שונים על רגליהן/צילום מסך, ANI

התביעה בג'מו פתחה בחקירת המקרה. בין היתר, נבדק החשד כי הן שימשו למטרת טרור, ריגול על יד פקיסטן או תכנון מרד. המשטרה המקומית הבהירה כי היונים לא ישוחררו לפני תום החקירה, זאת חרף פסיקת בית המשפט שהורתה על שחרורן. כמו כן, בית המשפט הורה לנהגים שהובילו את היונים לשלם קנס של 150 רופי (כשמונה שקלים וחצי).

השופט סימרנדיפ סינג ציין כי מדובר במקרה חריג, והעביר את חקירת התיק לידי חיל האוויר ההודי. לדבריה, "עשויה להיות האפשרות שהיונים שימשו לתכנון התקוממות, באמצעות העברת מסרים או שימוש בהתקנים מוסווים ברגליהן". בשבוע שעבר, משטרת הודו לכדה יונה נוספת המעורבת בחשד לריגול, לאחר שזו נמצאה כשהיא נושאת נייר עם "מסר פוגעני" כלפי ראש הממשלה נרנדרה מודי.

יונים שנתפסו בקשמיר בחשד לריגול, הודו, אוקטובר 2016. ANI, צילום מסך
היונים שנתפסו בקשמיר/צילום מסך, ANI
יונים שנתפסו בקשמיר בחשד לריגול, הודו, אוקטובר 2016. ANI, צילום מסך
היונים שנתפסו בקשמיר/צילום מסך, ANI

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully