וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המתקפה הקטלנית: חילופי אש בין הודו ופקיסטן בקשמיר

צבאות שתי השכנות הגרעיניות התכתשו לאורך קו הגבול שלהן במחוז השנוי-במחלוקת, יומיים אחרי שחמושים הרגו 18 חיילים הודים. בניו דלהי מאשימים את אסלאמבאד באחריות לתקרית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא הודו ופקיסטן ניהלו היום (שלישי) חילופי אש בגבולן המשותף במחוז קשמיר, שעליו שתיהן תובעות שליטה מלאה. זאת יומיים אחרי פשיטה קטלנית של חמושים על בסיס של צבא הודו. בניו דלהי טוענים כי הם יצאו משטחה של פקיסטן.
דובר צבא הודו מסר כי היו "הפרות של הפסקת האש" בסמוך לאורי, האזור שבו הותקף הבסיס ביום ראשון הנמצא ליד קו השליטה המחלק את השטחבין שתי השכנות הגרעיניות.

18 חיילים הודים נהרגו בקרבות עם החמושים, התקרית הקטלנית ביותר זה יותר מעשור. לפי צבא הודו, הארגון שהוציא לפועל את המתקפה היה ג'יש א-מוחמד, שבסיסו בפקיסטן.

הפסקת האש שהושגה ב-2003 מופרת מפעם לפעם, האחרונה שבהן התרחשה לפני שבועיים ללא נפגעים. בינואר נהרגו שבעה חיילים הודים בפשיטה על בסיס חיל אוויר במדינת פונג'ב, ואחריה קרסו שיחות השלום בין ניו דלהי לאסלאמבאד.

קשמיר מחולקת בין שתי המדינות מאז קיבלו עצמאות מבריטניה ב-1947. שתיהן דורשות שליטה מלאה בו וכבר לחמו שתי מלחמות סביבו. כמה ארגונים בדלניים הפועלים במחוז המוסלמי רוצים מדינה עצמאית או להסתפח אל פקיסטן.

לקריאה נוספת בנושא
בהודו מאשימים את פקיסטן בהרג החיילים בקשמיר: "היא מדינת טרור"
המתיחות גוברת: 17 חיילים הודים נהרגו במתקפה בקשמיר

הלוויה של חיילים הודים שנהרגו במתקפת חמושים בקשמיר, 19 בספטמבר 2016. רויטרס
הלוויה של חיילים הודים שנהרגו בתקרית בקשמיר, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully