וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהודו מאשימים את פקיסטן בהרג החיילים בקשמיר: "היא מדינת טרור"

שר הפנים אמר כי פקיסטן השכנה היא מדינת טרור וכי יש "לבודד אותה ולהתייחס אליה ככזאת". ראש הממשלה מודי הבטיח כי "המדינה שאחראית לכך תיענש". 17 חיילים נהרגו במתקפת החמושים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר הפנים של הודו רג'נת סינג' כינה היום (ראשון) את פקיסטן "מדינת טרור" לאחר מתקפת החמושים על בסיס בקשמיר, בסמוך לגבול בין שתי היריבות. בתקיפה, הקטלנית ביותר זה שנים, נהרגו 17 חיילים ועוד עשרות נפצעו. גם ראש הממשלה נרנדרה מודי רמז לכך שאסלאמבאד אחראית למתקפה.

"פקיסטן היא מדינת טרור ויש לזהות אותה כך ולבודד אותה בעקבות זאת", כתב שר הפנים בחשבון הטוויטר שלו. הוא לא האשים באופן ישיר את השכנה הגרעינית בפשיטה, שטרם ברור מי הוציא אותה אל הפועל. לדברי ראש הממשלה מודי, "זאת מתקפת טרור פחדנית. אני מבטיח שהמדינה שאחראית לתקיפה המזוויעה הזאת תיענש".

חיילים מצבא הודו בסיור בקשמיר, אוגוסט 2016. רויטרס
התקרית הקטלנית ביותר זה שנים. חיילים הודים בקשמיר, בחודש שעבר/רויטרס

המתקפה החלה עם שחר, אז חמושים תקפו בסיס של צבא הודו בסמוך לגבול עם פקיסטן. דובר מטעם צבא הודו מסר כי ארבעה חמושים נהרגו לאחר שחדרו לבסיס הסמוך ל"קו השליטה". גורמי צבא מסרו כי מסוקים נשלחו לאזור ופינו חיילים שנפצעו בחילופי האש שנמשכו שעות ארוכות. לפי משרד ההגנה בניו דלהי, מספר הפצועים הוא 35.

הפשיטה מגיעה בזמן של מתיחות גוברת במחוז בעל הרוב המוסלמי היחיד בהודו, שבו מתקיימות הפגנות המוניות בחודשיים האחרונים, מאז נהרג מנהיג בדלנים פופולרי ב-8 ביולי. לפחות 78 אזרחים נהרגו ועוד אלפים נפצעו בעימותי הרחוב עם כוחות הביטחון ההודיים, שמואשמים על ידי ארגוני זכויות אדם בשימוש מוגזם בכוח הכולל ירי כדורים שגרמו לעיוורון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully