וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות גוברת: 17 חיילים הודים נהרגו במתקפה בקשמיר

18.9.2016 / 9:48

חמושים פשטו על בסיס הסמוך לגבול פקיסטן וניהלו קרבות עם החיילים במשך שעות ארוכות במתקפה הקטלנית ביותר זה כמעט שנתיים. המחוז המוסלמי נמצא בכאוס בחודשיים האחרונים, לאחר חיסול מנהיג בדלנים פופולרי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חמושים תקפו היום (ראשון) בסיס של צבא הודו בסמוך לגבול עם פקיסטן והרגו 17 חיילים. זאת הייתה התקרית הקטלנית ביותר בחבל קשמיר מאז 2014. דובר מטעם צבא הודו מסר כי ארבעה חמושים נהרגו לאחר שחדרו לבסיס הסמוך ל"קו השליטה" עם פקיסטן. גורמי צבא מסרו כי מסוקים נשלחו לאזור ופינו חיילים שנפצעו בחילופי האש שנמשכו שעות ארוכות. לפי משרד ההגנה בניו דלהי, מספר הפצועים הוא 35.

הפשיטה מגיעה בזמן של מתיחות גוברת במחוז בעל הרוב המוסלמי היחיד בהודו, שבו מתקיימות הפגנות המוניות בחודשיים האחרונים, מאז נהרג מנהיג בדלנים פופולרי ב-8 ביולי. לפחות 78 אזרחים נהרגו ועוד אלפים נפצעו בעימותי הרחוב עם כוחות הביטחון ההודיים, שמואשמים על ידי ארגוני זכויות אדם בשימוש מוגזם בכוח הכולל ירי כדורים שגרמו לעיוורון.

חיילים מצבא הודו בסיור בקשמיר, אוגוסט 2016. רויטרס
חיילים הודים בסיור בקשמיר, בחודש שעבר/רויטרס

שר הפנים של הודו רג'נת סינג' כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא שוחח עם ההנהגה הפוליטית והצבאית במחוז וכי הוא הנחה גורמים בכירים לפקח על המצב. הוא ביטל נסיעה מתוכננת לרוסיה ולארצות הברית. "ללא ספק זאת מתקפה מעבר לגבול. אנחנו לא יודעים איזה ארגון מעורב בכך", מסר גורם רשמי במשרד הפנים. שם ארגון הפועל באזור לא קיבל אחריות על המתקפה.

מניין ההרוגים בפשיטת החמושים על הבסיס היה הגבוה ביותר בקשמיר מאז דצמבר 2014. אז שמונה חיילים ושלושה שוטרים נהרגו במתקפה באותו אזור שבו אירעה המתקפה היום. הודו מאשימה את פקיסטן בתמיכה במתקפות במדינת ג'אמו וקשמיר, המדינה הצפונית ביותר שלה, שעליה שתיהן תובעות שליטה מלאה.

רק לאחרונה הגביר ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי את המתיחות בת ארבעת העשורים בין שתי מעצמות הגרעין אחרי שהביע תמיכה בבדלנים בשטחה של פקיסטן. בפקיסטן מכחישים כי הם תומכים בארגוני טרור הפועלים בהודו. שיחות השלום בין שני הצדדים הוקפאו בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully