וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשי מאסר וקנסות נגזרו על שלושה שוטרים שהפעילו "משטרה פרטית"

19.10.2016 / 0:13

בית המשפט גזר את עונשם של השלושה, שהורשעו בין היתר בקבלת שוחד ובשיבוש הליכי משפט. על פי כתב האישום שהוגש נגדם, השוטרים ליוו עובדי חברה לעיקול כלי רכב בעבודתם, בתמורה לטובות הנאה. "פגיעה בתדמית המשטרה", קבע השופט

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
"הנאשם פגע לא רק בחייבים שעמם בא במגע, אלא גם בארגון שאליו השתייך - המשטרה"/ראובן קסטרו

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) שישה עד 15 חודשי מאסר על שלושה שוטרים שהורשעו בהפעלת "משטרה פרטית". לפי כתב האישום שהוגש נגדם בחודש יולי שעבר, השוטרים ליוו באופן קבוע עובדי חברה לעיקול כלי רכב בעבודתם, בתמורה לשוחד וטובות הנאה שקיבלו מבעלי החברה בשנים 2010 עד 2013. שישה נאשמים נוספים, מנהלי ועובדי החברה, הורשעו אף הם.

על משה עזרן, שוטר סיור בתחנת כפר סבא, נגזרו 15 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 25 אלף שקלים לאחר שהורשע בקבלת שוחד, שימוש לרעה בכוח המשרה, פגיעה בפרטיות, שיבוש הליכי משפט ועבירות נוספות. בייהו אברהם, שוטר סיור במרחב איילון נידון לשמונה חודשי מאסר בפועל וקנס בסך עשרת אלפים שקלים, ויוגב אהרון, שוטר סיור בתחנת לוד, לשישה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות.

עוד בוואלה! NEWS:
שמעון גפסו השתחרר מהכלא אחרי שלושה חודשים: "זה היה פיס אוף קייק"
המחדלים - והזיכוי: כך נוקה תושב חיפה מאישום בדקירה בעיר
ראש מח"ש: "החלטה לקדם קצין משטרה שסרח בעייתית ברמת המסר שמועבר"

אילוסטרציה. שלומי גבאי
במסגרת עבודתם ביצעו השוטרים בדיקות במסוף המשטרתי ועיכבו נהגים בצדי הדרך/שלומי גבאי

על פי כתב האישום שהוגש בשנה שעברה, מנהלי החברה החליטו לצרף שוטר לכל הליך עיקול שנעשה, על מנת להעצים את רווחי החברה. לצורך כך איתרו השניים שוטרים שהסכימו ללוות את עובדי החברה באופן קבוע, וזאת בעבור תשלום ישירות לכיסם ומתן טובות הנאה. במסגרת עבודתם כ"משטרה פרטית", נהגו השוטרים לבצע פעולות רבות תוך ניצול תפקידם כשוטרים. כך למשל, ביצעו השוטרים בדיקות שונות במסוף המשטרתי, מסרו מידע אישי על אודות בעלי כלי הרכב, איתרו כלי רכב עליהם הוצאו צווי עיקול, ועשו שימוש בסמכותם כשוטרים, לרבות עיכוב נהגים בצדי הדרך. בתמורה לעבודתם קיבלו השוטרים תשלום מזומן על סך מאות אלפי שקלים.

בעניינו של משה עזרן קבע השופט כי "הנאשם ניצל את מעמדו כשוטר – האמון על אכיפת החוק – על מנת לבצע את העבירות. אין מדובר במקרה חד פעמי, אלא בהתנהלות שיטתית של נטילת שוחד ושל רמיסת הנהלים במשך כשנתיים". עוד אמר השופט כי "הנאשם פגע לא רק בחייבים שעמם בא במגע במסגרת הפעילות העבריינית, אלא גם בארגון שאליו השתייך – משטרת ישראל – ובתדמיתו. לדבריו, "עבירות השיבוש והפגיעה בפרטיות והסודיות מלמדות אף הן על הזלזול של הנאשם בערכים של שלטון החוק".

(עדכון ראשון: 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully