וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבלים, עתיקות ומסלולים בטבע: 150 אלף מטיילים ברחבי הארץ

18.10.2016 / 17:01

במהלך היום הראשון של חול המועד נרשמה תנועה ערה בין היתר בציפורי, במצדה ובעין פרת, כמו גם באתרים החינמיים. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, למנהל פארק בית גוברין יש בשורה לגבי האשפה: "המצב משתפר משנה לשנה, הישראלים לומדים"

צילום: בני בן סימון, עריכה: ניר חן

מטיילים רבים ונופשים מנצלים את ימי החג כדי לפקוד את הפארקים ואת הגנים הלאומיים ברחבי הארץ. יותר מ-150 אלף בני אדם בילו היום (שלישי) בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים. אתמול, במהלך החג עצמו, נרשם מספר דומה של מטיילים באתרים השונים.

היום הורגשה תנועה ערה במיוחד בעיקר בגן הלאומי קיסריה, שאליו הגיעו כ-5,200 מבקרים, בשמורת הטבע עין גדי, שבה ביקרו כ-4,000 בני אדם, בגנים הלאומיים ציפורי ומצדה, בשמורות הטבע עין פרת ובניאס ובמערת הנטיפים. המטיילים הרבים פקדו יותר מ-70 תחנות מידע והסברה שהציבה רשות הטבע והגנים בשיתוף המשרד להגנת הסביבה באתרים הפתוחים ללא תשלום, בהם ניתן לקבל מידע על כללי הטיול הנכון, טיפים והמלצות למסלולים בטבע, כמו גם שקיות אשפה לשמירה על ניקיון הסביבה.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד דרמטי: נהגי הסעות רבים על הכביש - ומנסים לדרוס לאור יום
הרוג וארבעה פצועים בתאונה בין אוטובוס לרכב פרטי ליד אלפי מנשה
סכסוך אזורי על השלל: התקווה האחרונה של דאעש בקרב על מוסול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא מרגישים את הלחץ של ההמונים". מטיילים בבית גוברין/מערכת וואלה!, צילום מסך
העיר הצפונית, בית גוברין. רשות הטבע והגנים,
מחר יחל פסטיבל במקום. מערות בית גוברין/רשות הטבע והגנים

בנוסף לכך, רשות הטבע והגנים הזמינה את המטיילים לפסטיבל בעלי מלאכה בממשית, ולפסטיבל מוזיקת עולם בבית שערים שבצפון הארץ. מנהל פארק בית גוברין תומר סרגוסטי סיפר לאולפן וואלה! NEWS על הפעילות הצפויה בחול המועד. "המוני בית ישראל הגיעו אלינו ואנחנו שמחים", אמר סרגוסטי. הוא ציין כי מחר יחל בגן הלאומי, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי, פסטיבל ובו יופיעו 30 הרכבים שיבצעו ממבחר "שירי ארץ ישראל הישנה והטובה שכולנו מכירים ואוהבים".

"במערות הפעמון, שהן אחת מנקודות הליבה של האתר, אפשר לסייר במשך יום שלם, ניתן לערוך בהן פיקניק, ליהנות ממקהלות והדרכות שיהיו שם מחר", סיפר סרגוסטי על האטרקציות הממתינות למטיילים במקום. מנהל הפארק ציין כי "האתר גדול ולא מרגישים בו את הלחץ של ההמונים". בכל הנוגע לכמות האשפה שמשאירים מטיילים אמר סרגוסטי כי "מצב האתרים משתפר משנה לשנה. הישראלים לומדים ומשנה לשנה החיים שלנו יותר קלים".

שוק נבטי, ממשית. נעמה טוכפלד,
"להתחבר לניחוחות העבר". האתר בממשית/נעמה טוכפלד

רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, אמרה: "אנו שמחים על המבקרים הרבים שפוקדים את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בכל שמורת טבע וגן לאומי הקפדנו להציב סוכות כשרות על מנת שהמבקרים הרבים יוכלו לקיים את מצוות החג גם מחוץ לביתם". שורקי הוסיפה כי "אנו רואים בנוסף גם תנועה ערה באתרים הפתוחים ללא תשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully